Ο Todd Matherne συνελήφθη για πώληση απαγορευμένων ουσιών και πήγε φυλακή, πίσω από τα σίδερα όμως ξεκίνησε η ιδέα ενός ρηξικέλευθου Marketing Success Story!
Το 2007 η ζωή του Todd Matherne δεν φαινόταν να πηγαίνει καθόλου μα καθόλου καλά. Συνελήφθη για πώληση απαγορευμένων ουσιών, αναβολικών, και καταδικάστηκε σε 7 χρόνια στη φυλακή.
Πίσω από τα σίδερα όμως συνέλαβε και άρχισε να δουλεύει την ιδέα που έμελλε να τον φέρει εκεί που είναι σήμερα, δηλαδή στη θέση ενός πολύ επιτυχημένου (και πλούσιου) επιχειρηματία. Η ιδέα που ακούει στο όνομα «Extreme SMS» δεν άλλαξε μόνον τη ζωή του Todd Matherne αλλά και το χώρο της διαφήμισης και των sms. Σήμερα η ιδέα αυτή του αποφέρει εξαψήφια νούμερα σε κέρδη.
Ο Matherne έφτιαξε μια εμπορική πλατφόρμα για μηνύματα κειμένου (SMS) μέσω της οποίας οι εταιρείες μπορούν να κάνουν αυτό που όλοι σχεδόν γνωρίζουμε σήμερα: να στέλνουν SMS διαφημιστικού περιεχομένου στους πελάτες τους.
«Η επιτυχία μας προέρχεται από την επιτυχία αυτών που βοηθάμε» λέει ο ίδιος μιλώντας σε αρθρογράφο του Εntrepreneur.
Αυτό που πάντα έλειπε από τον Matherne στη ζωή του, πριν καταλήξει στη φυλακή, ήταν τα χρήματα. Προσπάθησε να τα αποκτήσει με κάθε τρόπο, μέχρι που κατέληξε σε έναν όχι τόσο καλό και σίγουρα όχι νόμιμο: την πώληση απαγορευμένων ουσιών. Αυτό τον οδήγησε στο κελί.
Εκεί ο Matherne αποφάσισε για πρώτη φορά να επικεντρωθεί όχι σε αυτά που δεν είχε στη ζωή του αλλά σε αυτά που είχε και – κυρίως- πώς θα μπορούσε να τα μοιραστεί και με άλλους.
Άρχισε λοιπόν να παραδίδει μαθήματα αύξησης δεξιοτήτων σε άλλους κατάδικους. Η προσφορά του αυτή στους συγκρατούμενούς του, σε συνδυασμό με την καλή του διαγωγή του εξασφάλισαν μείωση της ποινής τους.
Ήθελε όμως να εξασφαλίσει το επαγγελματικό του μέλλον, ώστε αφού αποφυλακίστηκε να μην γυρίσει στις ίδιες πρακτικές που τον έφεραν πίσω από τα σίδερα. Ελάχιστες εταιρείες βέβαια ήθελαν οποιουδήποτε είδους συνεργασίας με έναν πρώην φυλακισμένο, πολλώ δε μάλλον, έναν που βρισκόταν στη φυλακή για πώληση ουσιών.
Παρά τις περιορισμένες επιλογές του, ο Matherne κατάφερε να εργαστεί σε μια πλατφόρμα απάντλησης πετρελαίου ανοικτά της Λουιζιάνα, ενώ παράλληλα έκανε μαθήματα ψηφιακού μάρκετινγκ.
Εκεί συνειδητοποίησε ότι οι χρήστες της τεχνολογίας βλέπουν άμεσα τα SMS τους σε ποσοστό 98%, εν αντιθέσει με τα email που τα βλέπουν μόλις το 20% στον αντίστοιχο χρόνο. Επίσης, ένα SMS λαμβάνει απάντηση σε περίπου 90 δευτερόλεπτα. Για απάντηση σε email, ο αντίστοιχος χρόνος είναι 90 λεπτά.
Έτσι, άρχισε να διαχειρίζεται διαφημιστικές καμπάνιες μέσω SMS, εξ ονόματος εταιρειών.
Παράλληλα άρχισε να διδάσκει σε άλλους επιχειρηματίες ένα πρόγραμμα online marketing.
Η επιτυχία κάθε καμπάνιας του έφερνε όλο και μεγαλύτερους πελάτες. Το πελατολόγιο του δεν περιελάμβανε πια μόνον μικρομεσαίους επιχειρηματίες αλλά μεγάλες, πολυεθνικές εταιρείες.
Όμως την πορεία του προς την επιτυχία ανέκοψε ένα εμπόδιο που – αρχικά τουλάχιστον- φάνταζε αξεπέραστο: οι πάροχοι κινητής τηλεφωνίας έβαλαν φίλτρα spam σε όλα τα διαφημιστικού περιεχομένου μηνύματα. Έτσι, τα SMS δεν έφταναν πια στους χρήστες των κινητών και δυνητικούς ή ενεργούς πελάτες των πελατών του Matherne.
Δεν υπήρχε καμία εταιρεία που να κατάφερε να προσπεράσει αυτές τις δικλείδες ασφαλείας των παρόχων κινητής.
Τη δουλειά αυτή έκανε το application που δημιούργησε ο Matherne, το ExtremeSMS.
Το application αυτό εγγυάται ότι τα SMS θα φτάνουν στους παραλήπτες τους και μάλιστα με πολύ μικρό κόστος.
Για τις εταιρείες που βρίσκονταν αντιμέτωπες με πελάτες που πετούσαν όποιο διαφημιστικό mail έφτανε στο inbox τους ή που χάνονταν πηγαίνοντας κατευθείαν σε λίστες spam, η αποστολή ενός απλού διαφημιστικού SMS, το οποίο θα έφτανε εγγυημένα στον παραλήπτη ήταν μια πραγματική επανάσταση.
Παρ' ότι εταιρείες – κολοσσοί αξιοποίησαν τις υπηρεσίες του ExtremeSMS, η εφαρμογή αυτή έφερε τα μεγαλύτερα οφέλη στις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, που ήθελαν να επενδύσουν σε νέες τεχνολογίες αλλά είχαν πολύ μικρό budget.
Όπως λέει πάντως και ο ίδιος ο Matherne, «το να φτάσει το μήνυμά σου στον κόσμο είναι το ήμισυ της μάχης, και εκεί μπορώ να βοηθήσω εγώ... Αλλά το πιο σημαντικό είναι να έχεις να πεις στον κόσμο κάτι που έχει αξία. Το να παράγεις αξία σε κάθε αλληλεπίδραση είναι το κλειδί κάθε επαγγελματικής και προσωπικής επιτυχίας».
Με πληροφορίες από Entrepreneur και MailChimp