Στόχος η απλοποίηση των φορολογικών διαδικασιών και ο περιορισμός της γραφειοκρατίας
Νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες θέτει σε εφαρμογή η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, με στόχο την απλοποίηση των φορολογικών διαδικασιών, τον περιορισμό της γραφειοκρατίας και την καλύτερη εξυπηρέτηση των φορολογουμένων.
Οι δηλώσεις για ενημερότητες, οφειλές και αλλαγές στοιχείων, θα γίνονται πλέον ψηφιακά και οι νέες φόρμες της ΑΑΔΕ θα μπορούν αποθηκευτούν και να συμπληρωθούν απευθείας στον υπολογιστή του χρήστη, χωρίς να χρειάζεται να εκτυπωθούν και να συμπληρωθούν χειρόγραφα.
Επίσης, όταν επισυνάπτονται στην ψηφιακή πλατφόρμα «Τα Αιτήματά μου» του myAADE, στην οποία έχουν ήδη ενταχθεί οι 70 από τις 103 ΔΟΥ της χώρας, μπορούν να υποβληθούν χωρίς χειρόγραφη υπογραφή, δεδομένου ότι ο αιτών ταυτοποιείται κατά την είσοδο στην πλατφόρμα μέσω των κωδικών taxisnet.
–Την «Αίτηση για χορήγηση αποδεικτικού ενημερότητας ή βεβαίωσης οφειλής», γνωστή και ως Α100. Αντικαθιστά το έντυπο Α9 taxis και χρησιμοποιείται, εφόσον δεν είναι εφικτή η έκδοση αποδεικτικού ενημερότητας με αυτοματοποιημένο τρόπο.
–Την «Αίτηση απόδοσης τελών χαρτοσήμου, Α200, η οποία αποτελεί νέα ενοποιημένη φόρμα για την απόδοση των τελών χαρτοσήμου.
–Τη «Δήλωση απόδοσης ΑΦΜ και μεταβολής ατομικών στοιχείων», Δ210. Απευθύνεται σε φυσικά πρόσωπα, και αντικαθιστά το Μ1, ενσωματώνοντας και το Μ7, για τις περιπτώσεις, που απαιτείται η συμπλήρωσή του, και:
–Τη «Δήλωση έναρξης, μεταβολής, διακοπής εργασιών επιχείρησης», Δ211. Απευθύνεται σε επιχειρήσεις, ενοποιεί σε ενότητες τις πληροφορίες των Μ2 έως και Μ11, δίνοντας τη δυνατότητα στους φορολογούμενους να συμπληρώνουν την ενότητα, της οποίας τα στοιχεία μεταβάλλονται.
Οι φόρμες αυτές είναι διαθέσιμες και στους καταλόγους δικαιολογητικών των διαδικασιών που έχουν ενταχθεί στην πλατφόρμα «Τα Αιτήματά μας».