Ο επιχειρηματίας των ανατροπών
Εάν μπορείτε να εμφιαλώσετε το νερό τότε μπορείτε να ενισχύσετε σημαντικά την περιουσία σας. Αυτό προκύπτει από την έρευνα αγοράς που διεξήχθη από σημαντικούς παίκτες στην παγκόσμια βιομηχανία ποτών. Η Beverage Marketing Corporation αναφέρει σε έρευνά της ότι οι πωλήσεις εμφιαλωμένου νερού ξεπέρασαν για πρώτη φορά τα ζαχαρούχα αναψυκτικά στις ΗΠΑ, πέρυσι, ενώ η εταιρεία συμβούλων, Zenith Global, εκτιμά ότι η παγκόσμια αγορά εμφιαλωμένου έχει γνωρίσει ανάπτυξη 9% ετησίως τα τελευταία χρόνια. Χαρακτηριστικό της δυναμικής της είναι το γεγονός ότι η αξία της παγκοσμίως ανέρχεται στα 147 δισ. δολάρια.
Γράφει ο Γιώργος Λαμπίρης
Πρόκειται για έναν κλάδο με πολλούς πρωταγωνιστές, ταυτόχρονα όμως είναι φαντασμαγορική, εάν κάποιος διαχειριστεί σωστά τα πλεονεκτήματα που αυτή προσφέρει.
Στην παρούσα χρονική στιγμή τα παραδοσιακά ποτά χάνουν έδαφος σε σχέση με τα brands που παρουσιάζουν πιο υγιεινά προϊόντα και έχουν να επικοινωνήσουν μία νέα ιστορία σχετικά με το σκοπό και τη λειτουργία τους. Για τον επιχειρηματία David Spencer-Percival, η ιστορία ξεκινησε από έναν παράκτιο ιταλικό οικισμό με το όνομα Acciaroli. Κι αυτό γιατί τον περασμένο Σεπτέμβριο, τα παγκόσμια μέσα ενημέρωσης, τέθηκαν σε συναγερμό στην είδηση ποσοστό που υπερβαίνει το 10% των κατοίκων του οικισμού, ζουν για περισσότερα από 100 χρόνια.
Ο Spencer-Percival αφού ενημερώθηκε για τα ευεργετικά αποτελέσματα των βοτάνων, άρχισε να εξετάζει πώς θα μπορούσε να τα βάλει σε μπουκάλι.
Γι' αυτό και άφησε πίσω του την επιτυχημένη εταιρεία εύρεσης προσωπικού, Spencer Ogden, που ο ίδιος ίδρυσε με ετήσιο κύκλο εργασιών άνω των 100 εκατ. στερλινών και δημιούργησε τη δική του premium σειρά εμφιαλωμένου νερού, No1 Rosemary Water.
"Οι άνθρωποι νομίζουν ότι είσαι τρελός όταν κάνεις κινήσεις όπως αυτή", ανέφερε σε συνέντευξή του στον Independent. "To πρώτο πράγμα που με ρώτησε η γυναίκα μου, ήταν γιατί όλα τα φαγητά μας βρίσκονταν εκτός ψυγείου και είχαν αντικατασταθεί με ποσότητες δεντρολίβανου".
Αρχική επένδυση 1 εκατ. ευρώ από ίδια κεφάλαια και συνολικά 2 εκατ. ευρώ
Μετά από αρκετούς πειραματισμούς με διάφορους βοτανολόγους, αύξησε το ύψος της επένδυσής του στις 2 εκατομμύρια λίρες, εκ των οποίων το 1 εκατ. προήλθε από ίδια κεφάλαια και εξασφάλισε αποκλειστική συμφωνία με τα Harvey Nichols για να πουλήσει το προϊόν του.
Η τιμή της κάθε φιάλης στη λιανική είναι 3,95 λίρες (4,5 ευρώ) τα 750 ml, ενώ το νερό περιέχει εκχύλισμα δεντρολίβανου χωρίς συντηρητικά και ζάχαρη.
Ο επιχειρηματίας των ανατροπών
O David Spencer-Percival γνώριζε από πρώτο χέρι ότι οι μεγάλες αλλαγές μπορεί να έχουν το τίμημά τους. Το 2014 έφυγε από τη Huntress μία παγκόσμια εταιρεία επαγγελματικού προσανατολισμού και εύρεσης εργασίας, της οποίας υπήρξε ιδρυτικό μέλος και σε ένα χρόνο πέτυχε να φτάσει εκ του μηδενός, στις 100 εκατ. λίρες, ο κύκλος εργασιών της Spencer Ogden.
Παρόλ' αυτά δεν επαναπαύτηκε. Πούλησε όλα του τα υπάρχοντα μεταξύ των οποίων μία vintage Ferrari GT, μία Bentley, δύο Aston Martins και τρία ακόμα κλασικά αυτοκίνητα, για να μπορέσει να ενδυναμώσει την εταιρεία στα πρώτα της βήματα.
«Η No1 Rosemary Water νομίζω ότι θα μπορούσε να εξελιχθεί σε brand δισεκατομμυρίων δολαρίων. Δεν θα επένδυα 1 εκατ. λίρες από την ατομική μου περιουσία σε αυτό το εγχείρημα, ούτε θα είχα παραιτηθεί από τη δική μου επιτυχημένη επιχείρηση, εμπλέκοντας τον εαυτό μου σε μία περίπλοκη βιομηχανία, η οποία ελέγχεται από μερικούς πραγματικά μεγάλους παίκτες, αν δεν πίστευα σε αυτό που κάνω».
Την πεερασμένη Τετάρτη η εταιρεία συμπληρωμάτων διατροφής, Holland & Barret, γνωστοποίησε ότι χρειάστηκε να παραγγείλει επιπλέον αποθέματα δεντρολίβανου μετά από έρευνα που υποστήριζε ότι το άρωμα του βοτάνου θα μπορούσε να βελτιώσει τη μνήμη των μαθητών που δίνουν εξετάσεις. Η μελέτη διεξήχθη από τον Mark Moss στο πανεπιστήμιο Northumbria, ο οποίος πραγματοποιεί τις κλινικές δοκιμές του No1 Rosemary Water...