Η Ελλάδα διαθέτει μία από τις χαμηλότερες μέσες δαπάνες ανά ημέρα στην Ευρώπη, 83 ευρώ, και την ίδια στιγμή μία από τις υψηλότερες μέσες δαπάνες ανά ταξίδι στην Ευρώπη, 596 ευρώ
Ένα μεγάλο βήμα για την υλοποίηση των δορυφόρων λογαριασμών τουρισμού στην Ελλάδα έχει ήδη διανυθεί, μετά και την ολοκλήρωση του «ευρωπαϊκού έργου» Υποστήριξης της Πολιτικής και του Σχεδιασμού του Τουρισμού, στο πλαίσιο του σχεδίου τεχνικής βοήθειας της χώρας μας από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και την Υπηρεσία Στήριξης Διαρθρωτικών Μεταρρυθμίσεων (SRSS).
Σε σημερινή εκδήλωση του υπουργείου Τουρισμού, με αφορμή την επιτυχή ολοκλήρωση του έργου, ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Γιώργος Τζιάλλας στάθηκε στη σημασία αυτού, για την επιτυχή υλοποίηση των δορυφόρων λογαριασμών, που σημαίνει ακριβή στατιστικά στοιχεία του ελληνικού τουρισμού, που με τη σειρά τους θα αξιοποιηθούν στην τουριστική στρατηγική της χώρας. Είναι χαρακτηριστικό ότι, μέσω του έργου ολοκληρώθηκε η πιλοτική εφαρμογή των δορυφόρων λογαριασμών στην πράξη, όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.
Το εν λόγω έργο, όπως είπε ο κ. Τζιάλλας, δεν πάραξε απλά κάποιες μελέτες, αλλά έδωσε ξεκάθαρες κατευθύνσεις για το πώς πρέπει να υλοποιηθούν οι δορυφόροι λογαριασμοί, κατά τρόπο αξιόπιστο και ξεκάθαρο, αλλά κυρίως με ποια μεθοδολογία. Τέλος ο κ. Τζιάλλας επανέλαβε ότι φέτος ο ελληνικός τουρισμός θα κινηθεί σε επίπεδα ρεκόρ αφίξεων και εσόδων και εξήρε τις πρωτοβουλίες του υπουργείου για την επίτευξη αυτού του στόχου.
Τα συνολικά τουριστικά έσοδα το 2015, σύμφωνα με την πιλοτική εφαρμογή των ΔΛΤ ανήλθαν σχεδόν στα 17,5 δισ. ευρώ (17,466 δισ. ευρώ), εκ των οποίων τα 15,6 δισ. ευρώ (15,569 δισ. ευρώ) προέρχονται από εισερχόμενο τουρισμό και τα 1,9 δισ. ευρώ (1,898 δισ. ευρώ) από εσωτερικό (Έλληνες τουρίστες εντός Ελλάδος).
Τα έσοδα του εισερχόμενου τουρισμού σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα περιλαμβάνουν: τις αμιγώς ταξιδιωτικές εισπράξεις 14,126 δισ. ευρώ και την μεταφορική δαπάνη από και προς Ελλάδα των διεθνών επισκεπτών, η οποία ανέρχεται 1,443 δισ. ευρώ.
Διευκρινίζεται ότι ως δαπάνες μεταφοράς των ταξιδιωτών από και προς έναν προορισμό θεωρούνται μόνο εκείνες που ενισχύουν την Εθνική Οικονομία της Ελλάδος, πχ τα δρομολόγια της Ryanair εντός Ελλάδος προσμετρούνται στην Εθνική Οικονομία της Ιρλανδίας ή αν η επιλογή των ταξιδιωτών είναι μία αεροπορική εταιρεία άλλης χώρας (πχ Lufthansa) δεν υπολογίζεται στις μεταφορικές δαπάνες που ενισχύουν την Ελληνική Οικονομία.
Επίσης, διευκρινίζεται ότι στις αμιγώς ταξιδιωτικές εισπράξεις 14,126 δισ. ευρώ δεν έχει υπολογιστεί μέρος των αγορών που πραγματοποιούν οι ταξιδιώτες στην Ελλάδα, καθώς η ΤτΕ μεταφέρει μέρος των αγορών αυτών στο εμπορικό ισοζύγιο, δηλαδή τις θεωρεί εξαγωγές.
Η Ελλάδα διαθέτει μία από τις χαμηλότερες μέσες δαπάνες ανά ημέρα στην Ευρώπη, 83 ευρώ, και την ίδια στιγμή μία από τις υψηλότερες μέσες δαπάνες ανά ταξίδι στην Ευρώπη, 596 ευρώ.
Παράλληλα, διαθέτει έναν από τους υψηλότερους δείκτες διακοπών σε εξοχικές κατοικίες , το 17% του εσωτερικού τουρισμού πραγματοποιεί διακοπές σε εξοχική κατοικία ιδιοκτησίας του. Αποτελεί το 2ο μεγαλύτερο ποσοστό μετά την Ιταλία (30%) στην Ευρώπη, με την Γαλλία να υπολείπεται στην 3η θέση με 10%. Τέλος, τα στοιχεία της φετινής χρονιάς, θα ανακοινωθούν το 2019.