Το 97% των καταναλωτών συμμετέχει σε προγράμματα επιβράβευσης από σούπερ μάρκετ, τράπεζες κ.ά
Σχεδόν δεν υπάρχει καταναλωτής που να μην έχει στο πορτοφόλι του έστω και μια κάρτα με την οποία μαζεύει πόντους ή παίρνει κάποια μπόνους όταν κάνει αγορές. Τα λεγόμενα «προγράμματα επιβράβευσης» έχουν τεράστια απήχηση στους καταναλωτές ενώ ο μέσος καταναλωτής έχει τουλάχιστον 8 τέτοιες κάρτες στο όνομά του.
Αυτά αποκαλύπτει η έρευνας που πραγματοποίησε η ClientIQ, σε συνεργασία με την εταιρεία Focus Bari, με θέμα «Πόσο τα προγράμματα επιβράβευσης επηρεάζουν τις αγοραστικές συνήθειες των Ελλήνων καταναλωτών».
Η έρευνα έδειξε ότι το 97% των καταναλωτών είναι εγγεγραμμένοι σε τουλάχιστον ένα πρόγραμμα επιβράβευσης. Επιπλέον, όπως προκύπτει, ο μέσος Έλληνας καταναλωτής έχει στην κατοχή του προγράμματα επιβράβευσης από πέντε διαφορετικούς κλάδους, με τον κλάδο των σούπερ μάρκετ να παρουσιάζει την υψηλότερη διείσδυση σε ποσοστό 92%. Ακολουθεί ο κλάδος των Τραπεζών με ποσοστό 77% και ο κλάδος των Μεταφορών με ποσοστό διείσδυσης 73%.
Ιδιαίτερα υψηλή εμφανίζεται και η επίδραση των προγραμμάτων επιβράβευσης στις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων. Σύμφωνα με την έρευνα, το 80% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι κάνει συστηματική χρήση των προγραμμάτων που έχουν στην κατοχή τους, ενώ το 60% των ερωτηθέντων επιλέγει συχνότερα για τις αγορές του εταιρείες, οι οποίες του προσφέρουν επιβράβευση. Ενδιαφέρον παρουσιάζει και το γεγονός ότι μόνο 6% των καταναλωτών φαίνεται να μένει ανεπηρέαστο από την ύπαρξη προγραμμάτων επιβράβευσης και από την άλλη πλευρά ένα 10% των πελατών να δηλώνει ότι αγοράζει αποκλειστικά από εταιρείες που του προσφέρουν επιβράβευση. Σύμφωνα με την έρευνα, πάνω από του μισούς ερωτηθέντες (55%) δήλωσαν ότι έχουν αυξήσει το ποσό που ξοδεύουν σε εταιρείες, οι οποίες τους προσφέρουν κάποια επιβράβευση.
Παράλληλα, η έρευνα της ClientIQ ανέδειξε ενδιαφέροντα στοιχεία αναφορικά με τις απαιτήσεις που εμφανίζονται να έχουν οι καταναλωτές από τις εταιρείες με τις οποίες συναλλάσσονται. Οι Έλληνες καταναλωτές, εκτός από την επιβράβευση, ζητούν πλέον από τις εταιρείες να «διαβάζουν» τις ανάγκες τους, όπως αυτές προκύπτουν από την καταναλωτική συμπεριφορά τους και να τους επικοινωνούν προσφορές που ταιριάζουν με αυτές. Ενδεικτικά, 8 στους 10 ερωτηθέντες δηλώνουν ότι θα χρησιμοποιούσαν περισσότερο τα προγράμματα που έχουν στην κατοχή τους, εφόσον λαμβάνουν προσωποποιημένες προσφορές, σύμφωνες με τις δικές τους προσωπικές ανάγκες.
Όπως σημείωσε η Αλεξάνδρα Χριστοπούλου, Chief Executive Officer της ClientIQ, «η έρευνα ανέδειξε ενδιαφέροντα στοιχεία, ιδιαιτέρως όσον αφορά τον υψηλό βαθμό εξοικείωσης των Ελλήνων με τα προγράμματα επιβράβευσης, αλλά και για τις απαιτήσεις που έχουν οι καταναλωτές από αυτά τα προγράμματα. Από τις απαντήσεις των καταναλωτών διαφαίνεται ότι η ύπαρξη ενός προγράμματος επιβράβευσης είναι ένα ισχυρό χαρτί στα χέρια μίας επιχείρησης, αλλά δεν μπορεί να αποτελέσει από μόνη της ισχυρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της εταιρείας, καθώς οι καταναλωτές ζητούν πλέον περισσότερα. Μέσω των προγραμμάτων επιβράβευσης, οι καταναλωτές απαιτούν οι εταιρείες να καταλαβαίνουν τις ανάγκες τους, όπως αυτές διαφαίνονται από την καταναλωτική συμπεριφορά τους και να τους επικοινωνούν προσφορές που ταιριάζουν με αυτές. Η χρήση εργαλείων customer analytics είναι αυτή που θα βοηθήσει τις εταιρείες να αξιοποιήσουν σωστά τις πληροφορίες της καταναλωτικής συμπεριφοράς που συγκεντρώνουν από τα προγράμματα επιβράβευσης και θα τους οδηγήσει στην υιοθέτηση μίας πελατοκεντρικής στρατηγικής marketing και πωλήσεων, που θα αυξήσει την προστιθέμενη αξία τόσο για τον πελάτη, όσο και για την ίδια την εταιρεία».
Η ClientIQ, προσφέροντας ολοκληρωμένες στρατηγικές λύσεις στους τομείς διαχείρισης πελατολογίων και customer analytics, ιδρύθηκε το 2015, με όραμα την ανάδειξή της στον ηγέτη της ελληνικής και βαλκανικής αγοράς μέσα από την παροχή εξελιγμένων εργαλείων διαχείρισης πελατολογίου και πιστότητας πελατών, που απαντούν αποτελεσματικά στις ανάγκες της αγοράς.