Οι τέσσερις άξονες που θεωρούνται απαραίτητοι για να αποδώσει τα βέλτιστα μια εταιρεία
Καθώς ο κόσμος της εργασίας συνεχώς εξελίσσεται το ίδιο ισχύει και για τις ιδιότητες και τα προσόντα που καλούνται να έχουν οι CEO κορυφαίων εταιρειών.
Γράφει η Εύη Σιμοπούλου
Μέχρι πρότινος για να γίνει κάποιος CEO σε μια μεγάλη εταιρεία έπρεπε να διαθέτει οπωσδήποτε κριτική ικανότητα, ηγετικά χαρακτηριστικά, γρήγορη και ορθή σκέψη και ομαδικό πνεύμα. Ωστόσο, όπως φαίνεται, τα παραπάνω σπάνια έτσι κι αλλιώς προσόντα δεν αρκούν στις ολοένα αυξανόμενες απαιτήσεις.
Η εύρεση των πλέον εξειδικευμένων εργαζομένων αλλά και η διατήρηση της ισορροπίας μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής, πρόκειται να προστεθούν στα απαραίτητα προσόντα για τους διευθύνοντες συμβούλους τα επόμενα χρόνια.
Αυτό σημαίνει ότι όσοι δεν καταφέρουν να εξελιχθούν ή δεν έχουν ήδη τα επιπλέον, θα δυσκολευτούν να κρατήσουν και στο μέλλον τις θέσεις τους.
Οι τέσσερις άξονες που θεωρούνται απαραίτητοι για να αποδώσει τα βέλτιστα μια εταιρεία είναι οι ακόλουθοι:
Ξεκινήστε από την αρχή
Στο management του μέλλοντος η εξέλιξη των εργαζομένων βρίσκεται στο επίκεντρο, προκειμένου να τους βοηθήσει να πετύχουν.
Η διοίκηση που βασιζόταν στον φόβο των εργαζομένων για τους προϊστάμενούς τους θεωρείται ξεπερασμένη.
Οι εργαζόμενοι είχαν αποδεχθεί να δουλεύουν σκληρά και τα οφέλη να τα καρπώνονται μόνο οι προϊστάμενοί τους. Στον νέο τρόπο διοίκησης είναι οι διευθυντές που επιδιώκουν να πλαισιώνονται από υπάλληλους οι οποίοι αμοίβονται γενναιόδωρα για την εργασία τους.
Οι εργαζόμενοι είναι το πιο πολύτιμο περιουσιακό στοιχείο που έχει η κάθε εταιρία και πρέπει να είναι μισθολογικά ικανοποιημένοι.
Κατανόηση της τεχνολογίας
Αυτό δεν σημαίνει ότι οι CEO πρέπει να αποκτήσουν εξειδικευμένες γνώσεις τεχνικών ή προγραμματιστών, αλλά αντίληψη του πώς λειτουργεί η τεχνολογία.
Επίσης, οι CEO είναι ανάγκη να κατανoούν στο σύνολό τους τις νέες μορφές τεχνολογίας και πώς αυτές επηρεάζουν τον τρόπο που εργαζόμαστε.
Οι διευθυντές που έχουν μια καλή κατανόηση του τι συμβαίνει με την τεχνολογία θα είναι πάντα σε θέση να προσαρμοστούν και να εξελιχθούν πρώτοι, πολλοί πιο μπροστά από τον ανταγωνισμό.
Να έχει την ικανότητα να εμπνέει τους εργαζόμενους
Κάποτε οι διευθυντές θα έπρεπε απλώς να εγκρίνουν τον προϋπολογισμό και να δίνουν το πρόσταγμα. Όταν πρόκειται για νέες συνεργασίες και το μέλλον της εταιρίας τους, αυτό δεν είναι πλέον αρκετό.
Πρέπει να είναι πρωτίστως ικανοί να τρέξουν οι ίδιοι το πρότζεκτ από το μηδέν, κάνοντας την ίδια δουλειά και με τον ίδιο τρόπο που ζητούν και από τους υφισταμένους τους.
Δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος για την εξέλιξη των εργαζομένων όταν βλέπουν ότι και οι διευθυντές τους κάνουν το ίδιο, κάτι εξάλλου που το εφάρμοσε πρώτος ο Μέγας Αλέξανδρος.
Πιστεύοντας στη συνεργασία
Παραδοσιακά οι διευθυντές βρίσκονταν στην κορυφή της εταιρίας και είχαν πρόσβαση σε όλες τις πληροφορίες που απαιτούνταν για τη λήψη αποφάσεων.
Οι διευθυντές μοίραζαν τις δουλειές-εντολές και οι εργαζόμενοι έπρεπε να τις εκτελέσουν χωρίς να κάνουν οποιεσδήποτε ερωτήσεις.
Σήμερα οι CEO δεν κρατάνε επτασφράγιστο μυστικό τις πληροφορίες, αλλά είναι οπαδοί της ανταλλαγής πληροφοριών και των συλλογικών αποφάσεων.
Οι διευθυντές πρέπει να βεβαιώνονται ότι οι εργαζόμενοι μπορούν να λειτουργήσουν ως ομάδα και μπορούν να διαχειριστούν τα εργαλεία της δουλειάς στον βαθμό που τους αναλογεί.