Τι προβλέπει Κοινή Υπουργική Απόφαση για το Μεταφορικό Ισοδύναμο 2020
Την ενίσχυση με 75 εκατομμύρια ευρώ μικρών, πολύ μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων στο σύνολο των νησιών μας προβλέπει Κοινή Υπουργική Απόφαση για το Μεταφορικό Ισοδύναμο 2020, που υπεγράφη από τον υπουργό Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Πλακιωτάκη.
Στο πλαίσιο της Δράσης προβλέπεται η χρηματοδότηση 7.248 ΚΑΔ κρίσιμων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων για το σύνολο των νησιών της χώρας, ενώ για την Κρήτη -για πρώτη φορά- προβλέπεται η έναρξη επιλεξιμότητας για 2.148 κατηγορίες ΚΑΔ που συνδέονται με τομείς οικονομικής δραστηριότητας με ανάγκη ενίσχυσης του μεταφορικού κόστους. Όπως είχε δεσμευτεί ο Γιάννης Πλακιωτάκης, η ΚΥΑ έχει αναδρομική ισχύ για επιλέξιμα παραστατικά από 1/1/2020.
Όπως επισημαίνεται σε ανακοίνωση του ΥΠΑΝΠ, είναι πολύ σημαντική, στο πλαίσιο του εξορθολογισμού του μέτρου του Μεταφορικού Ισοδύναμου, η απλούστευση των διαδικασιών υποβολής και ελέγχου των αιτήσεων χρηματοδότησης.
Παραλλήλως, αποσαφηνίζεται η επιλεξιμότητα επιχειρήσεων, ενώ για πρώτη φορά δίδεται ιδιαίτερη έμφαση στη στήριξη των γεωργικών, κτηνοτροφικών και αλιευτικών δραστηριοτήτων και του τομέα Εμπορίας προϊόντων της πρωτογενούς παραγωγής. Η διεύρυνση της βάσης των επιλέξιμων επιχειρήσεων, η στοχευμένη χρηματοδότηση, η απλούστευση των διαδικασιών και ο εξορθολογισμός της διαδικασίας πληρωμών είναι ορισμένες από τις βασικές θετικές αλλαγές που εισάγονται με την Απόφαση.
Σημειώνεται, επίσης, ότι υπό το πρίσμα των σοβαρών οικονομικών συνεπειών λόγω της πανδημίας, η στήριξη των επιχειρήσεων μέσω του Μεταφορικού Ισοδύναμου για το έτος 2020, αποτελεί μέρος των «Μέτρων Πολιτικής Covid» του υπουργείου, που διαθέτει πρόσθετους πόρους για την αντιμετώπιση της τρωτότητας του νησιωτικού παραγωγικού συστήματος και τη μείωση του λειτουργικού κόστους για το νησιώτη επιχειρηματία.
Η δημοσίευση της Προκήρυξης της Δράσης, εντάσσεται στις πρωτοβουλίες σχεδιασμού ειδικών πολιτικών για τους νησιώτες επιχειρηματίες, προκειμένου να μειωθεί η οικονομική αβεβαιότητα, να στηριχθεί στην πράξη η βιωσιμότητα των επιχειρήσεων και τέλος να μειωθούν οι λειτουργικές δαπάνες αυτών που συνδέονται με το μεταφορικό κόστος.