Η περιουσία του Οργανισμού περνά στο ελληνικό κράτος το ίδιο και ο έλεγχος του ΟΑΣΘ στο ελληνικό Δημόσιο
Κρατικός είναι πλέον ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, ΟΑΣΘ.
Όπως ανακοίνωσε ο αρμόδιος υπουργός, Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης σε συνέντευξη τύπου στο ΥΜΑΘ, η περιουσία του Οργανισμού περνά στο ελληνικό κράτος το ίδιο και ο έλεγχος του ΟΑΣΘ στο ελληνικό Δημόσιο.
Με το σχετικό νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή προβλέπεται η υπαγωγή του ΟΑΣΘ στο ελληνικό κράτος, όπως και η περιουσία του, η οποία ωστόσο παραμένει προσωρινά στην κατοχή του, για ένα μεταβατικό στάδιο, «το αργότερο μέχρι τέλους του 2019», για να μη διαταραχθεί το συγκοινωνιακό έργο.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι στο σχέδιο νόμου προβλέπεται η ίδρυση δύο νέων δημόσιων φορέων, του ΟΣΕΘ και του ΑΣΙΘ. Ο πρώτος φορέας θα είναι εποπτικός με τον έλεγχο της εποπτείας, το συντονισμό όλων των μέσων μαζικής μεταφοράς της πόλης και της περιφερειακής ενότητας Θεσσαλονίκης, λεωφορεία, μετρό, τραμ, θαλάσσιες συγκοινωνίες, αστικά ΚΤΕΛ και σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και των αγοραίων ταξί. Ο ΑΣΙΘ είναι ο φορέας λειτουργίας για τα αστικά λεωφορεία και αργότερα και το μετρό και θα αναλάβει, μόλις είναι έτοιμος και έχει την κατάλληλη υποδομή, το αργότερο μέχρι τις 3 Δεκεμβρίου 2019. Και στους δύο φορείς θα συμμετέχουν στη διοίκηση εκπρόσωποι της αυτοδιοίκησης ενώ όλες οι θέσεις εργασίας στον ΟΑΣΘ και στον ΣΑΣΘ διασφαλίζονται και μεταφέρονται στους νέους φορείς.
«Ο ΟΑΣΘ αποκτά δημόσιο χαρακτήρα, δηλαδή, αποιδιωτικοποιείται από ένα κρατικοδίαιτο μονοπώλιο εξήντα χρόνων» τόνισε ο κ. Σπίρτζης και πρόσθεσε ότι «στο σχέδιο νόμου προβλέπονται και ρυθμίζονται οι διαδικασίες αποτίμησης της επιχείρησης και ρυθμίζεται και η διαδικασία εκκαθάρισης του ΟΑΣΘ».
«Έχουμε όραμα και σχέδιο και για τη χώρα και για τις αστικές συγκοινωνίες» πρόσθεσε ο κ. Σπίρτζης.
Σε ότι αφορά τη συνάντηση που είχε το μεσημέρι με τον υπουργό Μεταφορών, Τεχνολογίας, Πληροφορικής και Επικοινωνιών της Βουλγαρίας, Ιβάηλο Μοσκόφσκι, ο κ. Σπίρτζης είπε ότι εξετάστηκαν μια σειρά από παραμέτρους, για τους σιδηροδρομικούς άξονες, τα εμπορευματικά κέντρα, κ.τ.λ. και πρόσθεσε :
«Κινούμαστε στην κατεύθυνση υλοποίησης ενιαίου έργου νέων σιδηροδρομικών αξόνων των δύο χωρών και πολύ σύντομα θα γίνουν ανακοινώσεις».
Εργαζόμενοι ΟΑΣΘ: Δε φοβόμαστε την κρατικοποίηση
«Δεν φοβόμαστε την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ», επανέλαβε μιλώντας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ο πρόεδρος του συνδικάτου των 2.300 εργαζομένων στον οργανισμό, Δημήτρης Τσερμενίδης, ενώ κληθείς να τοποθετηθεί επί του νομοσχεδίου που κατατέθηκε χθες στη Βουλή για τις αστικές συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκης, είπε «θα κάνω δηλώσεις και θα τοποθετηθώ, αφού πρώτα το διαβάσω όλο».
Αντίστοιχα απάντησε και ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Χρήστος Στεφανίδης, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «θα διαβάσω πρώτα το νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης και μετά θα πω την άποψή μου επ' αυτού».