Το συνεταιριστικό σχήμα της Electronet που επιβιώνει ανάμεσα στις πολυεθνικές
Η ιστορία μιας ελληνικής αλυσίδας στο χώρο των ηλεκτρονικών ειδών είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με το όνομα μίας γυναίκας. Ο λόγος για την Electonet, η οποία ξεκίνησε την πορεία της έχοντας ως ιδρυτικό πυρήνα μία ομάδα 15 ατόμων το 1996. Τα πρόσωπα αυτά προήλθαν στην πλειονότητά τους από προηγούμενο συνεταιριστικό σχήμα στο χώρο των ηλεκτρικών ειδών, τη Silber, με έδρα τη Βόρεια Ελλάδα. Με 81 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα, η γνωστή εταιρεία ηλεκτρικών ειδών διοικείται από την Πηνελόπη Κοραχάη, πρόεδρο του διοικητικού συμβουλίου της αλυσίδας από το 2012.
Γράφει ο Γιώργος Λαμπίρης
Το ενιαίο σχήμα της Electronet εισήλθε στην αγορά το αποτελούμενο από αυτόνομες επιχειρήσεις. Έως και αυτή τη στιγμή ο αρχικός της χαρακτήρας διατηρείται ανέπαφος, όντας το κυριότερο συστατικό της επιχειρηματικής της φιλοσοφίας. Ας σημειωθεί ότι η Electronet με δεδομένες τις εξελίξεις στη λιανική ηλεκτρονικών ειδών, είναι σήμερα ο leader στο συγκεκριμένο τομέα.
Τη στιγμή που αλυσίδες όπως η Ηλεκτρονική ή παλαιότερα η Ράδιο Κορασίδης και ο Συκάρης κατέρρευσαν υπό το βάρος των συσσωρευμένων υποχρεώσεων, η Electronet, καταφέρνει να διατηρείται υγιής ακολουθώντας μία νοικοκυρεμένη χρηματοοικονομική διαχείριση με περιορισμένα έξοδα, μειώνοντας στο ελάχιστο τις επισφάλειες ακόμα και σε περιπτώσεις που κάτι τέτοιο έχει επιπτώσεις στο τζίρο της.
Χαρακτηριστικό της πορείας που ακολουθεί η αλυσίδα, είναι τα οικονομικά της μεγέθη στη διάρκεια του 2015, τα οποία αν και μειωμένα σε σχέση με την προηγούμενη οικονομική χρήση, δεν παρουσιάζουν έντονες διακυμάνσεις, ενώ η χρήση του έτους εμφανίζεται κερδοφόρα.
Η Electronet σε αριθμούς
Kύκλος εργασιών 2015: 55,7 εκατ. ευρώ
Κύκλος εργασιών 2014: 58 εκατ. ευρώ
Κέρδη 2015: 285,1 χιλ. ευρώ
Κέρδη 2014: 285,3 χιλ. ευρώ
Σύνολο υποχρεώσεων
2015: 8,8 εκατ. ευρώ
2014: 10,8 εκατ. ευρώ
Η Electronet κατάφερε όχι μόνο να διατηρηθεί στην αγορά υπό το βάρος της κρίσης, αλλά και να είναι εκείνη που θα έβλεπε σημαντικούς ανταγωνιστές της να καταρρέουν στο πέρασμα των ετών, στον τομέα των επώνυμων ηλεκτρικών συσκευών.
Στοίχημα η προσωποποιημένη εξυπηρέτηση
Το μεγάλο στοίχημα που πέτυχε, όντας ένα συνεταιριστικό σχήμα με πολλούς και διαφορετικούς ιδιοκτήτες, ήταν ότι επένδυσε στην ανάπτυξη διαπροσωπικών σχέσεων των ιδιοκτητών και του προσωπικού με τους πελάτες λόγω της αποκεντρωμένης εταρικής της δομής. Αυτό είναι σύμφωνα με τους γνώστες της αγοράς το δυνατό της χαρτί, το οποίο σε συνδυασμό με την ελληνικότητα της αλυσίδας, την κρατάει δυνατή απέναντι στις κυρίαρχες πολυεθνικές επιχειρήσεις Dixons (Κωτσόβολος) και Media Saturn (Media Markt).
O στόχος για το 2017
Σύμφωνα με το στρατηγικό σχεδιασμό της επιχείρησης το 2017 η βασικότερη επιδίωξη είναι η ενίσχυση της παρουσίας της στα ψηφιακά μέσα και η ανανέωση της εικόνας των καταστημάτων. Σε κάθε περίπτωση εκτός από τα φυσικά καταστήματα, το e-shop το οποίο ανανεώθηκε ριζικά στη διάρκεια του 2016, αποτελεί ένα ακόμα περιβάλλον αγορών, στο οποίο η Electronet δίνει βαρύτητα.