Πόσο κόστισε το λογότυπο της Nike και τι έγινε δέκα χρόνια μετά

Πόσο κόστισε το λογότυπο της Nike και τι έγινε δέκα χρόνια μετά

Η έμπνευση ενός υπαλλήλου που είδε στον ύπνο του την αρχαία θεά Νίκη και η αμοιβή της σχεδιάστριας

Ήταν το 1971 όταν ο αθλητής Φιλ Νάιτ, πρώην δρομέας μεσαίων αποστάσεων στις Ηνωμένες Πολιτείες, αποφάσισε να δημιουργήσει την δική του σειρά αθλητικών παπουτσιών. Ο Φιλ Νάιτ προερχόμενος από τον χώρο του αθλητισμού γνώριζε καλά ότι σημαντικό ρόλο για να επιτύχει το επιχειρηματικό του εγχείρημα θα έπαιζε το brand name της εταιρείας. Η επωνυμία της θα ήταν εκείνη που θα κατάφερνε να την περάσει στην αγοραστική συνείδηση του κόσμου.

Οι προτάσεις των υπαλλήλων για την φίρμα της εταιρείας

Ο Νάιτ αναζητώντας όνομα για την εταιρεία του ζητά από τους υπαλλήλους του να κάνουν τις δικές τους προτάσεις. Η διαδικασία ήταν πολύ συγκεκριμένη. Οι υπάλληλοι θα έπρεπε να γράψουν σε ένα χαρτί την πρόταση τους για την φίρμα της εταιρείας και στη συνέχεια θα την έριχναν σε ένα καπέλο.

Οι προτάσεις πολλές, με έναν από τους υπαλλήλους να έχει μια ιδιαίτερη έμπνευση. Ο υπάλληλος προτείνει η εταιρεία να ονομασθεί Nike.

«Είδα την αρχαία Ελληνίδα θεά Νίκη στον ύπνο μου»

Πολλοί ήταν εκείνοι που αναρωτήθηκαν πως ο υπάλληλος εμπνεύστηκε την συγκεκριμένη ονομασία. Εκείνο που απάντησε ο ίδιος είναι ότι το εμπνεύστηκε από την αρχαία Ελληνίδα θεά Νίκη. Μάλιστα ο υπάλληλος ισχυρίστηκε πως την είδε στον ύπνο του. Ο Φιλ Νάιτ ο οποίος αρχικώς ενθουσιάστηκε από την πρόταση του υπαλλήλου του αποφάσισε να την υιοθετήσει.

Το επόμενο βήμα του ιδιοκτήτη της εταιρείας ήταν να δώσει εντολή να το σχεδιάσουν. Το λογότυπο ανέλαβε να σχεδιάσει η σχεδιάστρια Κάρολιν Ντέιβιντσον.

Η Ντέιβιντσον σχεδίασε ένα αφαιρετικό φτερό, που παρέπεμπε στο διάσημο άγαλμα της Νίκης της Σαμοθράκης. Ο Φιλ Νάιτ βλέποντας το σχέδιο δεν ενθουσιάζεται, πιεσμένος όμως από τον χρόνο αποφασίζει να το υιοθετήσει για την φίρμα της εταιρείας του.

Η Κάρολιν Ντέιβιντσον, που σχεδίασε το διάσημο πλέον φτερό, έλαβε ως αμοιβή μόλις 35 δολάρια για το σχέδιο της. Έντεκα χρόνια αργότερα η Nike με σύμβολο της το φτερό εκτινάσσει τις πωλήσεις της στα ύψη εκτοπίζοντας από την κορυφή και την Adidas.

Ο Φιλ Νάιτ παρότι πια ήταν ένας επιτυχημένος επιχειρηματίας με τεράστια κέρδη δεν ξέχασε την γυναίκα η οποία σχεδίασε το «μαγικό» φτερό της εταιρείας. Έτσι την κάλεσε λοιπόν σε δείπνο προκειμένου να την ευχαριστήσει. Δεν έμεινε όμως μόνο σε ένα από ευχαριστώ.

Το 1988 στο δείπνο που είχαν, της χάρισε ένα πανάκριβο χρυσό δακτυλίδι, με το διάσημο πλέον φτερό και ένα πλουσιοπάροχο πακέτο μετοχών της εταιρείας.

Πως ιδρύθηκε η εταιρεία

Την δεκαετία του 60, τα γερμανικά αθλητικά παπούτσια Adidas και Puma, είχαν κατακλύσει την παγκόσμια αγορά. Ο Φιλ Ναϊτ μαζί με τον προπονητή του είχαν βάλει στόχο να δημιουργήσουν ένα παπούτσι που θα ανταγωνιζόταν την γερμανική κυριαρχία που υπήρχε. Οι δυο άνδρες όμως δεν διέθεταν το απαραίτητο κεφάλαιο για μια τέτοια κίνηση. Έτσι αποφάσισαν αρχικά να πουλάνε εισαγόμενα αθλητικά παπούτσια από την άγνωστη τότε στο αμερικάνικο κοινό ιαπωνική εταιρία «Tiger». Όπως και έγινε το 1966.

Πέντε χρόνια αργότερα (1971), από τα κέρδη που συγκέντρωσαν, ίδρυσαν την δική τους εταιρία την γνωστή σε όλους «Nike» η οποία στη συνέχεια κατέκλυσε την παγκόσμια αγορά. Έναν χρόνο αργότερα κυκλοφόρησαν τα πρώτα δικά τους αθλητικά παπούτσια.

Για να καταφέρουν να εκτοπίσουν όμως την Adidas από την κορυφή των πωλήσεων χρειάσθηκαν δέκα ολόκληρα χρόνια. Σήμερα και οι δύο αθλητικές εταιρείες έχουν κέρδη που ξεπερνούν τα 2 δισεκατομμύρια ευρώ τον χρόνο για την κάθε εταιρεία.

Σχετικά Tags
Nike