Οι πρατηριούχοι έχουν απορροφήσει μεγάλο μέρος της αύξησης υποστηρίζει ο Σύνδεσμός τους
Οι αυξήσεις στις λιανικές τιμές των καυσίμων είναι μικρότερες από την αύξηση των διεθνών τιμών, σύμφωνα με τον Σύνδεσμο των Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών, που τοποθετήθηκε σήμερα στο ζήτημα των ανατιμήσεων στα καύσιμα, επικαλούμενος τα στοιχεία από το Παρατηρητήριο Τιμών.
Όπως επισημαίνει ο ΣΕΕΠΕ, από τα μέσα του 2017 μέχρι σήμερα οι διεθνείς τιμές τόσο του αργού όσο και των προϊόντων του ακολουθούν ανοδική πορεία, καθώς το αργό τύπου Brent από τον Ιούλιο του 2017 έχει αυξηθεί κατά 66%-70%, ενώ οι διεθνείς τιμές πετρελαιοειδών και συγκεκριμένα της αμόλυβδης βενζίνης 95 οκτανίων κατά 40%-50%. «Οι λιανικές τιμές στην αντλία, όπως τις παρακολουθεί το Παρατηρητήριο Τιμών, δεν έχουν ακολουθήσει αυτή την αύξηση του κόστους. Είναι προφανές, ότι έχει σημειωθεί μείωση του περιθωρίου κέρδους στο λιανικό επίπεδο, δηλαδή το κέρδος που αφορά το κομμάτι Επιχειρήσεις Εμπορίας, Μεταφορείς, και Πρατηριούχοι», υποστηρίζει ο ΣΕΕΠΕ.
Αναφέρει ακόμη, ότι οι τιμές στην Αττική δεν αποτελούν αξιόπιστη βάση αναφοράς, δεδομένου ότι η περιοχή χτυπιέται από εκτεταμένα φαινόμενα παραεμπορίας και λαθρεμπορίας. Αντίστοιχα, για τις τιμές στα νησιά επισημαίνεται, ότι πρέπει να λαμβάνεται υπ' όψιν το κόστος μεταφοράς, που είναι ιδιαίτερα αυξημένο. «Για πολλά νησιά υπήρχε κάποτε ένας ειδικός κρατικός λογαριασμός, ο οποίος τροφοδοτείτο από μία εισφορά στην τιμή αντλίας και επιδοτούσε τις μεταφορές στα νησιά. Το Δημόσιο εδώ και λίγα χρόνια συνεχίζει να εισπράττει με άλλο όνομα τα χρήματα αυτά, έχοντας όμως καταργήσει την επιδότηση! Δηλαδή εισπράττει,χωρίς πλέον να αποδίδει. Αυτό έχει αυξήσει αντίστοιχα το πραγματικό κόστος μεταφοράς, κι η αύξηση έχει περάσει προφανώς στην αντλία», αναφέρει ο ΣΕΕΠΕ.
Ωστόσο, όπως είχε γράψει το news.gr στις 18 Μαΐου, με βάση πάντα τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών, και πριν ένα χρόνο όταν οι διεθνείς τιμές πετρελαιοειδών και συγκεκριμένα της αμόλυβδης βενζίνης 95 οκτανίων ήταν κατά 40%-50% φθηνότερες από σήμερα, η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης 95 οκτανίων στην Ελλάδα ήταν μόλις 7,66% φθηνότερη απ' ό, τι σήμερα. Τέλος, ο ΣΕΕΠΕ υπογραμμίζει, ότι οι αυξήσεις στις διεθνείς τιμές δεν συμφέρουν τις Εταιρείες Εμπορίας, γιατί δημιουργούν ανάγκη για περισσότερα κεφάλαια κίνησης, μειώνουν τις πωλήσεις και αυξάνουν τις οφειλές των πελατών και τις επισφάλειες.