Πώς γίνεται η «δουλειά» μέσα από φαινομενικά «αθώες» αναρτήσεις
Στο στόχαστρο των ελέγχων της ΑΑΔΕ μπαίνουν Έλληνες celebrities που έχουν προφίλ στο Ιnstagram και μέσω αυτού κατατάσσονται στους λεγόμενους influencers, δηλαδή αυτούς που επηρεάζουν με τις επιλογές τους μεγάλη μερίδα ανθρώπων.
Η φοροελεγκτική Αρχή μπήκε σε υποψίες ότι οι φαινομενικά «αθώες» αναρτήσεις δεν είναι και τόσο… αθώες, όχι από οικονομικής απόψεως τουλάχιστον αφού οι συγκεκριμένοι celebrities συχνά διαφημίζουν διάφορα προϊόντα και υπηρεσίες μέσα από τις φωτογραφίες που αναρτούν στη σελίδα του προφίλ τους στο κοινωνικό δίκτυο.
Οι πρώτοι «ύποπτοι» έχουν ήδη μπει στο μικροσκόπιο, σύμφωνα με το ένθετο της Ημερησίας, αφού διαφημίζουν και προωθούν – με το αζημίωτο πάντα και εδώ είναι το ζήτημα- από ρούχα και καλλυντικά, μέχρι υπηρεσίες ομορφιάς και ταξίδια.
Η ΑΑΔΕ σχεδιάζει διασταυρωτικούς ελέγχους τόσο στα εισοδήματα που δηλώνουν οι συγκεκριμένοι influencers όσο και οι επιχειρήσεις στις διαφημιστικές τους δαπάνες.
Πώς γίνεται όμως η «δουλειά»;
Οι celebrities αυτοί, λόγω της αναγνωρισιμότητας τους έχουν χιλιάδες followers ή φίλους στο Instagram. Έτσι τους προσεγγίζουν άμεσα εταιρείες ή διαφημιστικές και συμφωνούν στην προβολή προϊόντων και υπηρεσιών μέσω των αναρτήσεων στα προφίλ τους. Ενώ υπάρχουν και ορισμένοι influencers που φέρονται να προσεγγίζουν οι ίδιοι εταιρείες και να τους προσφέρουν… διαφήμιση έναντι χρημάτων.
Φωτογραφίζονται, λοιπόν, με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες των συγκεκριμένων εταιρειών και ανεβάζουν τις εικόνες αυτές στο Instagram. Σε προφανές σημείο φαίνεται και η επωνυμία του αγαθού.
Στο δε επιχείρημα ότι δεν λαμβάνουν χρηματική αμοιβή αλλά προϊόντα ή υπηρεσίες σε αντάλλαγμα για την προώθηση των συγκεκριμένων αγαθών, η «απάντηση» της φορολογικής νομοθεσίας είναι πως η αµοιβή µε παροχή σε είδος αποτελεί εισόδηµα.