Πώς θα λειτουργεί
Από σήμερα Μ. Δευτέρα (14/4) τίθεται σε πιλοτική εφαρμογή το ψηφιακό πελατολόγιο στους επαγγελματίες του κλάδου αυτοκινήτου, ένα ηλεκτρονικό σύστημα επιτήρησης των συναλλαγών σε πραγματικό χρόνο. Με το νέο σύστημα – το οποίο θα αναπτυχθεί πλήρως μέχρι τον Ιούνιο – όταν ένα όχημα εισέρχεται ή εξέρχεται από συνεργείο, πάρκινγκ, πλυντήριο ή εταιρεία ενοικίασης ο επαγγελματίας θα σκανάρει με το κινητό του τηλέφωνο την πινακίδα του οχήματος και αυτόματα ο αριθμός κυκλοφορίας θα καταγράφεται στο ψηφιακό πελατολόγιο στην εφαρμογή MyDATAapp.
Στόχος της νέας εφαρμογής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), είναι ο έλεγχος κάθε υπηρεσίας, σε όλο το φάσμα της αγοράς αυτοκινήτου με την καταγραφή των πινακίδων κάθε πελάτη κατά την είσοδο στην επαγγελματική εγκατάσταση του επιχειρηματία και τη συσχέτιση της επίσκεψης με την έκδοση απόδειξης.
Με το ψηφιακό πελατολόγιο (ουσιαστικά πρόκειται για το παλαιό βιβλίο πελατών), η ΑΑΔΕ θα γνωρίζει ανά πάσα χρονική στιγμή πόσους πελάτες έχει εξυπηρετήσει η επιχείρηση, πόσες αποδείξεις εκδόθηκαν, πόσα εισπράχθηκαν και τι ΦΠΑ θα πρέπει να αποδοθεί.
Κατά την έξοδο του οχήματος από συνεργείο, πάρκινγκ, πλυντήριο ή εταιρεία ενοικίασης λοιπόν, ο επαγγελματίας θα πρέπει να σκανάρει την απόδειξη ή το τιμολόγιο που έχει εκδοθεί και θα ενημερώνεται το πελατολόγιο και με το τρόπο αυτό θα ολοκληρώνεται η διαδικασία και θα κλείνει η συγκεκριμένη συναλλαγή. Έτσι ο φοροελεγκτικός μηχανισμός θα γνωρίζει τον αριθμό των πελατών και οχημάτων και θα συγκρίνει τα στοιχεία με τις αποδείξεις που έχουν εκδοθεί μέσα από την πλατφόρμα myDATA. Σε περίπτωση αποκλίσεων θα «ανάβει κόκκινο» για την διενέργεια επιτόπιου ελέγχου.
Στο πιλοτικό στάδιο η καταγραφή των πινακίδων από τους επιχειρηματίες μπορεί να γίνεται μέσω της οθόνης του υπολογιστή τους.
Όσον αφορά στους επαγγελματίες, το ψηφιακό πελατολόγιο προσφέρει αυτοματοποίηση στη διαχείριση των πελατών τους και συμμόρφωση με τις φορολογικές απαιτήσεις, μέσω μιας σειράς προηγμένων λειτουργιών όπως καταχώριση νέων πελατών, ενημέρωση και τροποποίηση υφιστάμενων εγγραφών, ακύρωση πελατών χωρίς την ανάγκη χειροκίνητης υποβολής εγγράφων, συσχέτιση των εγγραφών με αποδείξεις και παραστατικά.
Σύμφωνα με την ΑΑΔΕ το σύστημα θα διευκολύνει τις επιχειρήσεις να παρακολουθούν τις συναλλαγές τους και να μειώσουν την πιθανότητα λαθών που μπορεί να οδηγήσουν σε πρόστιμα.
Οι εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων είναι υποχρεωμένες να καταγράφουν για κάθε όχημα στο ψηφιακό πελατολόγιο:
- Αριθμό Κυκλοφορίας Οχήματος
- Αριθμό Κυκλοφορίας Αλλοδαπής
- Κατηγορία Οχήματος
- Εργοστάσιο Οχήματος
- Σκοπός Κίνησης Οχήματος (Ενοικίαση, Επισκευή, Ιδιόχρηση, Δωρεάν Υπηρεσία, Λοιπά)
- Περιγραφή Σκοπού Διακίνησης
- Διαφορετικός Τόπος Παραλαβής Οχήματος
- Τόπος Παραλαβής Οχήματος
Τα πάρκινγκ και πλυντήρια Οχημάτων για κάθε όχημα θα δηλώνουν:
- Αριθμό Κυκλοφορίας Οχήματος
- Αριθμό Κυκλοφορίας Αλλοδαπής
- Κατηγορία Οχήματος
- Εργοστάσιο Οχήματος.
Τα συνεργεία οχημάτων θα δηλώνουν:
- Αριθμό Κυκλοφορίας Οχήματος
- Αριθμό Κυκλοφορίας Αλλοδαπής
- Κατηγορία Οχήματος
- Εργοστάσιο Οχήματος.
Ο κλάδος αυτοκινήτου αποτελεί την αρχή όπου εφαρμόζεται το νέο σύστημα. Το Ψηφιακό Πελατολόγιο θα επεκταθεί ως το φθινόπωρο σε πολλούς άλλους κλάδους, όπως οι κοινωνικές εκδηλώσεις (γάμοι, βαπτίσεις) και ο τουρισμός (ξενοδοχεία), όπου παρατηρούνται υψηλά ποσοστά αδήλωτων συναλλαγών.