Η Ρίου Πάρακ, δεν είχε μπει ποτέ στη διαδικασία αναζήτησης μίας νέας θέσης εργασίας. Όταν, όμως μία φίλη της την πρότεινε στην ελεγκτική εταιρεία, Ernst & Young, ξεχώρισε ανάμεσα σε χιλιάδες άλλα βιογραφικά που λαμβάνει κάθε εβδομάδα η εταιρεία. Αποτέλεσμα ήταν μέσα σε τρεις εβδομάδες να πάρει τη θέση. “Ξέρεις πόσο καιρό παίρνει συνήθως αυτό;”, τη ρώτησε η φίλη της, η οποία ήδη εργαζόταν στην εταιρεία. “Ήταν θαύμα”.
Αυτό που πάντα υπολογίζεται στις προσλήψεις, είναι η εμπειρία, όπως αυτή που διαθέτει και η κυρία Πάρακ και αποτελεί ένα από τα βασικά ατού ενός εργαζόμενου στην αγορά. Οι μεγάλες εταιρείες όπως η Ernst & Young χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο τις συστάσεις που λαμβάνουν από τους δικούς τους εργαζόμενους, όταν επιθυμούν να καλύψουν κάποια θέση. Με αυτό τον τρόπο καταφέρνουν και χρήματα να εξοικονομούν και ταυτόχρονα είναι και ένας καλός τρόπος για όσους ψάχνουν να βρουν μία θέση να το κάνουν γρήγορα, ειδικά για όσους είναι μακροχρόνια άνεργοι.
Η τάση, λένε οι ειδικοί, έχει ενισχυθεί λόγω της ύφεσης με μια κλειστή αγορά εργασίας και από τα δίκτυα των εργαζομένων, τα οποία δημιουργούνται στο LinkedIn και το Facebook, το οποίο μπορεί να βοηθήσει τους εργοδότες να βρουν τους υποψηφίους πιο γρήγορα και να παρακάμψουν τεράστιο όγκο αιτήσεων από ιστοσελίδες αναζήτησης εργασίας.
Μερικοί, όπως η Ernst & Young, έχει θέσει φιλόδοξους στόχους για την αύξηση του ποσοστού των προσλήψεων που προέρχονται από εσωτερικές συστάσεις. Ως αποτέλεσμα, οι συστάσεις των εργαζομένων αντιπροσωπεύουν πλέον το 45 τοις εκατό των προσλήψεων στην εταιρεία και ποσοστό από 28 τοις εκατό για το 2010.
Στόχος της εταιρείας είναι να φτάσει το 50 τοις εκατό. Άλλοι, όπως η Deloitte και η Enterprise Rent-A-Car, έχουν αρχίσει να προσφέρουν βραβεία, όπως iPad και τηλεοράσεις με μεγάλη οθόνη εκτός από την παραδοσιακά χρηματικά κίνητρα για τους εργαζομένους που αφορούν νέες προσλήψεις.
Οικονομολόγοι και άλλοι ειδικοί λένε ότι η ύφεση έχει διακόψει δίκτυα για πολλούς εργαζόμενους, ιδιαίτερα για τους μακροχρόνια άνεργους, των οποίων τα ποσοστά παραμένουν αρκετά υψηλά, ακόμη και σε περιπτώσεις ανάκαμψης της οικονομίας.
Σχεδόν 4,8 εκατομμύρια Αμερικανοί ήταν χωρίς δουλειά για 27 εβδομάδες ή και περισσότερο, σύμφωνα με το υπουργείο Εργασίας, τρεις φορές περισσότεροι σε σχέση με τα τέλη του 2007.
"Οι μακροχρόνια άνεργοι και άλλα μειονεκτούντα άτομα δεν έχουν πρόσβαση στο δίκτυο", δήλωσε η Μάρα Σουάν, εκτελεστική αντιπρόεδρος για την παγκόσμια στρατηγική και τις δεξιότητες στην ομάδα της Manpower, η οποία παρέχει υπηρεσίες υποστήριξης ευρέσεως εργασίας. "Όσο περισσότερο βρίσκονται μακριά από την αγορά εργασίας, τόσο πιο ασθενείς διασυνδέσεις – επαφές έχουν."
(Η φωτογραφία του θέματος είναι από τους New York Times)