Οι εργαζόμενοι που έμαθαν πως τα αφεντικά τους έβγαζαν κατά 10% περισσότερα από όσα υπολόγιζαν, πέρασαν 1,5% περισσότερες ώρες στο γραφείο
Είναι γεγονός πως πολλοί εργαζόμενοι απεχθάνονται την ιδέα να μάθουν οι συνάδελφοί τους τις απολαβές τους, κάτι που πρόσφατη μελέτη έδειξε πως είναι διατεθειμένοι ακόμα και να πληρώσουν 125 δολάρια για να μην αποκαλυφθεί το μυστικό τους!
Αυτή ήταν η παλιότερη εργασία του ερευνητικού διδύμου Zoë Cullen της Οικονομικής Σχολής του Χάρβαρντ και Ricardo Perez-Truglia του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια, το οποίο ξαναχτύπησε πρόσφατα με μια ακόμα πιο εντυπωσιακή σε επίπεδο συμπερασμάτων μελέτη.
Η εργασία τους, που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση «Harvard Business Review», βρήκε πως οι περισσότεροι υπάλληλοι υποεκτιμούν σημαντικά τον μισθό του διευθυντή τους και όταν μαθαίνουν τα ακριβή νούμερα, τότε τείνουν να δουλεύουν περισσότερο!
Αναφορικά με τους μισθούς των συναδέλφων τους, εδώ οι υπάλληλοι άλλοτε υπερεκτιμούν και άλλοτε υποεκτιμούν τις απολαβές των άλλων, καθώς δεν βρέθηκε στατιστικά σημαντική τάση. Αν μάθουν πάντως πως ένας συνάδελφος με παρόμοιο ρόλο ή παραπλήσια θέση κερδίζει περισσότερα, τότε τείνουν να λουφάρουν.
Η μελέτη έλαβε χώρα σε μεγάλη τράπεζα της Ασίας και περιλάμβανε κάπου 2.000 υπαλλήλους όλων των βαθμίδων. Οι ερευνητές ζήτησαν από όλους να προβλέψουν πόσα βγάζουν συνάδελφοι και διευθυντές, προσφέροντας αμοιβές για την ακρίβεια των εκτιμήσεων.
Η μελέτη κράτησε για έναν χρόνο και παρακολούθησε τις επιπτώσεις των μισθολογικών αποκαλύψεων στο ωράριο εργασίας και τη συνέπεια του υπαλλήλου, τη δραστηριότητά του στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, τις επιδόσεις του στα καθήκοντά του και πολλές ακόμα μεταβλητές.
Τα αποτελέσματα έδειξαν πως οι εργαζόμενοι που έμαθαν πως τα αφεντικά τους έβγαζαν κατά 10% περισσότερα από όσα υπολόγιζαν, πέρασαν 1,5% περισσότερες ώρες στο γραφείο, έστειλαν 1,3% περισσότερα emails και οι επιδόσεις τους στις πωλήσεις ανέβηκαν κατά 1,1%. Όταν μαθαίνεις πόσα βγάζει το αφεντικό σου, τότε έχεις κάτι να περιμένεις, καταλήγουν οι ερευνητές.
Στον αντίποδα, οι υπάλληλοι που πληροφορήθηκαν πως οι συνάδελφοί τους κέρδιζαν 10% περισσότερο από αυτούς, πέρασαν 9,4% λιγότερες ώρες στο γραφείο, έστειλαν 4,3% λιγότερα emails και πούλησαν επίσης 7,3% λιγότερο…