Οι ανέπαφες πληρωμές θα είναι σε λίγο καιρό η πρώτη επιλογή των καταναλωτών
Επιτάχυνση της τάσης ανόδου της πραγματοποίησης πληρωμών μέσω του κινητού τηλεφώνου και γενικότερα «έξυπνων» συσκευών, έναντι του πλαστικού χρήματος και φυσικά των μετρητών, εκτιμά ότι θα υπάρξει στο αμέσως προσεχές χρονικό διάστημα ο Bill Gajda, ανώτατο στέλεχος Καινοτομίας και Στρατηγικών Συνεργασιών στη Visa.
Στο Λονδίνο για παράδειγμα, αναφέρει χαρακτηριστικά ο Bill Gajda, υπάρχει ήδη η δυνατότητα πραγματοποίησης του συνόλου σχεδόν των καθημερινών πληρωμών χωρίς την χρήση μετρητών και καρτών, αλλά μέσω του κινητού τηλεφώνου. Από τα μέσα μεταφοράς, όπως μετρό, ταξί, μέχρι καθημερινές συναλλαγές όπως σε σούπερ μάρκετ, μπακάλικα, πρατήρια βενζίνης, όλες οι πληρωμές γίνονται μέσω κινητού, επισημαίνοντας και ο ίδιος, οτι δοκιμαστικά για περισσότερο από μια εβδομάδα πραγματοποίησε το σύνολο των πληρωμών του μέσω κινητού τηλεφώνου. Η τάση αυτή θα εξαπλωθεί σε όλες τις αγορές της Ευρώπης, με την άνοδο να διαφέρει ανά ηλικιακές ομάδες, τονίζει.
Ο Bill Gadga, που γνωρίζει από πρώτο χέρι τις τεχνολογικές αλλαγές που έρχονται στο τομέα πληρωμών, καθώς προΐσταται των κέντρων καινοτομίας της Visa, επισημαίνει στο ΑΠΕ, ότι παράλληλα με τις τάσεις αυτές στον τομέα πληρωμές εμφανίζονται και νέες προσφερόμενες υπηρεσίες μέσω εφαρμογών. Εστιάζει σε νέες υπηρεσίες που δημιουργούνται στον τομέα των digital πληρωμών. Αναφέρεται αρχικά στη δυνατότητα ανοίγματος digital συνδεδεμένων λογαριασμών από τον δικαιούχο ενός καρτικού λογαριασμού σε τρίτα πρόσωπα, όπως για παράδειγμα στη δυνατότητα ενός γονιού να δημιουργεί με μεγάλη ευκολία συνδεδεμένο digital λογαριασμό για τα παιδιά του με τη δυνατότητα ελέγχου των δαπανών, περιορισμών σε ποσά, ειδοποιήσεων για τις κινήσεις που πραγματοποιούν κλπ. Επίσης να έχει τη δυνατότητα άμεσης επιλογής και ενεργοποίησης αποταμιευτικών προγραμμάτων στο νόμισμα που επιθυμεί κλπ.
Δίνει επίσης έμφαση στη αλλαγή που παρατηρείται ήδη και θα γνωρίσει περαιτέρω ανάπτυξη αναφορικά με τη δυνατότητα χορήγησης βραχυχρόνιων πιστώσεων για την πραγματοποίηση αγορών. Νεότερες ηλικιακά γενιές, όπως η millennials, στρέφονται από την χρήση κλασικών πιστωτικών καρτών στη ζήτηση αυτόματων πιστώσεων για χρονικό διάστημα μερικών μηνών, όταν πραγματοποιούν αγορές, όπως για παράδειγμα μια τηλεόραση κλπ. Πληθώρα υπηρεσιών και προϊόντων που θα αυξάνονται συνέχεια, θα δούμε για τους ταξιδιώτες, για διευκόλυνση τόσο των πληρωμών τους, όσο και της βελτίωσης της ποιότητας των μετακινήσεων και της παραμονής τους στις χώρες που επισκέπτονται. Βοηθητικές υπηρεσίες, loyalties προγράμματα και σειρά υπηρεσιών θα εμφανίζονται.
Οι πληρωμές «εξαφανίζονται» σταδιακά, επισημαίνει ο Bill Gajda, θέλοντας να τονίσει, ότι ολοένα και περισσότερο θα πραγματοποιούνται πλέον αυτόματα και «αόρατα», χωρίς χρήση πλαστικού και φυσικά μετρητών, αλλά μέσω κινητών, ανέπαφα και ταχύτατα, καθώς και μέσω των ενσωματωμένων συστημάτων πληρωμών σε συνεχώς αυξανόμενο αριθμό κινητών συσκευών και αντικειμένων, από ρολόγια και κοσμήματα μέχρι αυτοκίνητα κλπ. Σε 2 χρόνια περίπου από σήμερα το σύνολο των αυτοκινητοβιομηχανιών θα παράγει μαζικά αυτοκίνητα με ενσωματωμένα συστήματα πληρωμών, που θα επιτρέπουν σειρά «αόρατων» πληρωμών, χωρίς καμία ανθρώπινη μεσολάβηση, αναφέρει χαρακτηριστικά, δίνοντας έμφαση στην ανάπτυξη του διαδικτύου των πραγμάτων και των μεγάλων αλλαγών που επιφέρει στην καθημερινότητα αλλά και στο τρόπο πληρωμών.
Τι επιζητούν όμως οι πολίτες στις σύγχρονες συναλλαγές τους μέσω των νέων μεθόδων πληρωμών; Αναφορικά με την ασφάλεια στις συναλλαγές οι καταναλωτές θεωρούν, ότι είναι εκεί, αναφέρει χαρακτηριστικά ο Bill Gajda. «Δίνουν έμφαση στην ευκολία, αλλά και στην ταχύτατη πραγματοποίηση τους, καθώς και στον έλεγχο των συναλλαγών. Ένας τομέας που θα δούμε πολλές εξελίξεις και εργαζόμαστε πάνω σε αυτό με τις τράπεζες και τους συνεργάτες μας. Ο συναλλασσόμενος επιθυμεί σε καθημερινή βάση, ίσως και πολλές φορές την ημέρα, να έχει εύκολα και άμεσα τον έλεγχο όλων των συναλλαγών που πραγματοποίησε, την άμεση εμφάνιση όλων των αποδείξεων με εύχρηστο τρόπο» σημειώνει.
Ο Bill Gajda δίνει έμφαση και στις επενδύσεις στις νέες τεχνολογίες και καινοτομίες για τη δημιουργία και το λανσάρισμα νέων υπηρεσιών και προϊόντων προς όφελος των πολιτών και αναφέρεται στην πρόσφατη ανακοίνωση για πραγματοποίηση συνολικών επενδύσεων από μέρους της Visa Europe 100 εκατ. δολαρίων σε εταιρίες fintech στην Ευρώπη. Η Visa δίνει έμφαση μεταξύ άλλων σε fintech αρχικών σταδίων, που προτείνουν λύσεις στον τομέα των αόρατων πληρωμών (invisible payments), αλλά και λύσεων που ενισχύουν την διαχείριση και τον έλεγχο των οικονομικών των καταναλωτών προς όφελος τους και στο πλαίσιο αυτό σε συνεργασία με τα τοπικά της γραφεία, όπως αυτό της Ελλάδος, αναζητεί να επενδύσει στο οικοσύστημα των νεοφωών επιχειρήσεων.