Μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών, η Ελλάδα καταλαμβάνει την πρώτη θέση αναφορικά με την εργασιακή ανασφάλεια
Το πρώτο τρίμηνο του 2018 βρίσκει την αισιοδοξία του Έλληνα καταναλωτή στο ίδιο επίπεδο με αυτό του δευτέρου εξαμήνου του 2017, σύμφωνα με την έρευνα Consumer Confidence της Nielsen.
Ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στο α' τρίμηνο 2018 ανέρχεται στις 61 μονάδες, παραμένοντας οριακά σταθερός με το γ' και δ' τρίμηνο του 2017 που ήταν στις 60. Παρόλα αυτά παραμένει σημαντικά χαμηλότερος από το ευρωπαϊκό δείκτη, που είναι στις 86 μονάδες, όπως αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.
Επτά στους δέκα Έλληνες (74%) πιστεύουν ότι η χώρα βρίσκεται σε οικονομική ύφεση με πτωτική τάση σε σχέση με το κλείσιμο της προηγούμενης χρονιάς (78%). Επιπλέον, το 75% των ερωτώμενων αμφιβάλλουν ότι η Ελλάδα θα καταφέρει να βγει από την οικονομική κρίση μέσα στους επόμενους 12 μήνες -το 2ο υψηλότερο ποσοστό ανάμεσα στις 64 χώρες που συμμετέχουν στην έρευνα της Nielsen ανά τον κόσμο.
Μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών, η Ελλάδα εξακολουθεί να καταλαμβάνει την πρώτη θέση αναφορικά με την εργασιακή ανασφάλεια (τρεις στους δέκα Έλληνες ανησυχούν για την εργασία τους), ενώ ακολουθούν οι ανησυχίες για την οικονομία (27%) και τα χρέη /οφειλές του νοικοκυριού (25%).
Οι συγκεκριμένες τρεις ανησυχίες εξακολουθούν να ξεχωρίζουν σταθερά ανάμεσα στους Έλληνες καταναλωτές από το 2013 και ακολουθεί ο τομέας τής προσωπικής υγείας. Το α' τρίμηνο του 2018 δύο στους δέκα Έλληνες ανησυχούν για τον πόλεμο (19%) αναδεικνύοντάς την ως την πέμπτη ανησυχία, με σημαντικά υψηλότερα ποσοστά σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (10%).
Τέλος, επτά στους δέκα Έλληνες προσπαθούν σε σταθερή βάση να περικόψουν τα έξοδα του νοικοκυριού τους. Ειδικότερα, οι τρεις κύριες ενέργειες των Ελλήνων για περικοπή των εξόδων συνεχίζουν να εντοπίζονται στη μείωση των δαπανών μέσω της αγοράς φθηνότερων ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων (69%), των περικοπών στα έξοδα για διασκέδαση εκτός σπιτιού (69%) και στα έξοδα για ρουχισμό (61%).