Ευκολία στην μετακίνηση και υποδομές ποιότητας ζωής αναζητούν όσοι ψάχνουν για σπίτι
Μεγάλη κουβέντα έχει ξεκινήσει το τελευταίο χρονικό διάστημα σχετικά με το ποιοί είναι οι παράγοντες εκείνοι, που ανεβάζουν την αξία μιας περιοχής ώς προς το real estate.
Του Μαρίνου Γκασιάμη
Είναι γενικώς αποδεκτό, βάση στοιχείων πως η εμφάνιση του Airbnb και της Golden Visa, ανέβασε σε πολλές περιοχές την αξία των ακινήτων, σε τέτοιο επίπεδο που πολλά ακίνητα έγιναν απρόσιτα για τους Έλληνες ενδιαφερόμενους.
Είναι όμως μόνο αυτοί οι δύο παράγοντες που ανεβάζουν την αξία μια περιοχής;
Όλα δείχνουν πως όχι, καθώς ζητήματα όπως η μετακίνηση από και προς την εργασία αλλά και η ποιότητα ζωής, είναι βασικοί παράγοντες.
Το news.gr ζήτησε επί τούτου την άποψη και παραδείγματα από τον αντιπρόεδρο των Μεσιτών Αθηνών-Αττικής Άγι Φικιώρη.
«Μια περιοχή αποκτά αξία όταν είναι δίπλα από το κέντρο και σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα με το Μετρό ή το τρένο μπορείς να βρεθείς στην εργασία σου. Είναι μια περιοχή η οποία σαφέστατα μπορεί να έχει μικρά και μεγάλα διαμερίσματα που να έχουν και χώρους στάθμευσης. Αυτή την στιγμή πολλές περιοχές της Αθήνας αντιμετωπίζουν πρόβλημα ότι ενώ είναι πολύ ωραίες όπως η Νέα Σμύρνη για παράδειγμα, το να πάς να σταθμεύσεις απαιτεί χρόνο.
Είναι ένα αρνητικό στοιχείο αυτό.
Είναι επομένως βασικοί παράγοντες η ύπαρξη Μετρό και τρένου, προαστιακού. Μετρό βασικά είναι ο βασικός άξονας που βοηθά μια περιοχή. Να έχει τουλάχιστον ένα πάρκο, δεν μιλάμε για μια πλατεΐτσα. Ένα πολιτιστικό κέντρο, εκδηλώσεις. Να έχει όλων των επιπέδων τους εργαζόμενους. Να έχει επίσης δρόμους που να μπορείς να μπαίνεις και να βγαίνεις σε μια περιοχή. Είναι πολυμορφικό το ζήτημα.
Για παράδειγμα το Γαλάτσι που είναι μια καλή περιοχή υστερεί σε συγκοινωνίες.
Λόγω της κρίσης που πήγαιναν στο Νέο Ψυχικό πχ στρατιωτικοί, όταν τα ενοίκια εκεί και στον Χολαργό ήταν απαγορευτικά με τις μειώσεις των μισθών μετακινήθηκαν προς το Γαλάτσι. Καθώς σκέφτηκαν πως με μια ευθεία, λεωφόρο Βεΐκου, Καποδιστρίου ή να βγω στο Ψυχικό και να περάσω στην Αγία Σοφία έφτασα στο Πεντάγωνο. Όλοι αυτοί λοιπόν μετακινήθηκαν στο Γαλάτσι. Το Γαλάτσι όμως υστερεί πως δεν περνάει καθόλου τρένο ή Μετρό. Πρέπει να κατέβουν στην Νέα Ιωνία, που έχει την λεωφόρο Ηρακλείου, την Τραλλέων, 3-4 δρόμους με μια ευθεία που δεν μπλοκάρεσε, θα βρεις μια άκρη. Η Νέα Ιωνία είναι μια πολύ δυνατή περιοχή καθώς έχει τρεις σταθμούς του τρένου, Περισσό, Πευκάκια, Νέα Ιωνία και αν βάλεις και του Ηρακλείου που είναι κοντά έχει 4 σταθμούς.
Είναι μεγάλη περιοχή και ξεκινάει από την Βεΐκου και φτάνει μέχρι την λεωφόρο Ηρακλείου. Έχει δρόμους, εκδηλώσεις, πρόσβαση να βγεις στην Εθνική οδό και την Κηφισίας.
Στο Θησείο, για να πάμε στο κέντρο έχουν φτιαχτεί πολλά διατηρητέα ή τύπου διατηρητέα και έχουν μισθωθεί ακόμα και σε επιχειρήσεις ή ειδικότερα Art γκαλερί αλλά και επιχειρήσεις όπου πάνω είναι το σπίτι τους και κάτω η επιχείρησή τους και δεν χρειάζεται να μετακινηθούν, πάντα με τα πόδια. Εκεί δεν είναι να μπεις με το αυτοκίνητο. Το Κουκάκι είναι μια περιοχή που θα μας δείξει στο μέλλον που θα καταλήξει. Εγώ κρατάω μικρό σακούλι γιατί αν αρχίσει το κράτος και πάρει μέτρα όπως σε Πορτογαλία, Ισπανία όπου έχουν περιορίσει και λένε πχ στα 3.000 διαμερίσματα τα 1.000 θα μείνουν για υπαλλήλους και τα υπόλοιπα να βγουν (στο Airbnb). Εκεί βέβαια υπάρχει καταγραφή των ακινήτων όχι όπως εδώ όπου υπάρχει χαώδης κατάσταση. Το ίδιο και με τα Εξάρχεια. Εκεί με τους ξένους που αγόρασαν διαμερίσματα αυξήθηκαν οι τιμές γιατί οι Έλληνες είδαν ευκαιρίες αλλά πλέον και ο ξένος ξέρει έχει μάθει πόσο πήγε το τετραγωνικό από τον προηγούμενο και αναρωτιέται ποιός τον ξεγελά. Τα καλά και τα εύκολα ακίνητα πουλήθηκαν. Αυτά που έχουν μείνει είναι όσα δεν έχουν τακτοποιηθεί. Για παράδειγμα σε μια γκαρσονιέρα 30 τ.μ. Χρειάστηκε να γίνει τακτοποιηση γιατί στον όροφο ήταν καταγεγραμμένα 6 διαμερίσματα και στην παρούσα κατάσταση υπήρχαν 7. Το έκτο δηλαδή είχε γίνει δύο διαμερίσματα. Αυτό που έτυχε λοιπόν και χρειάστηκε τακτοποίηση στον πωλητή, έφτασε το ποσό των 1.300 ευρώ και ο άνθρωπος που το είχε αδυνατούσε να την πληρώσει. Μένουν λοιπόν αυτά τα ακίνητα σαν κουφάρια. Όπως και στις περιπτώσεις κληρονομιάς όπου είναι 4-5. Μένουν λοιπόν πίσω τα «προβληματικά» ακίνητα».