Επενδυτές ακινήτων και εταιρειών real estate, αλλά και ξενοδοχειακοί όμιλοι διεισδύουν δυναμικά στον κλάδο
Επενδυτές ακινήτων και επαγγελματίες του real estate ελέγχουν το 53% της αγοράς των βραχυχρόνιων μισθώσεων τύπου Airbnb στην Αθήνα, σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας παροχής υπηρεσιών συμβούλων ακινήτων Arbitrage Real Estate.
Σύμφωνα με την έρευνα μάλιστα, η ελληνική πρωτεύουσα βρίσκεται στη 2η θέση μεταξύ 18 ευρωπαϊκών μεγαλουπόλεων, με το μεγαλύτερο ποσοστό ακινήτων που μισθώνονται σε πλατφόρμες βραχυχρόνιων μισθώσεων να τελούν υπό τον έλεγχο επενδυτών ακινήτων και εταιρειών real estate. Στην 1η θέση βρίσκεται η Πράγα με ποσοστό 56,5%, ενώ έπεται η Βουδαπέστη με 50,3%. Υψηλά ποσοστά καταγράφονται επίσης σε Βαρκελώνη (49,8%), Μαδρίτη (48,2%) και Λονδίνο (45,7%).
Σύμφωνα με την Arbitrage Real Estate, την διαχείριση ακινήτων για τη συγκεκριμένη αγορά κάνουν τόσο υφιστάμενες εταιρείες του κλάδου των ακινήτων, που προϋπήρχαν των σχετικών ηλεκτρονικών πλατφορμών, μεσιτικά γραφεία, ακόμα και εταιρείες οικιστικών αναπτύξεων, που υπό την έλλειψη αγοραστικής ζήτησης στην ελληνική αγορά, στρέφονται και στον χώρο της διαχείρισης βραχυχρόνιων μισθώσεων.
Παράλληλα, υπάρχουν και start up επιχειρήσεις, οι οποίες συστάθηκαν ως αποτέλεσμα της ανόδου των βραχυχρόνιων μισθώσεων και οι οποίες προσφέρουν πλήρεις υπηρεσίες διαχείρισης του ακινήτου του εκάστοτε ιδιοκτήτη, από την προβολή του ακινήτου, μέχρι τη διαχείριση των κρατήσεων και τον καθαρισμό του. Απευθύνονται κυρίως σε ιδιοκτήτες, που είτε αδυνατούν, είτε δεν ενδιαφέρονται να προχωρήσουν σε μια τέτοια διαδικασία.
Οι εταιρείες αυτές συνήθως εισπράττουν ένα ποσοστό, που κυμαίνεται από 15% έως 20% από τα έσοδα που εξασφαλίζονται για τον κάθε ιδιοκτήτη, όπως αναφέρει η ανάλυση της Arbitrage Real Estate. Σε κάθε περίπτωση, η ανάγκη για επαγγελματική διαχείριση καθίσταται όλο και πιο έντονη, δεδομένου του υψηλού ανταγωνισμού. Έτσι, ένας σημαντικός αριθμός ιδιοκτητών εκμεταλλεύεται πάνω από τρία ακίνητα.
Μάλιστα, στη σχετική αγορά εισέρχονται πλέον και οι επαγγελματίες ξενοδόχοι, προσφέροντας ένα ευρύτερο πακέτο υπηρεσιών και παροχών, ανάλογο ενός ξενοδοχείου. Σύμφωνα με τους αναλυτές της Arbitrage «οι εγχώριοι ξενοδόχοι αναγνωρίζουν, ότι οι βραχυχρόνιες μισθώσεις μέσω ψηφιακών πλατφορμών είναι χρήσιμο προϊόν υπηρεσιών φιλοξενίας, υπό προϋποθέσεις. Αναγνωρίζουν επίσης την ανάγκη για περισσότερους επισκέπτες στην Ελλάδα, δεδομένου ότι η αύξηση του τουρισμού λειτουργεί πολλαπλασιαστικά, καθώς εκτός του εσόδου της διαμονής, ο επισκέπτης θα ξοδέψει, όπως έχει αποδειχθεί, κατά μέσον όρο 1,5 φορά το ποσό αυτό για λοιπές υπηρεσίες».
Χαρακτηριστικό είναι, ότι μεγάλοι ξενοδοχειακοί όμιλοι, όπως η Zeus International, η οποία διαχειρίζεται το σήμα Wyndham στην Ελλάδα, έχει ήδη ξεκινήσει τη λειτουργία ενός συγκροτήματος επιπλωμένων διαμερισμάτων στην πλατεία Καραϊσκάκη, τα οποία διατίθενται μέσω πλατφόρμας βραχυχρόνιας μίσθωσης. Παράλληλα, ετοιμάζει ένα ακόμα συγκρότημα με επιπλωμένες σουίτες σε άλλο ακίνητο στην πλατεία Καραϊσκάκη, αποσκοπώντας στην προσέλκυση πελατών υψηλότερων απαιτήσεων.