Οι εργασίες κατασκευής του ελληνοβουλγαρικού αγωγού αναμένεται να ολοκληρωθούν το 2021
«Κλειδί» στην επίτευξη του στόχου της διαφοροποίησης των πηγών εφοδιασμού και των οδεύσεων του φυσικού αερίου στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, χαρακτήρισε τον διασυνδετήριο αγωγό φυσικού αερίου Ελλάδας - Βουλγαρίας (IGB), ο πρωθυπουργός της Βουλγαρίας Μπόικο Μπορίσοφ.
Ο Βούλγαρος πρωθυπουργός έκανε επιθεώρηση των κατασκευαστικών εργασιών του διασυνδετήριου αγωγού χθες, συνοδευόμενος από την υπουργό Ενέργειας της Βουλγαρίας Τεμενούζκα Πέτκοβα, τον επικεφαλής της Ρυθμιστικής Αρχής της χώρας Ιβάν Ιβάνοφ και τους πρέσβεις των ΗΠΑ, της Ελλάδας και του Αζερμπαϊτζάν.
Ο κ. Μπορίσοφ, σύμφωνα με όσα μετέδωσε το βουλγαρικό πρακτορείο ειδήσεων ΒΤΑ, τόνισε ότι το 2020 η Βουλγαρία θα είναι σε θέση να πετύχει στόχους, όπως αυτόν της απεξάρτησης από άλλες ενεργειακές πηγές εφοδιασμού φυσικού αερίου. Ο διασυνδετήριος αγωγός αναμένεται ότι θα ολοκληρωθεί ακόμα και πριν από το προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα και θα είναι σε θέση να προμηθεύεται υγροποιημένο φυσικό αέριο από τις ΗΠΑ, το Κατάρ, την Κύπρο, την Αίγυπτο και το Αζερμπαϊτζάν, πρόσθεσε.
Οι εργασίες κατασκευής του ελληνοβουλγαρικού αγωγού αναμένεται να ολοκληρωθούν το 2021. Ο αγωγός, μήκους 182 χιλιομέτρων, θα ξεκινά από την Κομοτηνή και θα καταλήγει στη Στάρα Ζαγορά της Βουλγαρίας, συνδέοντας μ' αυτόν τον τρόπο το ελληνικό σύστημα φυσικού αερίου με το βουλγαρικό. Μέσω του αγωγού IGB, θα διασυνδεθεί το δίκτυο φυσικού αερίου της Ελλάδας με εκείνο της Βουλγαρίας και των άλλων βαλκανικών χωρών, εμμέσως δε με τις αγορές της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης (Ουγγαρίας, Αυστρίας, Ουκρανίας). Η αρχική δυναμικότητα του αγωγού είναι 3 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα αερίου/έτος (bcm) με δυνατότητα επέκτασης στα 5 δισ. κυβικά μέτρα.
Σημειώνεται ότι ο αγωγός προάγει τη διαφοροποίηση των πηγών εφοδιασμού και των οδεύσεων του φυσικού αερίου, που αποτελεί προτεραιότητα για την Ευρωπαϊκή Ένωση και την μείωση της εξάρτησης από τις ρωσικές εξαγωγές αερίου.
Ο Βούλγαρος πρωθυπουργός τόνισε, επίσης, ότι η κατασκευή ενός οδικού άξονα που θα συνδέει την Αλεξανδρούπολη με το Ντιμίτροβγκραντ θα δώσει στη Βουλγαρία να έχει πρόσβαση στο Αιγαίο Πέλαγος και στην Ελλάδα να έχει πρόσβαση στη Μαύρη Θάλασσα και τον Δούναβη.