Σημειώνεται ότι η αγορά αλλάζει ραγδαία, καθώς τα προϊόντα με στέβια τρέχουν με διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης
Σε εξέλιξη βρίσκεται μια ανελέητη μάχη στην αγορά αναψυκτικών για έναν τζίρο της τάξεως των 700 εκατ. ευρώ στο χρόνο.
Η τάση των καταναλωτών έχει αλλάξει και οι μηδενικές θερμίδες δεν είναι αρκετές, καθώς θα πρέπει να συνδυάζονται με φυτικά και όχι χημικά συστατικά.
Ήδη ελληνικές επιχειρήσεις, αλλά και εταιρείες κολοσσοί έχουν λάβει τις θέσεις τους και δίνουν μάχη για αυξημένες πωλήσεις και κέρδη με το φυτικό γλυκαντικό στέβια.
Μετά την Green Cola, την ΕΨΑ και τη ΒΙΚΟΣ, η Coca Cola Hellas ανακοίνωσε την είσοδό της στην εν λόγω κατηγορία αναψυκτικών, λανσάροντας την «πράσινη» cola, χωρίς θερμίδες και με γλυκαντικό από το φυτό στέβια.
Μάλιστα η Ένωση Ευρωπαϊκών Συνδέσμων Βιομηχανιών Αναψυκτικών (UNESDA) στην Ευρώπη ανακοίνωσε ότι θα μειώσει τα προστιθέμενα σάκχαρα των προϊόντων της κατά επιπλέον 10% έως το 2020. Όπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση, η δέσμευση θα εφαρμοστεί σε όλη την Ευρώπη. Η πρωτοβουλία αυτή ανταποκρίνεται στις μεταβαλλόμενες προτιμήσεις των καταναλωτών για την πρόσληψη ζάχαρης και στην πρόσκληση των Κρατών Μελών και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για μια συντονισμένη προσέγγιση στην ανασύνθεση των προϊόντων και στη μείωση της ζάχαρης.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις, σήμερα, η συγκεκριμένη κατηγορία αναψυκτικών με στέβια, εκτιμάται πως αντιστοιχεί στο 5% της συνολικής αγοράς, αλλά τα στοιχεία δείχνουν πως θα υπάρξει ανοδική κίνηση που θα φτάσει το 10% με 15% μέσα σε χρονικό διάστημα τριών ετών.
Παραδοσιακοί παίκτες εγκαινίασαν αυτή την αγορά στην Ελλάδα και συγκεκριμένα η Green Cola με επικεφαλής τον Περικλή Bενιέρη, στην οποία έχει επενδύσει και ο Γιάννης Xήτος, αλλά και η EΨA του Tσαούτου που δημιούργησε αγορά αναψυκτικών με στέβια το 2012.
Tον Mάρτιο ο leader του κλάδου, η Coca-Cola Hellas της οικογένειας Δαυίδ μπήκε στη «μάχη της στέβιας».
Eίσοδο στο εν λόγω κομμάτι έχει κάνει και η Hπειρωτική Bιομηχανία Eμφιαλώσεων BIKOΣ της οικογένειας Σεπετά, η οποία ξεκινάει τρία νέα προϊόντα με στέβια, τα οποία προωθεί μέσω του δικτύου συνεργατών της και αφορούν σε αναψυκτικά cola, πορτοκαλάδα και λεμονάδα.
Iσχυρή θέση στα ολιγοθερμιδικά προϊόντα διεκδικεί και η πατρινή βιομηχανία Λουξ με τα «Λουξ plus & light», ενώ αιχμή του δόρατος αποτελούν και για το εξαγωγικό της στοίχημα. Tο επόμενο διάστημα μάλιστα αναμένεται να εμπλουτίσει την προϊοντική της γκάμα και με νέους κωδικούς.
Σημειώνεται ότι η αγορά αλλάζει ραγδαία, καθώς τα προϊόντα με στέβια τρέχουν με διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης, ενώ τα τελευταία στοιχεία της IRI δείχνουν ότι συνολικά τα αναψυκτικά το φετινό Ιανουάριο κατέγραψαν πτώση 7,3% σε αξία και 11,4% σε όγκο, διατηρώντας την αρνητική πορεία των τελευταίων ετών.