Στους περισσότερους λείπουν τα «σημάδια» που δείχνουν την επιτυχία
Και ποιος δεν έχει ονειρευτεί τη δική του εταιρία, να κάθεται πίσω από το μεγάλο του γραφείο και να μετρά κέρδη;
Μόνο που δεν είμαστε όλοι κομμένοι και ραμμένοι για ιδιοκτήτες, καθώς στους περισσότερους λείπουν τα «σημάδια» που δείχνουν την επιτυχία.
Αυτό ακριβώς μας λέει η γενική διευθύντρια της συμβουλευτικής φίρμας Uptima Business Bootcamp, Rani Langer-Croager, πως αν δεν έχεις λάβει υπόψη σου όλες τις παραμέτρους, τότε επιχειρηματικό πνεύμα δεν έχεις.
«Η εκκίνηση και η επέκταση μιας επιχείρησης χρειάζεται μεγάλη ενέργεια. Έχει πολύ ρίσκο», λέει χαρακτηριστικά η πετυχημένη επιχειρηματίας. Κι ενώ μπορούμε λέει να αναπτύξουμε αυτές τις ικανότητες, κάποιοι στερούνται το ταλέντο να καταλαβαίνουν την αγορά και τις ανάγκες της.
Η Langer-Croager μοιράζεται μάλιστα τα 8 σημεία που, σύμφωνα με την εμπειρία της, αν δεν τα έχεις, καλύτερα να παραμείνεις υπάλληλος…
1. Δεν έχεις καμία όρεξη για ρίσκο: Ακόμα και αν το προϊόν ή η υπηρεσία σου είναι καταπληκτική, λέει, το ρίσκο που πρέπει να πάρεις είναι μεγάλο και για πολλούς αβάσταχτο. Οι παράγοντες κινδύνου είναι πολλοί και σίγουρα όχι για τον καθένα…
2. Δεν έχεις επιχειρηματικό δαιμόνιο: «Οι άνθρωποι που δεν έχουν εμπορικό μυαλό, πιστεύουν πως δεν υπάρχουν αρκετές ευκαιρίες ή μέσα», λέει. Αυτό καταλήγει σε μια αίσθηση απελπισίας που βάζει τρικλοποδιά σε κάθε επιχειρηματική ενέργεια.
3. Ψάχνεις το εύκολο κέρδος: «Αν προσπαθείς να βγάλεις γρήγορα λεφτά, τότε θα πιέσεις πολύ την εταιρία σου και δεν θα της επιτρέψεις να αναπτυχθεί με τον τρόπο που πρέπει να αναπτυχθεί».
4. Δεν καταλαβαίνεις από ποσά και αριθμούς: Είναι αποφασιστικής σημασίας, λέει, να κατανοούμε τα οικονομικά μεγέθη της εταιρίας μας, ώστε να ξέρουμε καλύτερα από τον καθένα τι ακριβώς συμβαίνει. «Όταν δεν κάνεις μόνος αυτή την οικονομική δουλειά, τότε καταλήγεις να παίρνεις συναισθηματικές αποφάσεις αντί για σωστές αποφάσεις».
5. Δεν έχεις κανένα business plan: Αυτό είναι αυταπόδεικτο, ισχυρίζεται, πως ένα σωστό επιχειρηματικό πλάνο εγγυάται περισσότερες πιθανότητες να γίνει η προσπάθεια βιώσιμη. «Σας συνιστώ, αν ξεκινάτε μια εταιρία, να την ελέγξετε στην αγορά και να δημιουργήσετε ένα πλάνο».
6. Δεν έχεις κάνει έρευνα αγοράς: Ο γρηγορότερος τρόπος να βάλει μια εταιρία λουκέτο, μας λέει η Langer-Croager, είναι να έχεις ένα προϊόν χωρίς αγοραστικό κοινό. «Μπορείς να σπαταλήσεις πολύ χρόνο και κόπο και λεφτά για να φτιάξεις κάτι που δεν θα αγκαλιάσει η αγορά».
7. Δεν είσαι πρόθυμος να βγεις εκεί έξω και να διαφημίσεις την ιδέα σου: Οι περισσότεροι επιχειρηματίες που ξέρει, λέει, δεν αγαπούν καθόλου το μάρκετινγκ. «Η επιχείρηση είναι προσωπική υπόθεση, πρέπει λοιπόν να εκτεθείς πραγματικά. Αν δεν μπορείς να ξεπεράσεις τον φόβο να σε δουν και να γίνεις ο διαφημιστής της εταιρίας σου, τότε η επιχειρηματικότητα δεν είναι πιθανότατα για σένα».
8. Τα κεφάλαιά σου είναι μικρά: «Και έρχεται ένα σημείο όπου, για να μεγαλώσει η επιχείρηση, πρέπει να προσλάβεις ανθρώπους, ώστε να μοιράσεις αρμοδιότητες που δεν είναι πια καλή χρήση του χρόνου σου», λέει. Αν έχεις ιδρύσει και λειτουργείς την εταιρία σου με περιορισμένους πόρους λοιπόν, τότε δεν θα μπορέσει ποτέ να αναπτυχθεί. Χωρίς ένα καλό δάνειο, τουλάχιστον, όπου όπως διατείνεται μας επαναφέρει στην πρώτη ερώτηση: «Πόσο ρίσκο είσαι διατεθειμένος να πάρεις;»