Πότε ενεργοποιείται το νέο πλαίσιο χρεώσεων και πώς θα διαμορφωθεί το κόστος για κλήσεις, sms και δεδομένα
Ήδη από τις αρχές Οκτωβρίου οι συνδρομητές σταθερής και κινητής τηλεφωνίας βρίσκονται αντιμέτωποι με νέα δεδομένα. Και έπεται συνέχεια.
Στις αρχές του περασμένου μήνα τέθηκαν σε ισχύ οι αλλαγές στο πλαίσιο των υποχρεώσεων που έχουν οι πάροχοι ηλεκτρονικών επικοινωνιών, με στόχο την προάσπιση των δικαιωμάτων των συνδρομητών σε τηλεφωνία και Διαδίκτυο.
Το «κύμα» των αλλαγών θα τελειώσει μέσα στο έτος που έρχεται (2019) που θα αλλάξουν και οι χρεώσεις.
Ενώ οι συνδρομητές θα πρέπει να γνωρίζουν πλέον τα νέα δικαιώματα που έχουν στα συμβόλαια που συνάπτουν με τις εταιρείες αλλά και όταν θέλουν να τα διακόψουν.
Αλλαγές στις χρεώσεις για κλήσεις από κινητό και σταθερό εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης
Ήδη έχει εγκριθεί από την Ευρωβουλή δέσμη μέτρων και οι πολίτες θα την καταλάβουν άμεσα καθώς η μείωση στο κόστος κλήσεων μεταξύ των χωρών της Ε.Ε. τόσο σε ό,τι α φορά στο κινητό, όσο όμως και στο σταθερό τηλέφωνο μειώνεται σημαντικά.
Συγκεκριμένα οι μειώσεις αφορούν τις κλήσεις από τη μια χώρα στην άλλη και θα εφαρμοστούν από τις 15 Μαΐου του 2019, σε έξι μήνες δηλαδή από σήμερα.
Οι νέες χρεώσεις:
- Ανώτατο κόστος χρέωσης για κλήση από σταθερό ή κινητό από χώρα μέλος προς χώρα μέλος: 0,19 ευρώ ανά ένα λεπτό χρόνου ομιλίας.
- Κόστος γραπτών μηνυμάτων 0,06 ευρώ ανά μήνυμα.
- Σημειώνεται ότι τα τέλη περιαγωγής έχουν καταργηθεί από το 2017.
Τέλος, τα κράτη μέλη θα πρέπει να διευκολύνουν την ανάπτυξη δικτύων 5G μέχρι το 2020, ώστε να φτάσουν το στόχο «EU 5G Roadmap», βάσει του οποίου πρέπει να υπάρχει 5G δίκτυο σε τουλάχιστον μια μεγάλη πόλη κάθε κράτους μέλους της ΕΕ μέχρι το 2020.
Οι σημαντικότερες υποχρεώσεις των παρόχων που έχουν ήδη εφαρμοστεί συνοψίζονται στα ακόλουθα θέματα:
- Μεγαλύτερη διαφάνεια ως προς τους συμβατικούς όρους (για να δείτε τι προβλέπεται αναλυτικά για κάθε ενότητα διαβάστε ΕΔΩ)
- Μεγαλύτερη προθεσμία για καταγγελία σύμβασης
- Ενημέρωση για υπέρβαση ορίου κατανάλωσης προγραμμάτων κινητής τηλεφωνίας
- Αυτόματη πίστωση λογαριασμού για βλάβες
- Δωρεάν γραμμή εξυπηρέτησης βλαβών από οποιοδήποτε δίκτυο
- Μεγαλύτερη ευελιξία στον τρόπο υποβολής καταγγελίας σύμβασης
- Απαγόρευση επιβολής τέλους διακοπής/ανανέωσης σύμβασης
Υπενθυμίζεται ότι το πρώτο στάδιο ρυθμίσεων, που έχουν ήδη τεθεί σε εφαρμογή από τον Δεκέμβριο του 2017, με την έκδοση του Κανονισμού, περιλαμβάνει τα εξής:
- Συμβάσεις ορισμένου χρόνου: Ο πάροχος δεν έχει δικαίωμα, στη διάρκεια του ορισμένου χρόνου της σύμβασης, να αυξάνει το πάγιο ή να μειώνει τον χρόνο ομιλίας/όγκο δεδομένων του προγράμματος υπηρεσιών.
- Αποστολή λογαριασμών: Σε όλες τις νέες συμβάσεις, συμπεριλαμβανομένων και των ανανεώσεων υφιστάμενων συμβάσεων, ο συνδρομητής επιλέγει εξαρχής εάν επιθυμεί να λαμβάνει τον λογαριασμό σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή. Σε περίπτωση που ο συνδρομητής δεν επιλέξει και, εφόσον η σύνδεσή του περιλαμβάνει υπηρεσίες Διαδικτύου, ο λογαριασμός αποστέλλεται ηλεκτρονικά ή έντυπα κατ’ επιλογή του παρόχου. Ο συνδρομητής έχει τη δυνατότητα να αλλάζει οποιαδήποτε στιγμή τον τρόπο αποστολής του λογαριασμού. Ο συνδρομητής έχει τη δυνατότητα να αλλάζει οποιαδήποτε στιγμή τον τρόπο αποστολής του λογαριασμού.
Τι αλλάζει στο «πέναλτι» αν διακόψετε συμβόλαιο σε κινητά και σταθερά
Με διευκρίνιση της η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, είχε ξεκαθαρίσει ότι απαγορεύεται η επιβολή τέλους διακοπής/ανανέωσης σύμβασης: Ο πάροχος δεν επιτρέπεται να επιβάλει τέλος αποσύνδεσης λόγω διακοπής/καταγγελίας είτε σύμβασης αορίστου χρόνου είτε σύνδεσης καρτοκινητής τηλεφωνίας. Όπως είχε διευκρινιστεί, η υποχρέωση των παρόχων να μην επιβάλουν τέλος αποσύνδεσης λόγω διακοπής /καταγγελίας σύμβασης (σταθερής ή κινητής τηλεφωνίας) δεν αφορά σε συμβάσεις ορισμένου χρόνου, αλλά μόνο συμβάσεις αορίστου χρόνου και συνδέσεις καρτοκινητής τηλεφωνίας.
Δείτε εδώ τα σχετικά παραδείγματα για να γνωρίζετε τα δικαιώματά σας.