Ποιές είναι οι πιο συνηθισμένες διαδικτυακές αγορές τους - Πόσα ξοδεύουν στα online ψώνια τους
Ολοένα και πιο δημοφιλείς ανάμεσα στους Έλληνες καταναλωτές γίνονται οι εκπτωτικές ημέρες, όπως η Black Friday σήμερα και η Cyber Monday που για φέτος έχει οριστεί η Δευτέρα 26 Νοεμβρίου.
Σύμφωνα με έρευνα των PayPal και Ipsos, το 2017 τις ημέρες αυτές το e-shopping στην Ελλάδα αυξήθηκε κατά 50% και πάνω από 20% σε ετήσια βάση, σε σύγκριση με τις αντίστοιχες ημέρες το 2016. Η πιο σημαντική κατηγορία για τις αγορές της Black Friday το 2017 ήταν η ένδυση, όπου ο όγκος αγορών ήταν σχεδόν 400% υψηλότερος σε σχέση με τον ετήσιο μέσο όρο. Παραδοσιακά, οι ημέρες ελκυστικών προσφορών συνδέονται με το διασυνοριακό εμπόριο, ωστόσο σύμφωνα με την έρευνα και τα εγχώρια e-shops παρουσιάζουν καλά αποτελέσματα, καθώς όσο διαρκεί η Black Friday, πάνω από το 32% των δαπανών στην Ελλάδα μέσω PayPal καταλήγει σε τοπικούς εμπόρους.
Συνολικά, η εικόνα που αποτυπώνει η έρευνα για το online shopping στη χώρα είναι θετική, όπως και οι προβλέψεις για το μέλλον. Πάνω από τους μισούς Έλληνες που κάνουν τα ψώνια τους διαδικτυακά (53%), προβλέπουν ότι το ποσό που δαπανούν γενικά σε ηλεκτρονικές αγορές, θα εξακολουθεί να αυξάνεται. Το 76% εξ αυτών παραδέχεται μάλιστα, ότι αρέσκεται στην ευκολία του e-shopping. Το 33% εκτιμά, ότι τα μεταφορικά κόστη θα γίνουν φθηνότερα, ενώ το 28% σκοπεύει να ανεβάσει το προσωπικό budget των online αγορών, λόγω τυχόν αλλαγής του διαθέσιμου εισοδήματος.
Τα Χριστούγεννα η αγαπημένη περίοδος για e-shopping
Η έρευνα αποκαλύπτει ενδιαφέροντα στοιχεία σχετικά με τις συνήθειες των Ελλήνων που αγοράζουν από το εξωτερικό και για τις πιο αγαπημένες περιόδους για online αγορές, με τα Χριστούγεννα να γίνονται οι περισσότερες απ' αυτές.
Ειδικότερα, το 83% των Ελλήνων πραγματοποίησε τουλάχιστον μια ηλεκτρονική αγορά κατά τη διάρκεια των 12 μηνών, ενώ τα Χριστούγεννα αποτελούν την προτιμώμενη περίοδο για συχνότερες διασυνοριακές αγορές, σύμφωνα με το 40% των Ελλήνων καταναλωτών που συμμετείχαν στην έρευνα. Την ίδια στιγμή ωστόσο, σχεδόν 4 στους 10 Έλληνες δηλώνουν, ότι δεν χρειάζονται μια ειδική αφορμή ή συγκυρία για να κάνουν ψώνια από ένα ξένο e-shop σε πιο τακτική βάση.
Οι αγορές των Ελλήνων μέσω διαδικτύου
Η έρευνα αποκαλύπτει τις συνήθειες των Ελλήνων διαδικτυακών καταναλωτών κατά τη διάρκεια των επερχόμενων μεγάλων εκπτώσεων και της εορταστικής περιόδου. Σύμφωνα με τα ευρήματά της, οι Έλληνες αγοράζουν κυρίως είδη ένδυσης, υπόδησης και αξεσουάρ μόδας (69%), ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης (64%), παιχνίδια και είδη χόμπι (51%), καθώς και κοσμήματα/ρολόγια (46%).
Εντούτοις, εάν ληφθεί υπόψη η απόλυτη αξία των αγορών, ξοδεύουν μεγαλύτερα χρηματικά ποσά σε ταξίδια και μετακινήσεις (588 ευρώ κατά μέσο όρο), ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης (277 ευρώ) και ανταλλακτικά αυτοκινήτων (275 ευρώ). Οι πέντε πιο δημοφιλείς προορισμοί διασυνοριακών αγορών προς τους οποίους στρέφονται οι Έλληνες, είναι η Κίνα, η Μεγάλη Βρετανία, οι ΗΠΑ, η Γερμανία και η Ιταλία.
Στην περίπτωση του εγχώριου shopping, σχεδόν οι μισοί Έλληνες διαδικτυακοί καταναλωτές (46%) εκφράζουν ανησυχίες σχετικά με τα έξοδα αποστολής και το 39% δηλώνουν, ότι τα συνολικά κόστη καθιστούν μη ελκυστικές τις αγορές.