Ο Κρητικός αυτοδημιούργητος επιχειρηματίας που έστησε τη δική του αυτοκρατορία
Άνοιξε τα φτερά του για τις ΗΠΑ σε ηλικία 18 ετών με όνειρα για σπουδές. Όταν τελικά επέστρεψε στην Ελλάδα, κατάφερε και έχτισε τη δική του αυτοκρατορία. Ο Θεόδωρος Βασιλάκης, ο Κρητικός επιχειρηματίας που έφυγε χθες από τη ζωή στα 78 του χρόνια, κατάφερε να δημιουργήσει έναν από τους ισχυρότερους επιχειρηματικούς ομίλους της χώρας: την Aegean Airlaines.
Επιστρέφοντας το χρόνο πίσω, ο Βασιλάκης από την Αμερική επέστρεψε στην Ελλάδα το 1961 και εργάστηκε μαζί με τον πατέρα του στην οικογενειακή επιχείρηση διανομής καυσίμων της TEXACO για την Κρήτη.
Σύντομα ίδρυσε την Θ. ΒΑΣΙΛΑΚΗΣ Α.Ε. με την οποία δραστηριοποιήθηκε στον τουριστικό τομέα της ενοικίασης αυτοκινήτων.
Το 1966 υπέγραψε το πρώτο συμβόλαιο εκπροσώπησης (Franchise) στην Κρήτη της HERTZ INTERNATIONAL με 6 αυτοκίνητα Volkswagen Beetle. Κατόπιν αναλαμβάνει το Franchise για την εκπροσώπηση της Hertz Ιnternational και στη Ρόδο. Το 1974 εξαγοράζει τη Hertz Hellas, θυγατρική της Hertz International, την μετονομάζει σε AUTOHELLAS Α.Τ.Ε.Ε. και αναλαμβάνει την αντιπροσώπευση της Hertz σε όλη την Ελλάδα.
Το ταξίδι στον αέρα
Το ταξίδι ξεκίνησε στους αιθέρες το 1994 με την απελευθέρωση της αγοράς. Ο Βασιλάκης βλέπει την ευκαιρία και κινείται ταχύτατα.
Ο αυτοδημιούργητος επιχειρηματίας αγοράζει τη μικρή εταιρεία αεροταξί Aegean Aviation, η οποία είχε ιδρυθεί το 1987 από τα αδέρφια Αντώνιος και Νικόλαος Σιμιγδαλάς και το 1992 γίνεται η πρώτη ιδιωτική εταιρεία αερομεταφορών και τη μετατρέπει σε Business Aviation με Learjet αεροσκάφη.
Τον Μάρτιο του 1999 δημιουργείται η Aegean Airlines. Δύο μήνες αργότερα, τον Μάιο, εκτελούνται οι πρώτες πτήσεις από την Αθήνα προς το Ηράκλειο και τη Θεσσαλονίκη με τα δύο καινούργια αεροσκάφη τύπου JET AVRO RJ100 ενώ τον Ιούνιο δυο νέοι προορισμοί (Ρόδος, Χανιά) προστίθενται στο δίκτυό της. Τον Οκτώβριο η εταιρεία αποκτά το τρίτο RJ και η Aegean μεγαλώνει και πετά σε δυο νέους προορισμούς Αλεξανδρούπολη και Κέρκυρα. Στο τέλος του ίδιου χρόνου εξαγοράζει την Air Greece, παραλαμβάνει ακόμη ένα αεροσκάφος RJ και 3 ATR 72 και ξεκινά πτήσεις προς Μυτιλήνη.
Τον Μάιο του 2000 ο 11ος προορισμός της είναι η Σαντορίνη. Από τον Ιούλιο του 2000 ο στόλος της αποτελείται από 6 RJ (συν 3 ΑΤR) με τα οποία πετά σε 11 προορισμούς σε όλη τη χώρα με περισσότερες από 80 πτήσεις καθημερινά.
Ανοίγει τα φτερά της στο εξωτερικό τον Απρίλιο του 2001, έχοντας ενώσει τις δυνάμεις της με την Cronus Airlines εξυπηρετώντας εκτός από τους 11 προορισμούς στην Ελλάδα και 7 στο εξωτερικό . Τον Νοέμβριο του 2001 εγκαινιάζει την παροχή της υπηρεσίας Business Class και στις πτήσεις εξωτερικού.
Τον Δεκέμβριο του 2005 παραγγέλνει τα 8 πρώτα Α320 της Airbus. Στις αρχές του 2008 η παραγγελία της εταιρείας προς την Airbus περιλαμβάνει 27 Α320 και 321. Προχωρά σε συμφωνία για την εξαγορά της Olympic Air τον Φεβρουάριο του 2010, ενώ τον Ιούνιο του ίδιου χρόνου γίνεται μέλος της Star Alliance.
Τον Οκτώβριο του 2013, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού εγκρίνει την εξαγορά της Olympic Air από την Aegean, η οποία ολοκληρώνεται λίγες ημέρες αργότερα.
Τον Απρίλιο του 2018 ανακοινώνει την αγορά του αιώνα. Προχωρά στην παραγγελία έως και 42 αεροσκαφών από την γαλλογερμανική Airbus.
Το ύψος της επένδυσης που ανέρχεται σε περίπου 5 δισ. δολάρια και δεν θα χρηματοδοτηθεί από τις τράπεζες, σηματοδοτεί την είσοδο της εταιρείας σε μια νέα εποχή. To 2017 ο στόλος της AEGEAN αριθμούσε 46 jet αεροσκάφη της οικογένειας A320, καθώς και 12 turboprop αεροσκάφη.