Οι Έλληνες εφοπλιστές ελέγχουν το 26,5% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων
Αύξηση καταγράφει ο ελληνόκτητος στόλος από τον Μάρτιο του 2020 έως σήμερα σε αριθμό πλοίων ενώ αγγίζει επίπεδα ρεκόρ σε όρους χωρητικότητας και μεταφορικής ικανότητας, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (γνωστό ως Committee).
Εν μέσω πανδημίας ο ελληνόκτητος στόλος αυξήθηκε και έσπασε το φράγμα των 4.000 πλοίων φθάνοντας τα 4.038 από 3.968 που ήταν πέρσι, ποσοστό 1,7%. Αυξήθηκε και η χωρητικότητα του κατά 9,62 εκτ τόνους dw φθάνοντας τα 350,46 εκατομμύρια τόνους. Επίσης αυξήθηκε και το gross tonnage κατά 5,9,5 εκατ. φθάνοντας τα 205,6 εκατομμύρια.
Ο ελληνόκτητος στόλος με βάση τον αριθμό πλοίων αντιπροσωπεύει το 7,1% του παγκόσμιου στόλου και με βάση τη χωρητικότητα το 13,3% του gross tonnage και το 15,8% με βάση του τόνους DW.
Τα στοιχεία προκύπτουν από την ετήσια έκθεση της της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Greek Shipping Co operation Committee).
ο ελληνικό νηολόγιο έχασε το 8,1% του πλοίων του και από 636 πλοία των 38,7 εκ gross tonnage και 65,640 εκατ. τόνων dw κατρακύλησε στα 584 πλοία των 36, 6 εκατ. gross tonnage και των 62,3 εκατ τόνων dw.
To ελληνικό νηολόγιο αντιπροσωπεύει το 1% του παγκόσμιου στόλου σε αριθμό πλοίων το 2,4% σε gross tonnage και το 2,8% σε τόνους dw.
Πρέπει όμως να σημειωθεί ότι στον κλάδο των δεξαμενόπλοιων τα υπό ελληνική σημαία πλοία να αντιπροσωπεύουν το 6,9% σε αριθμό , το 7,3% σε gross tonnage και το 7,4% σε τόνους dw.
Τα ελληνόκτητα πλοία είναι μοιρασμένα σε 29 νηολόγια. Το 23% είναι εγγεγραμμένα στη Λιβεριανή σημαία, το 22% στα Νησιά Μάρσαλ, τα ο 16% στη Μάλτα, το 14% στο Ελληνικό από 5% σε Κύπρο και Μπαχάμες 1% στη Σιγκαπούρη, 1% στην Κίνα και 3% σε άλλα, όπως αναφέρει το newmoney.
Ο μέσος όρος ηλικίας του παγκόσμιο στόλου αυξήθηκε στα 14,5 έτη την περίοδο 2020-2021. Ο ελληνόκτητος στόλος έχει μέσο όρο ηλικίας τα 13,9 έτη παρουσιάζοντας μικρή αύξηση σε σύγκριση με το 2021.