Από τις πωλήσεις πόρτα πόρτα με αυτοκίνητο, στο ισχυρό brand, Panos Emporio
Φανταστείτε ένα μικρό ντροπαλό αγόρι, να ανοίγει την πόρτα ενός μαγαζιού της γειτονιάς του με είδη προικός και να ρωτά τον νωχελικό καταστηματάρχη αν θα μπορούσε να διαμορφώσει τη βιτρίνα του καταστήματος. Ζητά μια σκάλα, ανεβαίνει και κατεβάζει όσα προϊόντα βρίσκονταν εκεί σκονισμένα και τα τοποθετεί με τάξη και καθαρά πια, στην πρόσοψη της βιτρίνας. Τα αντικείμενα μέσα σε λιγότερο από δέκα ημέρες, είχαν ήδη πουληθεί! Το μαγαζί βρισκόταν στην Ελευσίνα, το ημερολόγιο έγραφε 1966 και το αγόρι που διατάραξε τη ραστώνη του μαγαζάτορα, ήταν ο Παναγιωτάκης που αργότερα θα γινόταν Πάνος. Πάνος Παπαδόπουλος, ο βασιλιάς του μαγιό στη Σκανδιναβία!
Η Ιθάκη ήταν τελικά η Σουηδία
Τα χρόνια κυλούσαν και ο μικρός Πάνος μεγάλωνε σε μια χώρα όπου η διαφθορά, το ρουσφέτι, η αναξιοκρατία και ο πολιτικός στιγματισμός κυριαρχούσαν με θριαμβευτικό τρόπο. Ξεκίνησε να εργάζεται σε ένα χυτήριο και σύντομα ήρθε σε πολύ στενή επαφή με όλα τα παραπάνω: άρχισε να στέλνει επιστολές διαμαρτυρίας στο υπουργείο Εργασίας για εργατικά ατυχήματα, επιστολές για τα μολυσμένα νερά του Ασπροπύργου αλλά αντί η φωνή του να εισακουστεί, εκείνος και ο πατέρας του δέχονταν απειλές. «Βρέθηκα στη Σουηδία γιατί έβλεπα ότι η Ελλάδα δεν μπορούσε να μου δώσει τη δυνατότητα να ζήσω το όνειρο μου, αλλά και γιατί αισθανόμουν μεγάλη πίεση, κυρίως κοινωνική. Έβλεπα γύρω μου την αδικία και ενώ προσπαθούσα να την πολεμήσω ως έφηβος, στο τέλος δεν άλλαζε τίποτα», είχε δηλώσει σε συνέντευξή του στο fortunegreece, για την απόφασή του να εγκαταλείψει τελικά τη γενέτειρά του και να αναζητήσει τη νέα του Ιθάκη στο βορρά. Και τα κατάφερε. Με επιμονή, πείσμα και περισσή εργατικότητα έχτισε την Panos Emporio, μια εταιρεία με μαγιό και αξεσουάρ (αρώματα, ρολόγια κ.α.) που έφτασε να αγγίζει την κορυφή στη Σκανδιναβία και να εξάγει τα προϊόντα του σε τουλάχιστον 30 χώρες.
Τα πρώτα χρόνια πριν την καθιέρωση
Στη Σουηδία, ξεκίνησε να εργάζεται στη ναυτιλία και άρχισε να αποκτά το ένα πτυχίο μετά το άλλο - στην Κοινωνιολογία, στα Οικονομικά και το Ντιζάιν. Η εισαγωγή του στο χώρο της μόδας δεν άργησε και η εξέλιξή του στην κορυφή έγινε χάρη στο πείσμα που τον διακρίνει. Η αρχή της αυτοκρατορίας του, έχει κινηματογραφικά στοιχεία: Πούλησε το δικό του ΙΧ, αγόρασε ένα παλιό αυτοκίνητο και άρχισε να γυρίζει τα καταστήματα της Σουηδίας για να προωθεί τα μαγιό που έραβε. Μάλιστα, όσο και αν ακούγεται περίεργο, το όνομα Πάνος ήταν αδύνατο για τους Σουηδούς να το προφέρουν, γεγονός που τον όπλισε με περισσότερο πείσμα για να «επιβάλει» το όνομά του ως δυνατό brand.
«Δεν ήταν εύκολα χρόνια, κάποιος άλλος με λιγότερη επιμονή θα τα είχε εγκαταλείψει», είχε δηλώσει ο άνθρωπος που από το 1986 και έπειτα ό,τι άγγιζε γινόταν... μαγιό! Αν και δεν είχε καμία οικονομική στήριξη, ούτε από τράπεζες, οι δουλειές άνθιζαν χάρη στις ολοένα και αυξανόμενες παραγγελίες ώσπου στα τέλη των '90s η Panos Emporio εδραιώθηκε στην κορυφή της αγοράς μαγιό στη χώρα του βορρά, με δεκάδες εξαγωγές σε γειτονικές χώρες. Τα πολύχρωμα, μοντέρνα και ποιοτικά μαγιό του τα φορούν, μεταξύ άλλων, και διάσημα μοντέλα και καλλιτέχνες - τα εκρηκτικά σέξι μοντέλα Traci Bingham και Victoria Silvstedt αλλά και η Έλενα Παπαρίζου.
Μαγιό με ελληνικό όνομα
Ο ίδιος, αν και διαπρέπει στη δεύτερη πατρίδα του, δε φαίνεται επ΄ουδενί να ξεχνά τη γενέτειρά του. Οι φωτογραφήσεις των προϊόντων γίνονται κατά κύριο λόγο στην Ελλάδα σε εκθαμβωτικά τοπία και τα μαγιό του φέρουν ελληνικά ονόματα από νησιά και από τη μυθολογία (π.χ. υπάρχει το μαγιό Samaria, Pilos, Tenedos...).
«Πριν από τρία χρόνια βλέποντας την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στην Ελλάδα πήραμε την απόφαση να δοκιμάσουμε ξανά να παράγουμε εδώ κάνοντας δειλά βήματα», τόνισε στο fortunegreece μιλώντας για την απόπειρά που είχε κάνει κατά το παρελθόν να κάνει «άνοιγμα» και στην Ελλάδα. «Σήμερα έχουμε μία πολύ μικρή συνεργασία με Έλληνα βιοτέχνη, ο οποίος όμως έχω την εντύπωση ότι ράβει σε γειτονική χώρα. Ενώ το προσπαθήσαμε, δεν καταφέραμε να βρούμε έναν Έλληνα συνεργάτη που να μας προσφέρει καλύτερες ή έστω τις ίδιες υπηρεσίες -ποιότητα, χρόνους παράδοσης, τιμή- που μας παρέχει ο Πορτογάλος ή ο Ισπανός συνεργάτης μας. Και όσο και αν ακούγεται σκληρό, στο εμπόριο δεν μπορείς να δουλέψεις με τον συναισθηματισμό και τον πατριωτισμό. Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε είναι σε θέμα ποιότητας, όχι τιμής. Για παράδειγμα, τα αρώματα που προσθέσαμε τώρα στη συλλογή μας, τα παράγουμε στη Σουηδία που το κόστος εργασίας είναι πέντε φορές πάνω από αυτό της Ελλάδας. Εκεί, όμως, μπορέσαμε να βρούμε την ποιότητα που θα μπορούσε να φέρει την υπογραφεί Panos Emporio».