Επιστολή της ΠΟΦΕΕ στον διοικητή της ΑΑΔΕ
Μια σειρά προτάσεων δημοσιοποίησε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Φοροτεχνικών Ελευθέρων Επαγγελματιών σε σχέση με το σχέδιο υλοποίησης των ηλεκτρονικών βιβλίων.
Συγκεκριμένα στην ανακοίνωση που εξέδωσε τονίζει μεταξύ άλλων πως:
«Η Π.Ο.Φ.Ε.Ε. ήταν πάντα υπέρμαχος της «ηλεκτρονικοποίησης» των διαδικασιών και η πρώτη που καθιέρωσε τον όρο «e-ΔΟΥ» παλεύοντας για την υλοποίηση αυτού, έργο που ξεκίνησε πριν από 20 και πλέον έτη. Μάλιστα από τότε λέγαμε ότι έπρεπε να υπάρχει ένα κοινό ασφαλές ηλεκτρονικό αρχείο - τράπεζα πληροφοριών με μοναδικό αριθμό αναφοράς τον ΑΦΜ. Έννοιες όπως η πιστοποίηση, η ηλεκτρονική υπογραφή, κλπ. ξεκίνησαν από εμάς χωρίς δυστυχώς να έχουν υλοποιηθεί μέχρι σήμερα. Ελπίζουμε ότι με τα ηλεκτρονικά βιβλία ήρθε η ώρα να πραγματοποιηθούν τα παραπάνω, διότι η όλη διαδικασία θα έχει επίσης σημαντική συμβολή στην καταπολέμηση της φοροδιαφυγής και στον περιορισμό των φαινομένων έκδοσης πλαστών εικονικών τιμολογίων.
Σε κάθε περίπτωση κρίνουμε πολύ θετική την μέχρι τώρα συνεργασία τόσο με τον κο Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε. όσο και με τα στελέχη της Ομάδας Εργασίας και ευελπιστούμε στη διαρκή συνεργασία ώστε να επιλυθούν ή να δρομολογηθεί η επίλυση πλήθους άλλων ζητημάτων που θα προκύπτουν στο μεγάλο αυτό έργο.
Η εφαρμογή των ηλεκτρονικών βιβλίων είναι μια πραγματικότητα που θα κληθούμε σύντομα να αντιμετωπίσουμε. Μια νέα διαδικασία στην οποία κρίνεται αναγκαίο να προσαρμοστούμε έχοντας ως εφόδια τη γνώση και τη συνέργεια.
Εμείς στην Π.Ο.Φ.Ε.Ε., λαμβάνοντας υπόψη τις σύγχρονες ανάγκες του κλάδου των Λογιστών – Φοροτεχνικών και της επιχειρηματικής κοινότητας και με γνώμονα την διαχρονική συμβολή τους στο ηλεκτρονικό περιβάλλον της λειτουργίας των λογιστικο-φορολογικών διαδικασιών, πιστεύουμε στη χρησιμότητα αυτού του νέου εγχειρήματος, εφόσον διευκολυνθούν, αφενός οι Λογιστές – Φοροτεχνικοί και αφετέρου οι επιχειρήσεις στην καθημερινότητά τους και στην εκπλήρωση των υποχρεώσεών τους με την εξοικονόμηση χρόνου, την αυτοματοποίηση των ακολουθούμενων διαδικασιών και τη μείωση του γραφειοκρατικού κόστους.
Για τον λόγο αυτό, η καθιέρωση των ηλεκτρονικών βιβλίων, έχοντας και τα παραπάνω ως στόχο, θα πρέπει να υλοποιηθεί με απαραίτητη προϋπόθεση:
- την πιστοποίηση (certification) και διαπίστευση (accreditation) της διαδικασίας ενημέρωσης τους, από τον κατά το νόμο υπεύθυνο Λογιστή – Φοροτεχνικό, συνδυαστικά με την σύνταξη των οικονομικών καταστάσεων και την υποβολή των κάθε είδους δηλώσεων, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις και την προς τούτο προσαρμογή τους. (σχ. άρθρο 1 του Ν. 2515/2000, άρθρο 38 του Ν. 2873/2000, άρθρο 2 του Π.Δ. 340/1998, άρθρο 5 παρ. 4 του Ν.4308/2014 (ΕΛΠ)
- την κατάργηση των ΜΥΦ και
- την απάλειψη της επιβολής προστίμων των τροποποιητικών δηλώσεων σε εμπρόθεσμη αρχική, κάθε είδους φορολογίας σε συνδυασμό και με την μείωση των αδικαιολόγητα υψηλών προστίμων εκπρόθεσμων αρχικών δηλώσεων.
Αναμφισβήτητα η εφαρμογή τους αποτελεί ένα δύσκολο εγχείρημα, που θα κληθεί πάλι ο κλάδος μας να υλοποιήσει. Αναντίρρητα, όμως, είναι ένα βήμα προς τον εκσυγχρονισμό των επιχειρήσεων (μαζί με το ηλεκτρονικό τιμολόγιο), τη διαφάνεια των συναλλαγών και παράλληλα αποτελεί μία ασπίδα των υγειών επιχειρήσεων, που «επιθυμούν» τον θεμιτό και υγιή ανταγωνισμό.
Η μετάβαση δε, θα πρέπει να γίνει συντονισμένα δίνοντας τον απαραίτητο χρόνο στους Λογιστές – Φοροτεχνικούς και στις επιχειρήσεις για την προσαρμογή τους.
Κατόπιν της συμμετοχής της Ομοσπονδίας μας στην παρουσίαση του σχεδίου υλοποίησης της Αυτοματοποιημένης Εφαρμογής Πρότυπων Λογιστικών Αρχείων της Α.Α.Δ.Ε., σας παραθέτουμε ορισμένες προτάσεις και παρατηρήσεις που προέκυψαν μετά και από επικοινωνία με τις Ενώσεις μας».
Ολόκληρη η δέσμη προτάσεων εδώ