Μικρό αγοραστικό ενδιαφέρον και αδύναμη κατανάλωση καταγράφηκε στην καλοκαιρινή εκπτωτική περίοδο.
Οι τάσεις αδυναμίας του αγοραστικού κοινού, καθώς και του μειωμένου τζίρου εμφανίστηκαν τόσο στα αστικά κέντρα όσο και στις τουριστικές περιοχές.
Σύμφωνα με έρευνα της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου, συνολικά οι πωλήσεις των εμπορικών καταστημάτων κινήθηκαν σε χαμηλότερα επίπεδα από την αντίστοιχη περσινή καλοκαιρινή εκπτωτική περίοδο.
Η έρευνα της ΕΣΕΕ κατέδειξε πως το 53,9% των εμπόρων πραγματοποίησε χαμηλότερες πωλήσεις από τις περσινές, ενώ το 31,7% είδε τις φετινές πωλήσεις στη διάρκεια των εκπτώσεων να παραμένουν στα ίδια επίπεδα με πέρσι ενώ μόλις το 13,6% σημείωσε αύξηση. Η μείωση στις πωλήσεις δεν αφορά όλες τις επιχειρήσεις με την ίδια ένταση αν και οι περισσότεροι έμποροι δήλωσαν μείωση άνω του 40%.
Βέβαια, η εικόνα αυτή δεν ήταν η ίδια σε όλους τους κλάδους.
Πιο συγκεκριμένα, ως εξαιρέσεις, ο κλάδος των καλλυντικών παρουσίασε ιδιαίτερη δυναμική, ενώ και η υπόδηση κινήθηκε σε καλύτερα επίπεδα.
Το επίπεδο των εκπτώσεων κινήθηκε από 21% έως 50%, ενώ επιβεβαιώθηκε για μία ακόμη χρονιά ότι η καλύτερη περίοδος από άποψη αγοραστικής κίνησης είναι το πρώτο δεκαπενθήμερο (14/07 – 31/07). Οι έμποροι δήλωσαν κατά γενική ομολογία τη δυσαρέσκεια τους απέναντι στο θεσμό των ενδιάμεσων εκπτώσεων, αφού το 73,5% πιστεύει ότι οι ενδιάμεσες εκπτώσεις δεν βοήθησαν καθόλου την επιχείρηση ενώ το 20,1% τη βοήθησε λίγο.
Σύμφωνα με τους κατά τόπους Εμπορικούς Συλλόγους, οι πωλήσεις των καταστημάτων λιανεμπορίου το εν λόγω διάστημα των θερινών εκπτώσεων κινήθηκαν πτωτικά σε σύγκριση με την αντίστοιχη θερινή εκπτωτική περίοδο. Στην Αθήνα (κέντρο) η πτώση ήταν μεταξύ 0-10%, στη Θεσσαλονίκη (κέντρο) μεταξύ 10-15% και στον Πειραιάς μεταξύ 11-20%. Αντίθετα αύξηση πωλήσεων δήλωσαν οι έμποροι του Περιστερίου (+0-10%) και Γλυφάδα (+ 0-10%).