Πάνε κιόλας δύο χρόνια από την πρώτη φωτογραφία της Moto Guzzi California 1400, τραβηγμένη κρυφά σε μια συνάντηση εμπόρων και αντιπροσώπων της εταιρείας, στην Καλιφόρνια -φυσικά! Έχοντας ολοκληρώσει την εξέλιξή της, η ιστορική φίρμα του Piaggio Group την παρουσίασε κατά τη διάρκεια της Έκθεσης EICMA στο Μιλάνο.
Από τη δεκαετία του '70 και μετά η Moto Guzzi πρόσφερε διάφορα California με κυβισμό 750, 850, 1000 και 1100 κυβικά. Τα περισσότερα από αυτά δεν ήταν παρά προεκτάσεις της υπόλοιπης σειράς, συναρμολογημένα από έτοιμα μέρη, που δεν δημιουργούσαν ένα ενιαίο και ποθητό σύνολο και δεν άφησαν το σημάδι τους στην κατηγορία.
Αυτό αλλάζει απόλυτα με το 1400. Με αισθητική art deco από τα 50’s, το νέο California θα ταράξει πολλές καρδιές. Για εμάς είναι η πιο όμορφη σύγχρονη μοτοσυκλέτα της κατηγορίας. Διότι φυσικά αυτό που μετρά περισσότερο στις μοτοσυκλέτες σαν την California, δεν είναι η τεχνολογία τους ούτε οι επιδόσεις τους, αλλά η εμφάνιση. Και στον τομέα αυτό η 1400 φέρει την υπογραφή του διάσημου και καταξιωμένου σχεδιαστή, MiguelGalluzzi.
Ακόμα κι αν δεν αρέσει αυτό το είδος μοτοσυκλετών, δεν μπορεί να μη θαυμάσει κανείς τους απαράμιλλους ιταλικούς χρωματικούς συνδυασμούς, τις λεπτομέρειες, την άφθονη αλλά καλόγουστη και ισορροπημένη χρήση χρωμίου, το άψογο φινίρισμα του χυτού αλουμινίου και τη λεπτότητα της σχεδίασης, παρά τις θηριώδεις διαστάσεις.
Στην εμφάνιση είναι που υστερούν συνήθως οι ιαπωνικές και ευρωπαϊκές cruiser, συγκρινόμενες με τον αμερικάνικο ανταγωνισμό. Εκτός από μια δυο μικρολεπτομέρειες, όπως οι όχι απόλυτα φροντισμένες ραφές κολλήσεων κάτω από τις βάσεις που στηρίζουν τα υποπόδια, η ιταλική γλυπτική μετάλλου εντυπωσιάζει.
Η ποιότητα βαφής είναι κορυφαία, η σημασία στη λεπτομέρεια ολοκληρωτική, η ποιότητα των υλικών και το οπτικό εφέ άψογο. Για παράδειγμα οι πολυπρισματικοί καθρέπτες των φωτιστικών σωμάτων μοιάζουν περισσότερο με κρύσταλλο Βοημίας, παρά με συνθετικό υλικό.
Συναρμολογημένη με το χέρι στο εργοστάσιο του Mandello del Lario η πληθωρική California αποτελεί λαμπρό δείγμα του τι δεν μπορούν ακόμα, παρά την τεχνολογία τους, να παράξουν τα ιαπωνικά εργοστάσια.
Το πλαίσιο της California 1400 είναι τελείως νέο, σωληνωτό από ατσάλι. Νέος και κατασκευασμένος από ελαφρύ κράμα είναι ο άξονας μετάδοσης της κίνησης με άρθρωση cardan που δεν απαιτεί συχνή συντήρηση.
Η μοτοσυκλέτα κινείται από έναν καινούργιο αερόψυκτο V2 με κυβισμό 1.380 κυβικά, έχοντας ίδια διάμετρο με εκείνον των 1.151 κυβικών με τις 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο, αλλά μεγαλύτερη διαδρομή (104 χιλ.). Οι Ιταλοί αναφέρουν ότι είναι ο μεγαλύτερος V2 που κατασκευάζεται στην Ευρώπη, λίγο αστείος τίτλος τιμής, όταν υπάρχουν αρκετοί ιαπωνικοί και αμερικάνικοι κινητήρες σημαντικά μεγαλύτεροι.
Η βασική αρχιτεκτονική του δικύλινδρου πάει πίσω στον χρόνο, αλλά είναι πραγματικά νέος. Προσαρμόζεται στο πλαίσιο με ειδικές ελαστικές βάσεις και ένα σύστημα βραχιονίσκων που κατά το εργοστάσιο εκμηδενίζουν τους κραδασμούς -ελπίζουμε όχι απόλυτα.
Η απόδοσή του στους 96 ίππους δεν εντυπωσιάζει, ωστόσο για τον χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας πιο σημαντική είναι η ροπή και ο τρόπος που αποδίδεται αυτή. Και εδώ ο V2 τα πάει καλύτερα, στέλνοντας στον άξονα κίνησης 12,27 χλγμ., ήδη από τις 2.750 σαλ.
Προσφέρονται τρεις επιλογές λειτουργίας του κινητήρα -turismo, veloce και bagnato στη γλώσσα της Guzzi- που στα ελληνικά σημαίνει τουρισμός, ταχύτητα και βρεγμένο. Ακόμα, το γκάζι είναι ηλεκτρονικό (ride-by-wire), ενώ υπάρχει και σύστημα traction control.
Τα σωληνάκια φρένων είναι μεταλλικά, οι τροχοί 16 ιντσών πίσω και 18 μπροστά, τα λάστιχα 200/60 και 130/70 αντίστοιχα. Το θηριώδες πιρούνι έχει διάμετρο 46χιλ. ενώ πίσω ο τροχός αναρτάται με δύο αμορτισέρ. Τα φρένα είναι Brembo, με δύο δίσκους 320χιλ. εμπρός και βέβαια με ABS. Η μοτοσυκλέτα φοράει και LED φώτα ημέρας.
Πριν 3 χρόνια τα ηλεκτρονικά βοηθήματα θα αποτελούσαν τον τίτλο του άρθρου, αλλά πλέον τέτοιες παροχές θεωρούνται στάνταρ στην κατηγορία τιμής της California.
Προσφέρονται δύο εκδόσεις. H Touring με πλήρη εξοπλισμό ταξιδιού (φέρινγκ, πλαϊνές βαλίτσες 35 λίτρων και τα συναφή) με βάρος 337 κιλά - έχει και δίχρωμη σέλα. Η γυμνή Custom ζυγίζει μόλις... 300 κιλά, ενώ υπάρχει και ένας κατάλογος αξεσουάρ με πάχος εγκυκλοπαίδειας.