Σε αρκετές των περιπτώσεων όσοι δραστηριοποιούνται στον τομέα των επιχειρήσεων υποτιμούν τη σημασία μιας εμπορικής έκθεσης ή ακόμα περισσότερο γνωρίζουν ελάχιστα για τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί η συγκεκριμένη διαδικασία. Μία άγνοια, η οποία στις περισσότερες των περιπτώσεων απομακρύνει τις επιχειρήσεις από τα ευεργετήματα της εξωστρέφειας, που μπορεί να οδηγήσει όχι μόνο σε μία καλύτερη τύχη το προϊόν τους, αλλά - σε συνδυασμό με τη σωστή ενημέρωση και τις ανάλογες στρατηγικές κατευθύνσεις - μπορεί να βοηθήσει σημαντικά στη δημιουργία ενός ανταγωνιστικού προϊόντος με ευοίωνες προοπτικές στην αγορά.
Αρκετοί μάλιστα είναι εκείνοι, οι οποίοι διερωτώνται συχνά για το αν και κατά πόσο η απόφαση συμμετοχής σε μία τέτοια έκθεση μπορεί να τους ωφελήσει, προσπαθώντας να ζυγίσουν τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα μιας τέτοιας κίνησης.
Στο πλαίσιο αυτό, ποσοτικές και ποιοτικές μελέτες έρχονται να απαντήσουν στο ερώτημα, δείχνοντας ότι τα πλεονεκτήματα όχι μόνο είναι σημαντικά, αλλά και υπαρκτά για όσους αποφασίσουν να κάνουν ένα τέτοιο βήμα.
Συγκεκριμένα, οι εµπορικές εκθέσεις δίνουν την ευκαιρία παρουσίασης μιας επιχείρησης και γνωριμία του ευρύτερου κοινού – επιχειρηματιών, αλλά και απλών επισκεπτών – με αυτή. Παράλληλα, προσφέρουν τη δυνατότητα εστίασης σε κοινό με συγκεκριμένα ποιοτικά χαρακτηριστικά, τα οποία ανταποκρίνονται κατά περίπτωση στο προϊόν της κάθε επιχείρησης.
Άλλωστε, όσοι επισκέπτονται μία τέτοια έκθεση, το κάνουν για ένα πολύ συγκεκριμένο λόγο : Περιμένουν ότι εκεί θα συναντήσουν όλους εκείνους, που παρέχουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες, που τους ενδιαφέρουν.
Οι εκθέσεις είναι η ιδανική ευκαιρία να δώσετε το “παρών”, διατηρώντας τις ήδη υπάρχουσες σχέσεις με πελάτες σας, αλλά και να δημιουργήσετε νέο κύκλο επαφών με κοινό, που είτε δεν είχε την ευκαιρία να σας γνωρίσει, είτε δεν σας γνώριζε μέχρι εκείνη τη στιγμή. Και, αν κάποιοι ισχυρίζονται ότι τα νέα μέσα και η είσοδος της τεχνολογίας στη ζωή μας έχουν απλοποιήσει ορισμένες διαδικασίες, ένα είναι βέβαιο: Ότι η προσωπική συναναστροφή είναι πολύτιμη και δεν υποκαθίσταται.
Σε ό, τι αφορά τις νέες επιχειρήσεις, είναι μία πολύ καλή ευκαιρία για άνοιγμα επιχειρηματικών δρόμων, γνωστοποιώντας την παρουσία τους σε εν δυνάμει πελατεία και, ταυτόχρονα, ένας τρόπος να προσπαθήσουν να κερδίσουν τις πρώτες θετικές εντυπώσεις.
Ειδικά σε δυσμενείς περιόδους, όπως αυτή που διανύουμε, μία έκθεση προϊόντων προσφέρει το έδαφος για να κάνουν αισθητή την παρουσία τους οι επιχειρήσεις – κυρίως εκείνες με διαδρομή στο χώρο – και, φυσικά, να δείξουν ότι παραμένουν απτόητες παρά τις δυσκολίες, συνεχίζοντας να ατενίζουν το μέλλον με θετική ματιά, κάτι που άλλωστε περιµένουν και οι πελάτες σας.
Συν τοις άλλοις, είναι ένας καλός τρόπος να δώσετε απαντήσεις σε ερωτήματα των επισκεπτών, αλλά και να κλείσετε πωλήσεις, προσαρμόζοντας το προϊόν στις απαιτήσεις του εκάστοτε πελάτη σας, επιτρέποντάς σας ακόµα και να τοπροσαρµόσετε κατάλληλα, άρα και να πραγµατοποιήσετε περισσότερες πωλήσεις.
Ερχόμενοι σε επαφή με τον ανταγωνισμό, θα μπορέσετε να διακρίνετε σε ποια στοιχεία υπερτερείτε και ποια συστατικά είναι εκείνα, που ίσως απουσιάζουν από τις επιχειρηματικές σας κινήσεις, βελτιώνοντας το παρεχόμενο προϊόν και εξετάζοντας όλες τις πιθανότητες για το καλύτερο αποτέλεσμα.
Δεν παύει, μάλιστα, να αποτελεί μια καλή ευκαιρία για να κινηθείτε ανάλογα και να αντιµετωπίσετε συνειδητά και ρεαλιστικά τις απαιτήσεις της αγοράς, αποκτώντας γνώση, άρα και δύναμη.
Χαρακτηριστικά, σημειώνουμε ότι πρόσφατη έρευνα έδειξε πως ένα ποσοστό, που ξεπερνάει το 90% των ερωτηθέντων, απάντησαν ότι θεωρούν τις εµπορικές εκθέσεις ως έναν από τους καλύτερους τρόπους συγκέντρωσης των πληροφοριών, τις οποίες αναζητούν, καθώς και τον ιδανικό χώρο για να γνωρίσουν από κοντά τις επιχειρήσεις, που τους ενδιαφέρουν.
Οι μισοί, μάλιστα, από τους ερωτηθέντες, απάντησαν ότι πραγματοποίησαν επιτόπιες αγορές στις εκθέσεις, που επισκέφθηκαν.
Βασικά σημεία – πλεονεκτήματα των εμπορικών εκθέσεων :
- Τόπος έλξης αγοραστών
- Προσφέρουν τη δυνατότητα για έρευνα αγοράς
- Απορίες και ερωτήσεις των επισκεπτών μπορεί να θέσουν προβληματισμούς, που ουδέποτε είχατε διανοηθεί, και να σας βοηθήσουν να γίνετε ακόμα καλύτεροι
- Μπορεί να αποτελέσουν τον πρώτο τρόπο γνωριμίας και δοκιμής ενός νέου προϊόντος
- Δυνατότητα τροποποίησης προδιαγραφών σε υπηρεσίες και προϊόντα ανάλογα με τις ανάγκες του πελάτη
- Επαφή με τον ανταγωνισμό
- Πλήρης εικόνα της αγοράς
- Κοινωνική συναναστροφή