“Με… παρακολουθούσαν, όταν άνοιξα την αγορά για τη ΛΟΥΞ”

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟ ΝΕΚΤΑΡΙΟ Β. ΝΩΤΗ

Δεν είναι λίγες οι φορές, που στα media αφιερώνουμε χρόνο ή χώρο για να αναφερθούμε σε επιτυχημένους επιχειρηματίες, σε επιχειρήσεις, που αποτελούν success stories, όπως λέμε στην ελληνική.

Μέσα σε αυτές, υπάρχουν και περιπτώσεις, όπου πραγματικά το όραμα υπερισχύει οποιασδήποτε στρατηγικής και σχεδιασμού. Μία εξ αυτών είναι η “ΛΟΥΞ Μαρλαφέκας”. Πρόκειται για την Πατρινή βιομηχανία αναψυκτικών, που ξεκίνησε ως μία μικρή βιοτεχνία το 1950, μετεξελίχθηκε σε μεγάλη μονάδα και πλέον αποτελεί μία ισχυρή εξαγωγική επιχείρηση, με παρουσία σε οκτώ χώρες, και ανοδική πορεία εν μέσω κρίσης.

Η ΣΥΝΤΑΓΗ ΤΗΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ

“Αυτό είναι το αποτέλεσμα όλων των προηγούμενων χρόνων και δεκαετιών, μιας στρατηγικής, που ακολουθήσαμε. Θέλοντας να ανεβάσουμε το brand της εταιρείας ακολουθήσαμε μια στρατηγική, η οποία τι έλεγε ; Έλεγε ότι πρέπει να είμαστε συνεπείς σαν εταιρεία και στην αγορά και στον καταναλωτή, να είμαστε αληθινοί, να μην τους κοροϊδέψουμε ποτέ, και να ακολουθούμε τις εμπορικές συμφωνίες στο 100%”, λέει ο Πλάτωνας Μαρλαφέκας, ένας εκ των τριών γιων του ιδρυτή της εταιρείας, που έχουν αναλάβει εδώ και χρόνια τα ηνία της επιχείρησης.

“Ακολουθήσαμε μια οικονομική πολιτική, που όλα τα κέρδη τα επανεπενδύουμε μέσα στην επιχείρηση. Σαν επιχειρηματίες, ο ρόλος μας ήταν manager και μόνο αυτός. Δεν πήραμε ποτέ χρήματα από την εταιρεία για άλλους σκοπούς πέραν αυτής, και αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να μας βρει η κρίση με μια οικονομική υγεία.

Από το 2008 δεν έχουμε καθόλου δάνεια και αυτή η καλή δουλειά, που χτίσαμε όλα αυτά τα χρόνια, φέρνει αποτελέσματα τώρα”, απαντά ο επικεφαλής της ΛΟΥΞ.

Ακόμα και μέσα σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία ;

“Θεωρώ ότι, άσχετα από την καλή ή κακή οικονομική συγκυρία, πάντα πρέπει να είσαι προσηλωμένος στο στόχο σου και αυτός δεν είναι άλλος από το να μπορείς να μανατζάρεις και να φτιάχνεις μια καλή μπράντα. Γιατί, στο τέλος, αυτό μένει, και σε βοηθάει στο να βγεις σε οποιαδήποτε συγκυρία μπροστά, από τη στιγμή που κάνεις το προϊόν επώνυμο. Τότε, ο καταναλωτής σε εμπιστεύεται”, απαντά.

