«Πλέον υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις και είναι κατά την εκτίμηση μου θέμα χρόνου»
«Μετά την απόφαση του Eurogroup ανοίγει ο δρόμος για την ένταξη των ελληνικών ομολόγων στο πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης από την ΕΚΤ. Πλέον υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις και είναι κατά την εκτίμηση μου θέμα χρόνου», δηλώνει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, σε συνέντευξή του στην Κυριακάτικη Kontranews.
Τονίζει τη σημασία της απόφασης για ρήτρα ανάπτυξης που συνδέει τα μέτρα για την απομείωση του χρέους με τη μεταβολή των ρυθμών ανάπτυξης, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι «όλοι πλέον έχουμε άμεσο συμφέρον να υπάρχουν υψηλοί ρυθμοί ανάπτυξης». Ο κ. Σπίρτζης σημειώνει ότι για να επιτευχθεί ο στόχος της δίκαιης ανάπτυξης πρέπει να υπάρχει στρατηγικό σχέδιο αναγκαίων υποδομών που εισφέρουν στην παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας και της κοινωνίας.
Σημειώνει ότι δεν υπάρχει διαχωρισμός μικρών και μεγάλων έργων, αλλά: «υπάρχει ο διαχωρισμός έργων που υπηρετούν τους πολλούς, την κοινωνία, τις υγιείς παραγωγικές δυνάμεις και έργων που δεν επιστρέφουν την κοινωνία αλλά σε συγκεκριμένα συμφέροντα τις αξίες που επενδύθηκαν. Τονίζει πως «δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να υπάρχει μεγάλη διασπορά των έργων και να σταματήσει η συσσώρευση των έργων σε λίγες εταιρείες».
Ο υπουργός αναφέρει ότι το ύψος των διοδίων, οι συμβάσεις που κληρονόμησε η κυβέρνηση, οι συμβάσεις, αποφάσεις και τα νομοθετήματα των προηγούμενων κυβερνήσεων για όλους τους οδικούς άξονες και την Εγνατία δεν λαμβάνουν υπόψη τους την κοινωνία. «Για εμάς, τα έργα θα ολοκληρωθούν, όταν εγκατασταθεί και λειτουργήσει το ηλεκτρονικό, αναλογικό σύστημα διοδίων και όταν μειώσουμε τις χρεώσεις του. Υπογραμμίζει ότι «δεν θα φορτώσουμε τον ελληνικό λαό και με πρόσθετα βάρη ούτε λόγω των απαράδεκτων και αντικοινωνικών συμβάσεων που βρήκαμε ούτε λόγω λαϊκιστικών επιχειρημάτων που τον οδηγούν σε δυσβάστακτα χρέη». Προαναγγέλλει ότι «μέσα στο 2017 θα δημοπρατηθεί το ενιαίο ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα διοδίων και εργαζόμαστε ώστε το 2018 να λειτουργεί».
Ο κ. Σπίρτζης ασκεί κριτική στη ΝΔ, λέγοντας πως «η γελοιότητα των επιχειρημάτων της αντιπολίτευσης, μπροστά στην αμηχανία ολοκλήρωσης των έργων δεν έχει προηγούμενο», φέρνοντας ως χαρακτηριστικό παράδειγμα τη μείωση κατά 764.000.000 ευρώ των αιτούμενων αποζημιώσεων στις τέσσερις από τις πέντε οδικές παραχωρήσεις.
Σχετικά με την ανταπόκριση του κρατικού μηχανισμού στον σεισμό που χτύπησε τη Λέσβο, αναφέρει ότι υπήρξε άμεση κινητοποίηση και συνεργασία όλων των αρμόδιων υπουργείων, των εμπλεκόμενων υπηρεσιών και της τοπικής αυτοδιοίκησης.
Ερωτηθείς, τέλος, για το γήπεδο της ΑΕΚ, ο κ. Σπίρτζης επισημαίνει ότι εγκρίθηκε η υψομετρική μελέτη και μπορούν να υποβληθούν οι μελέτες για την έκδοση της οικοδομικής άδειας στις αρμόδιες υπηρεσίες. «Ελπίζω να εκδοθεί η άδεια και η ιστορική μικρασιατική ομάδα να κατασκευάσει επιτέλους το γήπεδο της, όπως και όλες οι ομάδες και τα σωματεία της χώρας που δεν έχουν σύγχρονες εγκαταστάσεις».