Επιμένει ο Μανιτάκης ότι δε θα γίνουν απολύσεις

Χωρίς απολύσεις αλλά με τη συνταξιοδοτική ωρίμανση και τον κανόνα μία πρόσληψη ανά πέντε αποχωρήσεις εκτιμά ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης ότι θα επιτευχθεί ο στόχος για μείωση του αριθμού των δημοσίων υπαλλήλων, που ζητά η τρόικα.

Μιλώντας στην Ένωση Βελγικών Επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα ο Αντώνης Μανιτάκης εκτίμησε ότι με αυτά τα μέτρα ο αριθμός των υπαλλήλων του Δημοσίου θα είναι μειωμένος τουλάχιστον κατά 200.000 μέχρι το 2015, υπερβαίνοντας κατά πολύ το στόχο για 150.000 αποχωρήσεις που έχει θέσει η τρόικα.

Όπως είπε, το ίδιο το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους εκτιμά ότι μόνο φέτος οι αποχωρήσεις από το Δημόσιο θα φθάσουν τις 40.000. Με την αξιοποίηση της πρότασης του υπουργείου για πρόωρη εθελούσια συνταξιοδότηση, εκτιμά ότι άλλοι 35.000 δημόσιοι υπάλληλοι θα αποχωρήσουν σταδιακά.

Έτσι, στα τέλη του 2015 ο δημόσιος τομέας στην Ελλάδα θα μετρά περίπου 600.000 εργαζομένους και θα είναι περίπου κατά το 1/3 μικρότερος σε σχέση με το 2009 πριν από την κρίση.

Συγχρόνως, όπως είπε, "θα έχει περιορισθεί δραστικά το μισθολογικό κόστος και θα έχουν απελευθερωθεί θέσεις, προκειμένου να ανανεωθεί η δημόσια διοίκηση με νέους, καταρτισμένους και ικανούς υπαλλήλους που προς το παρόν δεν απορροφούνται".

Σε ό,τι αφορά την αναδιάρθρωση των διοικητικών δομών, ήδη έχουν παραδοθεί προς τελική επεξεργασία και μελέτη οι πρώτες πέντε εκθέσεις υπουργείων. Από την αναδιάρθρωση των δομών θα προκύψει έως και 50% μείωση διοικητικών μονάδων, γενικών δ/νσεων, δ/νσεων και τμημάτων -με ανάλογη μείωση λειτουργικών δαπανών, διοικητικών βαρών και θέσεων προσωπικού.

Ο υπουργός μίλησε και για τη γραφειοκρατία, το κόστος της οποίας όπως είπε ανέρχεται στο 6,8% του ΑΕΠ. Όπως είπε αυτή θα καταπολεμηθεί με την ηλεκτρονική διακυβέρνηση και την άρση των διοικητικών βαρών που δημιουργούνται από γραφειοκρατικές, χρονοβόρες και περιττές διαδικασίες.

Τέλος αναφέρθηκε και στο φαινόμενο της διοικητικής διαφθοράς, και υπογράμμισε ότι προχωρά εντατικά η εφαρμογή του νόμου (Ν.4057/2012) για τη ριζική αναμόρφωση του πειθαρχικού δικαίου, βασική καινοτομία του οποίου είναι η σύσταση και η συγκρότηση των νέων πειθαρχικών συμβουλίων.