Για να γίνει το «John's Crazy Socks»
O John Lee Cronin αγαπά τις κάλτσες. Ο 21χρονος, ο οποίος έχει σύνδρομο Down, λατρεύει τα πολύχρωμα ρούχα, τη διασκέδαση και τις παιχνιδιάρικες κάλτσες. Το πάθος του δεν άργησε να γίνει επιχείρηση, συγκεκριμένα ένα ηλεκτρονικό κατάστημα με την επωνυμία «John's Crazy Socks», οι «Τρελές Κάλτσες του Τζον».
Για να γίνει το «John's Crazy Socks» πραγματικότητα, ο John συνεργάστηκε στην κατασκευή της ιστοσελίδας e-shop με τον πατέρα του Mark Cronin.
«O John είχε πει εδώ και χρόνια ότι ήθελε να κάνει μια επιχείρηση μαζί μου», είπε ο πατέρας του.
«Οι ιδέες του περιελάμβαναν ένα φορτηγό με τρόφιμα ή ένα "κατάστημα διασκέδασης", αν και δεν ήταν ποτέ σαφές τι ακριβώς θα πουλάει το κατάστημα διασκέδασης. Τον Νοέμβριο, κάναμε μια συζήτηση για κάλτσες. Μέχρι το τέλος της συζήτησης, αποφασίσαμε να ανοίξουμε ένα online κατάστημα για κάλτσες και να το ονομάσουμε «John's Crazy Socks».
Ενώ ο Mark βοηθά περισσότερο για τη σωστή λειτουργία του δικτυακού τόπου, ο John είναι το πρόσωπο της επιχείρησης.
Ως το πρόσωπο της επιχείρησης, ο John παρευρίσκεται και σε εμπορικές εκδηλώσεις, μιλάει με τους πελάτες και τους προμηθευτές, συγκεντρώνει πακέτα, μαζεύει τοπικές παραγγελίες και δημιουργεί βίντεο για τη σελίδα της εταιρείας στο Facebook .
«Δεν υπάρχει περίπτωση να μην ασχοληθεί καθημερινά με κάτι ο John» είπε ο Cronin. «Έχει πραγματικές ευθύνες και εργάζεται σκληρά κάθε μέρα».
Μάλιστα ο John σε συνέντευξή του στο Fox Business είχε πει: «Το σύνδρομο Down δεν με κρατά πίσω. Αγαπώ να εμπνέω τους ανθρώπους».
Πώς πάει η επιχείρηση;
Η σελίδα του e-shop στο Facebook έχει πάνω από 80.000 φίλους που την ακολουθούν. Πρόσφατα επεκτάθηκε σε μεγαλύτερη αποθήκη και γραφεία στο Μέλβιλ, στη Νέα Υόρκη. Οι πελάτες τους περιλαμβάνουν τον πρώην πρόεδρο George HW Bush, τον κωμικό Kevin James και τον αμυντικό του Houston Texans JJ Watt.
«Ο John και εγώ έχουμε αυτή την ειδική εταιρική σχέση», δήλωσε ο Mark. «Και οι δύο ξέρουμε ότι χρειαζόμαστε ο ένας τον άλλον. Είμαστε και οι δύο δεσμευμένοι στην αποστολή που έχουμε και θέλουμε να εργαστούμε μαζί, είμαι ένας τυχερός άνθρωπος που μπορώ και συνεργάζομαι με το γιο μου».
Ο John πρόσθεσε, «λέω σε ολόκληρο τον κόσμο, πραγματικά μπορώ να κάνω τα πάντα.»
Από την έναρξη το Δεκέμβριο του 2016 το δίδυμο πατέρα-γιου έχουν πουλήσει πάνω από 1.000 ζευγάρια κάλτσες και επεκτάθηκαν στην αγορά βγάζοντας 30 διαφορετικά είδη σε κάλτσες σε περισσότερα από 500 διαφορετικά σχέδια. Κάθε πακέτο συναρμολογείται με προσοχή και περιλαμβάνει ένα χειρόγραφο ευχαριστήριο σημείωμα από τον John και κάποια καραμέλα.
Καταφέρανε να αυξήσουν τις συνολικές πωλήσεις τους από 14.700 δολ. το Δεκέμβριο του 2016 σε 350.000 δολ. τον Μάρτιο του 2017 και χωρίς τη βοήθεια μάρκετινγκ, σύμφωνα με τα στοιχεία που δίνονται στο MONEY από το Shopify.
Ένα μέρος των κερδών πάει στους Special Olympics, καθώς και σε μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς για τον αυτισμό και το σύνδρομο Down.