Ακόμα και στο 80% έχει φτάσει το ποσοστό των κατόχων πιστωτικής που δεν είχαν ακούσει καν για το σύστημα επιβράβευσης της κάρτας τους
Ήταν κάποτε παγκόσμια σταθερά αυτό το σύστημα προνομίων και επιβράβευσης που παρείχαν αφειδώς στους πελάτες τους οι εταιρίες πιστωτικών καρτών.
Και οι παροχές ήταν εδώ πρακτικά ανεξάντλητες, μόνο που ολοένα και περισσότερο αυτά τα «εξτραδάκια» εξαφανίζονται σιγά-σιγά, κάνοντας πολλούς να αναρωτιούνται γιατί εγκαταλείπονται.
Το Forbes έψαξε και βρήκε την απάντηση. Και μας λέει πως ο Νο 1 λόγος είναι το απλό γεγονός πως ο κόσμος δεν κάνει χρήση τους! Το περιοδικό παραθέτει τρεις εταιρίες πιστωτικών καρτών (Chase, Discover και Citi) που όλες ανέφεραν πως ο βασικός λόγος που κόβουν προνόμια από τους πελάτες τους είναι πως εκείνοι ουσιαστικά δεν τα χρησιμοποιούν.
Κοστίζει στις εταιρίες να εξασφαλίζουν συμφωνίες για προνόμια των πελάτων τους, όπως χαμηλότερες τιμές, ας πούμε, σε διάφορα είδη. Αν ο κάτοχος δεν εκμεταλλεύεται το σύστημα της επιβράβευσης, τότε προφανώς και δεν υπάρχει λόγος να υπάρχει. Σε πλήθος μάλιστα ερευνών έχει φανεί πως οι περισσότεροι πελάτες αγνοούν παντελώς τα προγράμματα των προνομίων που τους παρέχει η κάρτα τους! Ακόμα και στο 80% έχει φτάσει το ποσοστό των κατόχων πιστωτικής που δεν είχαν ακούσει καν για το σύστημα επιβράβευσης της κάρτας τους. Ή είχαν ακούσει και δεν ήξεραν στην πράξη τι κερδίζουν από τις αγορές τους.
Άλλες εταιρίες λένε πως προτιμούν να ξοδεύουν λεφτά σε προγράμματα άμεσης επιβράβευσης των πελάτων τους, όπως επιστροφές μετρητών, χαμηλότερους τόκους ή ακόμα και δωρεάν συνδρομές, μιας και είναι αποδοτικότερο τελικά για τον καταναλωτή.
Ο δεύτερος βασικός λόγος είναι οι εφαρμογές που παρέχουν πια τρίτες εταιρίες και σκανάρουν το ίντερνετ για καλύτερες προσφορές σε προϊόντα και υπηρεσίες. Κάτι που συγκρούεται ευθέως με την «εγγύηση κατώτατης τιμής» που παρείχαν πολλές κάρτες σε συνεργαζόμενα καταστήματα. Οι εύκολες στη χρήση αυτές εφαρμογές που ενημερώνονται αυτόματα για τις αλλαγές είναι πια πολύ καλύτερες εναλλακτικές από το σύστημα προστασίας τιμής που είχαν άλλοτε οι πιστωτικές για τους πελάτες τους.
Ολοένα και περισσότερες πιστωτικές εγκαταλείπουν λοιπόν προοδευτικά μια σειρά προνομίων που περιλάμβαναν από ταξιδιωτική ασφάλιση και ασφάλιση σε ενοικιάσεις αυτοκινήτων μέχρι προστασία τιμής, επέκταση εγγύησης, δωρεάν ακύρωση αγορών κ.ά.
Όσο ισχύουν όμως ακόμα τα προνόμια, μήπως να μάθουμε τελικά ποια είναι αυτά; Καθώς τα περισσότερα μπορούν πράγματι να μας εξοικονομήσουν χρήματα και να μας σώσουν από αχρείαστα έξοδα…