Είναι σημαντικό πριν από την οποιαδήποτε αγορά, να υπάρξει εκτεταμένη έρευνα σε καταστήματα
Άρχισε κι επισήμως σήμερα η θερινή περίοδος των εκπτώσεων. Ωστόσο, η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή εφιστά τη προσοχή του κοινού και συνιστά τη διεξαγωγή έρευνας προτού οι καταναλωτές προχωρήσουν σε αγορές.
Όπως υποστηρίζει, σύμφωνα με τον Κώδικα Δεοντολογίας για την Προστασία του Καταναλωτή, στις προσφορές, τις εκπτώσεις και τις προωθητικές ενέργειες κατά τη διενέργεια των εκπτώσεων πρέπει να αναγράφονται ευκρινώς η παλαιά και η νέα μειωμένη τιμή των αγαθών και υπηρεσιών. Στόχος της ρύθμισης είναι να καθίσταται εμφανές στον καταναλωτή το οικονομικό όφελος από την έκπτωση.
Η αναγραφή και η εμπορική επικοινωνία του ποσοστού έκπτωσης είναι προαιρετική, εκτός εάν παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των ειδών. Σε αυτήν την περίπτωση, θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία το παρεχόμενο ποσοστό έκπτωσης. Εάν εφαρμόζονται διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού «από .... % έως .... %.
Εάν οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη, πρέπει να γίνεται αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό. Σε κάθε περίπτωση, ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται και προβάλλεται η μειωμένη τιμή, πρέπει να ανταποκρίνεται στην αλήθεια και να μην είναι ανακριβής.
Για τον έλεγχο τυχόν παραβάσεων ή την υποβολή καταγγελίας, οι καταναλωτές μπορούν να απευθύνονται στην ιστοσελίδα της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή.