Τι περιμένουν οι έμποροι με βάση τις επιδόσεις της Μαύρης Παρασκευής του 2017
Μήνας για αγορές, στο μέτρο που επιτρέπει το πορτοφόλι μας, ο Νοέμβριος αφού ξεκινούν οι ενδιάμεσες, φθινοπωρινές εκπτώσεις 2018 αλλά θα γίνει και η Black Friaday 2018, θεσμός που τείνει να καθιερωθεί πλέον και στην ελληνική αγορά.
Φθινοπωρινές εκπτώσεις 2018
Για φέτος, οι φθινοπωρινές εκπτώσεις 2018 αναμένεται να ξεκινήσουν σε σχεδόν τρεις εβδομάδες από σήμερα, δηλαδή στις αρχές Νοεμβρίου. Επιπλέον, τα καταστήματα θα είναι ανοικτά, σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες, την Κυριακή 4 Νοεμβρίου. Ωστόσο, αναμένονται επίσημες ανακοινώσεις από τους συλλόγους των εμπόρων για να επιβεβαιωθούν οι ημερομηνίες.
Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με το νέο πλαίσιο, οι ενδιάμεσες εκπτώσεις μπορούν να μεταβάλλονται σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα με απόφαση της Περιφέρειας, η οποία εκδίδεται μετά από γνώμη των παραγωγικών φορέων, οπότε ανάλογα με την περιοχή μπορεί οι ημερομηνίες να τροποποιηθούν.
Με βάση το νόμο 4446/2016, εκτός των κλασικών εκπτώσεων που γνωρίζαμε, την περίοδο του καλοκαιριού και του χειμώνα, υπάρχουν ακόμη δυο ενδιάμεσες εκπτωτικές περίοδοι κάθε έτος, την άνοιξη (μέσα στο Μάιο) και το φθινόπωρο (μέσα στο Νοέμβριο).
Black Friday 2018
Ο θεσμός της Black Friday ή επί το ελληνικότερον της Μαύρης Παρασκευής καθιερώνεται πλέον και στην ελληνική αγορά. Σύμφωνα με την αμερικανική παράδοση της Μαύρης Παρασκευής είναι η τέταρτη Παρασκευή του Νοεμβρίου. Δηλαδή η Black Friday 2018 είναι στις 23 Νοεμβρίου.
Η πρακτική του Black Friday εφαρμόζεται για τρίτη χρονιά φέτος. Το 2017, οι Έλληνες καταναλωτές ανταποκρίθηκαν σε μεγαλύτερο βαθμό σε σχέση με την πρώτη χρονιά (το 2016).
Όπως είχαν δείξει τα στοιχεία έρευνας του MARLAB του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, στο τέλος της περσινής Black Friday, φαίνεται ότι οι καταναλωτές ανταποκρίθηκαν ως ένα βαθμό στην πρόσκληση των εμπορικών επιχειρήσεων καθώς το 44,5% του δείγματος πραγματοποίησε αγορές κατά την ημέρα Black Friday. Το 15,3% εξ αυτών επισκέφτηκε εμπορικά καταστήματα και έκανε τις αγορές του από εκεί ενώ το 6,5% αγόρασε μόνο από το διαδίκτυο. Το υπόλοιπο ποσοστό 78,2% αγόρασε προϊόντα και από τα καταστήματα αλλά και από το διαδίκτυο . Οι καταναλωτές πλήρωσαν για τις αγορές τους κυρίως με μετρητά (49%) και χρεωστικές κάρτες (26,45).
Οι περισσότερες αγορές έγιναν από καταστήματα καλλυντικών, νέων τεχνολογιών και ένδυση/υπόδησης, ενώ οι καταναλωτές ξόδεψαν για αγορές στην πλειοψηφία τους (42,5%) έως 50 ευρώ ενώ μόνο ένα 6,3% ξόδεψε περισσότερα από 501 ευρώ.