Πάνω από 135.000 καταγγελίες μέχρι στιγμής, εκ των οποίων 75.000 είναι ανώνυμες και 55.000 επώνυμες
Χρηματική αμοιβή έως 3.000 ευρώ θα λαμβάνουν οι φορολογούμενοι που καρφώνουν μέσω του κινητού τους περιπτώσεις φοροδιαφυγής με τις λεπτομέρειες για το μέτρο να περιλαμβάνονται στο φορολογικό νομοσχέδιο.
Η οικονομική επιβράβευση καθιερώνεται αρχικά για τις καταγγελίες που γίνονται στην εφαρμογή Appodixi και σε δεύτερο χρόνο θα εφαρμοστεί και για όσους καταγγέλλουν περιπτώσεις φοροδιαφυγής, λαθρεμπορίου και διαφάνειας στην νέα ψηφιακή πλατφόρμα της ΑΑΔΕ η οποία άνοιξε για τους πολίτες χθες Δευτέρα (30/10).
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΑΑΔΕ, περισσότεροι από 215.000 φορολογούμενοι έχουν εγκαταστήσει την εφαρμογή Appodixi στο κινητό τους με τις καταγγελίες που έχουν γίνει μέχρι στιγμής για αποδείξεις να υπερβαίνουν τις 135.000 εκ των οποίων 75.000 είναι ανώνυμες και 55.000 επώνυμες.
Η νέα ψηφιακή πλατφόρμα για τις «Καταγγελίες πολιτών» είναι διαθέσιμη στην ψηφιακή πύλη myAADE (myaade.gov.gr) στη διαδρομή Εφαρμογές/Δημοφιλείς Εφαρμογές/Καταγγελίες Πολιτών και δίνει πλέον τη δυνατότητα στους ενδιαφερόμενους να υποβάλλουν αυτοματοποιημένα τις καταγγελίες και πληροφορίες τους, επώνυμα ή ανώνυμα, επιλέγοντας μία ή περισσότερες από τις εξής θεματικές κατηγορίες:
- Διαφθορά – παραβάσεις ακεραιότητας
- Φορολογικές παραβάσεις
- Τελωνειακές παραβάσεις
Οι καταγγελίες και πληροφορίες που υποβάλλονται μέσω της πλατφόρμας διοχετεύονται αυτόματα, ανάλογα με το αντικείμενό τους, στις αρμόδιες ελεγκτικές υπηρεσίες για περαιτέρω διερεύνηση, καθώς και στη Διεύθυνση Εσωτερικών Υποθέσεων, όταν οι υποθέσεις αφορούν θέματα αρμοδιότητάς της.
Σύμφωνα με την ΑΑΔΕ, η πλατφόρμα αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο στην προσπάθεια αντιμετώπισης της φοροδιαφυγής, φοροαποφυγής, λαθρεμπορίας και φαινομένων διαφθοράς, διευκολύνοντας την ενεργό συμμετοχή των πολιτών καθώς:
- Εξοικονομούνται πόροι από την αυτοματοποίηση της διαδικασίας θεματικής ταξινόμησης των πληροφοριών.
- Ενισχύεται η διαφάνεια κατά τη διαχείριση των πληροφοριών, μέσω της συστημικής καταγραφής και παρακολούθησής τους.
- Βελτιστοποιείται η πληροφόρηση προς την ΑΑΔΕ, για τα είδη και τις τάσεις των παραβατικών συμπεριφορών.
- Αξιοποιούνται οι πληροφορίες σε συνδυασμό με τα κριτήρια ανάλυσης κινδύνου για τη διενέργεια στοχευμένων επιχειρησιακών δράσεων. Τα βήματα
Τα βήματα στη ψηφιακή πλατφόρμα για τις καταγγελίες είναι τα εξής:
- Είσοδος στην εφαρμογή της ΑΑΔΕ (Χωρίς κωδικούς Taxisnet για ανώνυμες καταγγελίες, με προσωπικούς κωδικούς πρόσβασης για επώνυμες καταγγελίες).
- Στοιχεία Καταγγέλοντος (για επώνυμες καταγγελίες): Εμφανίζονται τα στοιχεία σας όπως αυτά αντλούνται από τις βάσεις δεδομένων της ΑΑΔΕ. Σε περίπτωση που ενεργείτε ως εκπρόσωπος μιας επιχείρησης ή οντότητας παρακαλούμε συμπληρώστε τον ΑΦΜ της επιχείρησης/οντότητας.
- Περιγραφή Καταγγελίας: Συμπληρώστε το αντικείμενο (φορολογικές παραβάσεις, τελωνειακές παραβάσεις, κακοδιαχείριση – διαφθορά) καθώς και το περιεχόμενο (κείμενο) της καταγγελίας σας. Παρέχεται η δυνατότητα επισύναψης σχετικών αρχείων.
- Στοιχεία Καταγγελλόμενων: Συμπληρώστε εάν η καταγγελία αφορά: Ιδιώτη (φυσικό πρόσωπο και η Καταγγελία/Πληροφορία δεν σχετίζεται με την άσκηση της επαγγελματικής του δραστηριότητας), Επιχείρηση/Οντότητα, περιοχή που λαμβάνει ή πρόκειται να λάβει χώρα κάποιο γεγονός, Υπάλληλο ή Υπηρεσία της ΑΑΔΕ.
- Τοποθεσία Συμβάντος: Συμπληρώστε στοιχεία αναφορικά με τον τόπο που συμβαίνει ή πρόκειται να συμβεί κάποιο γεγονός.
- Προεπισκόπηση Καταγγελίας: Εμφανίζονται όλες οι πληροφορίες που έχετε συμπληρώσει σε προηγούμενα βήματα με δυνατότητα υποβολής ή επιστροφής προκειμένου να εισαχθούν ή τροποποιηθούν πιθανόν λανθασμένα στοιχεία.