ΚΟΝΤΡΑ ΣΤΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ ΤΟΥ MARKETING

“Εμείς διαφοροποιηθήκαμε στο ότι πήγαμε αντίθετα από το νόμο του marketing, που λέει ότι πρώτα κάνεις τοποθέτηση και μετά διαφημίζεσαι. Εμείς, όταν μπήκαμε στην Αττική, πρώτα κάναμε διαφήμιση και μετά τοποθετηθήκαμε. Ξέροντας το μεγάλο ανταγωνισμό και ότι τα κανάλια διανομής είναι κλειστά, λόγω αθέμιτου ανταγωνισμού που έχει αποδειχθεί ότι υπήρχε, πήραμε ένα ρίσκο να κάνουμε πρώτα την παρουσία μας σαν προϊόν, οπότε – πηγαίνοντας ο πωλητής να το πουλήσει – να ξέρουν όλοι για τι μιλάνε. Το κάναμε, γιατί πιστεύαμε στο προϊόν μας και ήμαστε σίγουροι ότι η αξία του είναι τέτοια, ώστε να το πάρει ο κάθε Έλληνας καταναλωτής”.

MADE IN GREECE ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΑΝΑΨΥΚΤΙΚΑ

Το ελληνικό αναψυκτικό είναι μακράν το καλύτερο προϊόν στον κόσμο, σύμφωνα με τον κύριο Μαρλαφέκα. Μόνο η Ελλάδα έχει αναψυκτικά με 20% φυσικό χυμό. “Ακόμα και τα πολυεθνικά προϊόντα ακολούθησαν την ιδιαιτερότητα των ελληνικών αναψυκτικών. Γιατί ο Έλληνας ξέρει να πίνει πορτοκάλι. Στη διεθνή αγορά υπάρχουν προϊόντα, που μπορείς να βρεις πορτοκαλάδα με 0% χυμό”.

Το ότι τα οικονομικά της Ελλάδας δεν πάνε καλά, δεν έχω δει ότι επηρεάζουν αρνητικά τα προϊόντα μας, υποστηρίζει. “Ίσα – ίσα, υπάρχουν περιπτώσεις, όπως στην Κορέα, όπου μας ζήτησαν η μια όψη της ετικέτας να είναι ελληνική. Καταλαβαίνουν ότι τα προϊόντα μας είναι καλά. Δεν έχει χαθεί αυτό. Απλώς θα πρέπει κι εμείς σαν Ελλάδα – ο ΟΠΕ, η κυβέρνηση και όλοι οι φορείς - να προσπαθήσουμε να μη χαθεί αυτό, πέραν της κακής εικόνας των οικονομικών”.

ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΕΝ ΜΕΣΩ ΚΡΙΣΗΣ

“Έχουμε την τύχη ακόμα και στην κρίση να έχουμε αυξήσει το προσωπικό μας και προσπαθούμε. Όμως, η συγκυρία είναι πάρα πολύ δύσκολη και νομίζω ότι οι εταιρείες, οι οποίες δεν έχουν κάνει απολύσεις και έχουν ευχαριστημένους τους εργαζομένους τους, είναι μειοψηφία και ποσοστό μονοψήφιο”.

Στέκεται ιδιαίτερα στο γεγονός πως “είναι από τις λίγες φορές, που η ελληνική βιομηχανία βγήκε και είπε ότι δεν είναι η μείωση μισθών το πρόβλημα. Γιατί, μειώνοντας τους μισθούς, μειώνεις την κατανάλωση. Θεωρώ ότι - σε ποσοστό πάνω από 80% -, η φορολογία και ό,τι άλλο έχει επιβληθεί, έχουν κάνει τις επιχειρήσεις μη βιώσιμες. Ελπίζω να τα καταφέρουμε όλοι. Δεν μπορεί να υπάρχει επόμενη μέρα χωρίς ελληνικές μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις. Δεν υπάρχει οικονομία πουθενά στον κόσμο, χωρίς μικρομεσαίες επιχειρήσεις”.

ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΚΑΤΑΣΚΟΠΕΙΑ

“Θυμάμαι ότι ο μεγάλος πόλεμος, που υπήρχε στο θέμα του ανταγωνισμού τις δεκαετίες '80 και '90, είχε φτάσει μέχρι και σε προσωπική παρακολούθηση”, λέει με απογοήτευση, και προσθέτει : “Δυστυχώς, στο επιχειρείν, όταν τα συμφέροντα είναι πολύ μεγάλα, φτάνουμε και σε όρια, που δεν είναι ανθρώπινα”.