Πώς θα συνδεθούν τα πρόστιμα με εισοδηματικά κριτήρια και σε ποιες περιπτώσεις θα τριπλασιαστούν
Για τα νέα πρόστιμα που προβλέπει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) για τις τροχαίες παραβάσεις μίλησε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Μαυραγάνης, εξηγώντας πως με το νέο Κώδικα στόχος της κυβέρνησης ήταν να δείξει ότι «υπάρχει ένας πολύ ισχυρός συμβολισμός στον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ότι για εμάς προέχει, όχι η είσπραξη οποιουδήποτε προστίμου, αλλά το να συμβολίσουμε ότι εδώ προέχει η ανθρώπινη ζωή».
Μάλιστα ο κ. Μαυραγάνης τόνισε πως όποιος δεν πληρώνει πρόστιμο που του βεβαιώνεται από παράβαση στο δρόμο, θα χάνει τη φορολογική ενημερότητα. «Από εδώ και πέρα με τη διασύνδεση που θα κάνουμε στα μητρώα, θα βεβαιώνονται τα πάντα στην εφορία και θα χάνει ο άλλος τη φορολογική του ενημερότητα, άρα θα τον συμφέρει έτσι κι αλλιώς να πάει να πληρώσει το πρόστιμο» είπε ο αρμόδιος υφυπουργός μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό «Πρακτορείο FM 104,9».
Πότε θα συνδεθούν τα πρόστιμα του ΚΟΚ με εισοδηματικά κριτήρια
Όπως είπε αν και σε αυτή τη φάση δεν υπάρχει σύνδεση με τα εισοδηματικά κριτήρια, αυτό θα γίνει στο μέλλον.
Υπάρχει πράγματι μία εξουσιοδότηση στον νόμο, για να συνδεθούν τα πρόστιμα με εισοδηματικά κριτήρια προς την κατεύθυνση περαιτέρω αποτελεσματικότητας των μέτρων, ανέφερε ο κ. Μαυραγάνης. Ενώ όπως είπε θα δοθεί ένα χρονικό διάστημα για να εξεταστεί η αποτελεσματικότητα της εφαρμογής του παρόντος ΚΟΚ, και στη συνέχεια πιθανόν να γίνει διασύνδεση με εισοδηματικά κριτήρια.
Στην κατηγορία από 50.000 έως 100.000 ευρώ εισοδήματος θα πληρώνουν το πρόστιμο το οποίο ίσχυε μέχρι σήμερα [...] Πάνω από 100.000 εισοδήματος το πρόστιμο θα τριπλασιάζεται, προανήγγειλε ο κ. Μαυραγάνης.
Σε ποιες παραβάσεις γίνεται μείωση προστίμου έως 50%
«Αυτό, το οποίο σήμερα ουσιαστικά αρχίζει να ισχύει δεν έχει σχέση άμεσα με τα εισοδηματικά κριτήρια, έχει σχέση με τη μείωση των προστίμων κατά 50% στις περισσότερες παραβάσεις, εκτός από τις πολύ σοβαρές, που είναι η υπέρβαση της διπλής διαχωριστικής γραμμής, ή η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη, ή η παραβίαση του stop, η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ» εξήγησε ο υφυπουργός.
Σύμφωνα με τον ίδιο, «στις πολύ σοβαρές παραβάσεις, το πρόστιμο παραμένει στο ύψος που ήταν προ της παρεμβάσεώς μας, ενώ όλα τα υπόλοιπα μειώνονται κατά 50% και υπάρχουν συγκεκριμένες παραβάσεις, στις οποίες δεν υπάρχει καν χρηματικό πρόστιμο, αλλά υπάρχει αφαίρεση - για λόγους συμβολισμού - του διπλώματος και της άδειας κυκλοφορίας, για 60 μέρες την πρώτη φορά και 120 την δεύτερη φορά, κι΄ αυτά είναι η ζώνη ασφαλείας, το κράνος, η χρήση κινητού τηλεφώνου, το παρκάρισμα σε ράμπα, ούτως ώστε να καταλαβαίνει κάποιος ότι δεν προέχει εδώ το χρηματικό πρόστιμο, αλλά πόσο μεγάλη είναι η ηθική και κοινωνική απαξία της πράξης»
Πώς θα βεβαιώνεται το πρόστιμο
«Η κλήση θα βεβαιώνεται και θα στέλνεται στο σπίτι όταν θα αρχίσει - και αν θα αρχίσει - να εφαρμόζεται το μέτρο της διασύνδεσης με εισοδηματικά κριτήρια, γιατί δεν θέλουμε να γνωρίζει ο αστυνομικός, ο οποίος βεβαιώνει εκείνη τη στιγμή την παράβαση, ποιο είναι το εισόδημα του ανθρώπου που του βεβαιώνει την παράβαση. Θα βεβαιώνει αυστηρά και μόνο τον τύπο της παράβασης. Αυτό θα γίνεται αυτομάτως με τη διασύνδεση που θα υπάρχει στα μητρώα της αστυνομίας, του Μεταφορών και της ΑΑΔΕ, θα πηγαίνει στην ΑΑΔΕ, η οποία θα το αποστέλλει στο σπίτι, εφαρμόζοντας ουσιαστικά το κριτήριο της διασύνδεσης με το εισοδηματικό κριτήριο», πρόσθεσε.