Σε μηνιαία βάση εμφάνισε μείωση 0,1% σε σχέση με τον Ιανουάριο
O Γενικός Δείκτης Τιμών Καταναλωτή ενισχύθηκε κατά 0,1% τον Φεβρουάριο σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2017 και αύξησης 1,3% που καταγράφηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2017 με το 2016 σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ).
Σε μηνιαία βάση ο πληθωρισμός εμφάνισε μείωση 0,1% σε σχέση με τον Ιανουάριο, έναντι πτώσης 0,3% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους. Ο μέσος Δείκτης Τιμών Καταναλωτή του 12μήνου Μαρτίου 2017–Φεβρουαρίου 2018 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του 12μήνου Μαρτίου 2016–Φεβρουαρίου 2017 παρουσίασε αύξηση 0,9%, έναντι μείωσης 0,5% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του 12μήνου Μαρτίου 2016–Φεβρουαρίου 2017 με το 12μηνο Μαρτίου 2015–Φεβρουαρίου 2016.
Ο Εναρμονισμένος Δείκτης Τιμών Καταναλωτή του Φεβρουαρίου 2018 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Φεβρουαρίου 2017 παρουσίασε αύξηση 0,4%, έναντι ανόδου 1,4% κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2017 με το 2016.
Η μικρή ετήσια αύξηση του Γενικού ΔΝΤ κατά 0,1% τον Φεβρουάριο αποδίδεται στις ακόλουθες μεταβολές των δεικτών. Από την αύξηση:
1) Κατά 6,2% στα αλκοολούχα ποτά και καπνό, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στον καπνό.
2) Κατά 1,3% στην ένδυση και την υπόδηση
3) Κατά 0,1% στην υγεία λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα, νοσοκομεία και κλινικές. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: παραϊατρικές υπηρεσίες, οδοντιατρικές υπηρεσίες
4) Κατά 2,8% στις μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη), συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς
5) Κατά 0,2% στην εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
6) Κατά 1,1% στα ξενοδοχεία – καφέ – εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία-κυλικεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.
Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:
1) Κατά 1% στην διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, νωπά ψάρια, νωπά φρούτα, τυριά, νωπά λαχανικά, πατάτες. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών σε: ελαιόλαδο, καφέ.
2) Κατά 1,7% στην στέγαση, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στο πετρέλαιο θέρμανσης.
3) Κατά 2% στα διαρκή αγαθά – είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: έπιπλα και διακοσμητικά, υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, οικιακές συσκευές και επισκευές, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.
4) Κατά 0,1% στις επικοινωνίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στον εξοπλισμό τηλεφωνίας και τηλεομοιοτυπίας.
5) Κατά 1,4% στην αναψυχή – πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: οπτικοακουστικό εξοπλισμό – υπολογιστές – επισκευές, διαρκή αγαθά αναψυχής και πολιτισμού.
6) Κατά 2,3% στα άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: άλλα είδη ατομικής φροντίδας, ασφάλιστρα οχημάτων.