Λόγω του εμπορικού πολέμου ΗΠΑ-Κίνας και της αύξησης των καυσίμων
Ο τομέας των αερομεταφορών αναθεώρησε κατά 21% προς τα κάτω τις προβλέψεις του για τα κέρδη εντός του 2019 (στα 28 από 35,5 δισεκ. δολάρια), εξαιτίας του εμπορικού πολέμου και της αύξησης της τιμής των καυσίμων, σύμφωνα με την ανακοίνωση που εξέδωσε σήμερα ο παγκόσμιος οργανισμός πολιτικής αεροπορίας ΙΑΤΑ από τη Σεούλ.
«Το εμπορικό περιβάλλον για τις αεροπορικές εταιρείες έχει επιδεινωθεί με την αύξηση των καυσίμων και τη σημαντική μείωση των εμπορικών συναλλαγών σε όλον τον κόσμο», τονίζεται στο κείμενο της ΙΑΤΑ, που πραγματοποιεί την ετήσια γενική της συνέλευση στην πρωτεύουσα της Νοτίου Κορέας.
Ιδιαίτερα πλήττεται από τις αρνητικές επιπτώσεις η περιοχή της Νοτίου Ασίας-Ειρηνικού, που αντιπροσωπεύει το 40% των παγκόσμιων αεροπορικών μεταφορών. Κύριος λόγος, ο εμπορικός πόλεμος μεταξύ Κίνας και ΗΠΑ, του οποίου τα αποτελέσματα, εάν αθροισθούν με την αύξηση των καυσίμων, έχουν μειώσει τις προβλέψεις για τα καθαρά κέρδη του τομέα κατά 1,7 δισεκ. δολάρια (από 7,7 σε 6 εκατ. δολάρια).
Μολαταύτα, παρά το αρνητικό πλαίσιο αυτό, ο τομέας των αερομεταφορών θα συνεχίσει να είναι κερδοφόρος και αυτό το έτος, το δέκατο συνεχόμενο ‘στο πράσινο’, όπως τονίζει η ΙΑΤΑ. «Όμως τα περιθώρια κέρδους ροκανίζονται από τα αυξανόμενα κόστη για το εργατικό δυναμικό, τα καύσιμα και τις υποδομές», υπογραμμίζει ο γενικός διευθυντής της Αλεξάντρ ντε Ζυνιάκ, προσθέτοντας πως οι μεταφορές εμπορευμάτων είναι ο πρώτος τομέας που πλήττεται από τον σινο-αμερικανικό εμπορικό πόλεμο.
Ο ίδιος επίσης κάλεσε τις εταιρείες να εργασθούν ώστε να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη στον κλάδο, μεταξύ «των ρυθμιστικών αρχών σε κάθε περιοχή του κόσμου, μεταξύ των ρυθμιστικών αρχών και της βιομηχανίας και μεταξύ των επιβατών», εμπιστοσύνη που ετρώθη μετά τα πολύνεκρα δυστυχήματα με αεροσκάφη Boeing 737 Max των Αιθιοπικών Αερογραμμών (157 νεκροί) και της Lion Air (189 νεκροί), που οδήγησαν στην καθήλωση του τύπου αυτού των αεροσκαφών από τις 13 Μαρτίου.