Τι δείχνουν τα στοιχεία της Eurostat για τη σχέση των Ελλήνων με την αγορά αλλά και η σύγκριση με άλλα κράτη της Ευρώπης
Η Eurostat έβαλε στο μικροσκόπιο τις αγοραστικές συνήθειες των Ελλήνων αλλά και των πολιτών από άλλες 14 χώρες της ΕΕ. Το δείγμα συμμετείχαν πολίτες ηλικίας 20 έως 74 ετών.
Στην έρευνα μελετήθηκε ο χρόνος που οι Ευρωπαίοι από τα 15 κράτη που συμμετείχαν αφιερώνουν καθημερινά σε ψώνια ή άλλες εξορμήσεις στην αγορά και τις υπηρεσίες (όπως η επίσκεψη σε κομμωτήριο κλπ).
Όπως προέκυψε, οι Έλληνες δαπανούν καθημερινά 18 λεπτά στην αγορά.
Λιγότερη ώρα ξοδεύουν οι Ρουμάνοι, με 17 λεπτά αγορών ημερησίως ενώ κορυφαίοι στη λίστα ήταν οι Γερμανοί καταναλωτές με 35 λεπτά.
Στις αγορές στα λεγόμενα «φυσικά» καταστήματα, οι γυναίκες δίνουν πιο συχνά και για περισσότερη ώρα το «παρών» από τους άνδρες.
Όμως, εκτός από τις κλασικές… βόλτες στα μαγαζιά, οι έρευνες της Eurostat έβαλαν στο μικροσκόπιο και τη νέα τάση του online shopping, δηλαδή των ηλεκτρονικών αγορών.
Τα στοιχεία που προκύπτουν από αυτό τον τομέα ανατρέπουν το παραδοσιακό στερεότυπο των γυναικών που ψωνίζουν πολύ περισσότερο από τους άνδρες.
Συγκεκριμένα, οι άνδρες χρήστες του διαδικτύου ψώνισαν σε ποσοστό 69% ενώ οι γυναίκες ψώνισαν 66%.
Επιπλέον, ένας στους τρεις Ευρωπαίους (ποσοστό 30%) που επέλεξαν να μην αγοράσουν ηλεκτρονικά το έκαναν γιατί προτιμούν τη φυσική παρουσία και επαφή σε κάποιο κατάστημα.
Όσο για το τι αγοράζουν οι χρήστες στο διαδίκτυο:
- Ρούχα και αξεσουάρ άθλησης (Άνδρες 40%, Γυναίκες 46%)
- Υπηρεσίες ταξιδιού και διακοπών (Άνδρες 37%, Γυναίκες 35%)
- Προϊόντα για το σπίτι (Άνδρες 32%, Γυναίκες 30%)
- Εισιτήρια για συναυλίες και άλλες διοργανώσεις (Άνδρες 27%, Γυναίκες 26%)
- Βιβλία/ Περιοδικά/ Εκπαιδευτικό υλικό (Άνδρες 23%, Γυναίκες 25%)
- Ταινίες/ μουσικές (Άνδρες 22%, Γυναίκες 16%)
- Computer software (Άνδρες 22%, Γυναίκες 11%)
- Computer hardware (Άνδρες 17%, Γυναίκες 7%)
- Φαγητό/Είδη διατροφής (Άνδρες 14%, Γυναίκες 18%)
- Φάρμακα/ Φαρμακευτικά σκευάσματα (Άνδρες 8%, Γυναίκες 10%)