«Πρόκειται για ένα επικοινωνιακό παιχνίδι της κυβέρνησης»
Το περιβόητο «καλάθι του νοικοκυριού» δεν θα φέρει ανακούφιση και αγαλλίαση στην τσέπη του καταναλωτή, είπε στην ΕΡΤ ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Καταναλωτών (ΙΝΚΑ) Γιώργος Λεχουρίτης.
«Πρόκειται για ένα επικοινωνιακό παιχνίδι της κυβέρνησης. Με 50 προϊόντα που θα μπουν στο "καλάθι του νοικοκυριού" δεν πρόκειται να χτυπηθεί η ακρίβεια», υποστήριξε.
«Υπάρχει αισχροκέρδεια και κερδοσκοπία, οι τιμές των καυσίμων και της ενέργειας είναι στα ύψη, αυτά προκαλούν την ακρίβεια», είπε.
«Θα σας πω ενδεικτικά γιατί ανεβαίνουν οι τιμές:
- Ο τόνος πέλετ που πέρυσι τέτοια εποχή έκανε 319 ευρώ, σήμερα κοστίζει 810 ευρώ. Αυτή η αύξηση δεν δικαιολογείται, τόνισε.
- Δεν είναι θέμα ζήτησης, είναι θέμα κοστολογίου και αισχροκέρδειας, είπε. Ακριβαίνει το πετρέλαιο κίνησης και η βιομηχανία μεταφέρει το επιπλέον κόστος στο προϊόν.
- Άλλο παράδειγμα αισχροκέρδειας και κερδοσκοπίας: Το 2021, χωρίς να υπάρχει πόλεμος, η τιμή των αλεύρων τετραπλασιάστηκε, υποστήριξε.
- Η βρώσιμη ελιά Αγρινίου, ξεκινάει από το χωράφι στα 50 λεπτά και καταλήγει στο πιάτο του καταναλωτή στα 6 και 7 ευρώ, δηλαδή ποσοστό κέρδους 1000%, κατήγγειλε.
Οι οργανώσεις καταναλωτών δεν είναι απέναντι σε καμία κυβέρνηση. Οι οργανώσεις καταναλωτών είμαστε σύμμαχοι με τους καταναλωτές και τις παραγωγικές τάξεις, διεκδικούμε φθηνά προϊόντα για τον καταναλωτή και δεν κάνουμε πόλεμο σε κανέναν. Όσοι δεν το αντιλαμβάνονται αυτό ακολουθούν λάθος στρατηγική», κατέληξε.
Ο κ. Λεχουρίτης ζήτησε επίσης «να μπει πλαφόν στο ποσοστό κέρδους των βασικών προϊόντων. Να οριστεί για κάθε προϊόν πόσο θα αυξάνεται η τιμή του από το χωράφι στο ράφι των σουπερμάρκετ. Αυτή είναι η πεμπτουσία στης ακρίβειας».