Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές
Σε λιγότερο από έναν μήνα, ξεκινούν οι θερινές εκπτώσεις και τα καταστήματα αναμένεται να είναι ανοιχτά την δεύτερη Κυριακή του Ιουλίου. Ειδικότερα, την δεύτερη εβδομάδα του Ιουλίου, στις (08/07) ξεκινούν οι εκπτώσεις για το καλοκαίρι και θα διαρκέσουν έως και τις 31 Αυγούστου.
Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές
Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, η επίδειξη του παρεχόμενου ποσοστού έκπτωσης επιβάλλεται. Το ποσοστό της έκπτωσης θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία.
Στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»). Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.
Ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται και προβάλλεται η μειωμένη τιμή, πρέπει να ανταποκρίνεται στην αλήθεια και να μην είναι ανακριβής.
Οι καταστηματάρχες θα πρέπει, σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν, ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.
Οι καταναλωτές θα πρέπει να ζητάνε απόδειξη. Εκτός από λόγους φορολογικής εντιμότητας, σε περίπτωση αγοράς ελαττωματικού προϊόντος η απόδειξη είναι απαραίτητη για την επιστροφή των χρημάτων στους καταναλωτές.
Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δείξουν οι καταναλωτές και στον διαχωρισμό των εκπτώσεων από τις προσφορές. Οι εκπτώσεις συνήθως αφορούν τα προϊόντα της θερινής σεζόν ενώ οι προσφορές είθισται να αφορούν μη εποχικά είδη αφορούν συνήθως είδη παρωχημένης εποχής. Στις προσφορές, οι καταστηματάρχες είναι υποχρεωμένοι να έχουν αναρτημένη πινακίδα που να αναφέρει ότι πραγματοποιούνται προσφορές και στα προϊόντα που πωλούν θα πρέπει να αναγράφεται ξεκάθαρα η αρχική τιμή και η τελική τιμή προσφοράς και σε καμία περίπτωση το ποσοστό έκπτωσης.
Οι καταναλωτές, όπως ορίζεται από το άρθρο 1 του ν. 2251/94 έχουν κάθε δικαίωμα να ρωτούν για την προέλευση και την ποιότητα του προϊόντος και οι έμποροι έχουν την υποχρέωση να απαντούν σε αυτά τα ερωτήματα.