Κάποτε ήταν ένα λιτό και συντηρητικό YamahaXJ6, μία από τις καλύτερες καθημερινές μοτοσυκλέτες, ένας πιστός και απροβλημάτιστος σύντροφος. Αυτός ίσως ήταν και ο λόγος, που η Yamaha επέλεξε αυτή τη μοτοσυκλέτα για τη μεταμόρφωση σε ένα απόλυτο stuntbike.
Σπάνια συναντά κανείς εργοστασιακή μοτοσυκλέτα για stuntriding, καθώς η περιθωριακή προέλευση αποτελεί μέρος την εικόνας στις ακροβατικές μοτοσυκλέτες. Μόνο η ΚΤΜ έχει επιχειρήσει κάτι ανάλογο και τώρα έρχεται η Yamaha να ταράξει εκ νέου τα νερά και να δώσει υπόσταση στο είδος.
Η μοτοσυκλέτα προς το παρόν παραμένει ένα concept, μια ιδέα προς αξιολόγηση που εκτέθηκε στην Intermot της Κολωνίας. Κατασκευαστικά είναι άρτια και καλύπτει όλες τις ανάγκες της χρήσης για την οποία προορίζεται.
Ακόμη και το όνομά της κάνει τους κατάλληλους συνειρμούς: Ως Cage-Six (κλουβί έξι) μουσικά κάνει ρίμα με το XJ-6, όμως αναφέρεται στο χτίσιμο, που έχει γίνει στη μοτοσυκλέτα. Ή μήπως στο κελί, που θα καταλήξει ο οδηγός του…;
Μαρσπιέ και λαβές παντού, άτακτα χρώματα και ύφος, αλλά και προσοχή στη λεπτομέρεια συνθέτουν την ασυνήθιστη μοτοσυκλέτα. Το πίσω γρανάζι είναι μεγαλύτερο και το εμπρός μικρότερο, αυξάνοντας σημαντικά την τελική σχέση μετάδοσης. Οι εύκολες σούζες και η αμεσότητα στο άνοιγμα του γκαζιού ήταν ο προφανής στόχος.
Κάγκελα πλαισιώνουν τη μοτοσυκλέτα προστατεύοντάς την κατά τις αναπόφευκτες - και μέρος του show - επαφές με το έδαφος. Το πίσω τμήμα της σέλας μεταποιήθηκε ώστε να πατά επάνω του ο οδηγός στις ανάλογες ακροβατικές σούζες, προστατευτικές χούφτες προστέθηκαν στο τιμόνι, καθώς επίσης και δεύτερη μανέτα στο αριστερό άκρο του τιμονιού, που ενεργοποιεί το δεύτερο πίσω φρένο.
Μεγαλύτερο τιμόνι, κοντή γκαζιέρα, δεύτερη δαγκάνα στο πίσω φρένο, που ενεργοποιείται από τη δεύτερη μανέτα, και μια άγρια εμπρός είναι μερικές ακόμη αλλαγές, όπως και η αφαίρεση φυσικά όλων των πλαστικών τμημάτων, προβολέων, φωτιστικών σωμάτων και οργάνων της δότριας XJ6.
Μια σειρά από ερωτηματικά δημιουργούνται βλέποντας το πίσω ελαστικό. Πέραν του ότι είναι εμφανώς φθαρμένο, αλλά όχι από τη συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα, δεν είναι καν μοτοσυκλέτας αλλά αυτοκινήτου. Έχει τη λογική του, πάντως, η επιλογή, καθώς έτσι αυξάνεται η αντοχή του σε burnouts (σπινάρισμα που παράγει καπνό), είναι πιο τετράγωνο, άρα πιο σταθερό στην ισορροπία σε μία ρόδα, και έχει πιο σκληρό σκελετό, ώστε να μπορεί να διατηρεί το σχήμα του παρά την πολύ χαμηλή πίεση που θέλουν οι stuntriders στις μοτοσυκλέτες τους (κάτω από 15 psi).
Προστατευτικά μανιτάρια, ποδιά για τον κινητήρα, αφρώδη neopren προστατευτικά καλαμιών και αντιολισθητικές ταινίες γυαλόχαρτο έχουν τοποθετηθεί στα κατάλληλα σημεία, συνθέτοντας τελικά μία επαγγελματική stunt μοτοσυκλέτα. Στη θέση του στοπ έχει τοποθετηθεί μεταλλικό κάλυμμα, που φροντίζει για τις σπίθες όταν συναντά την άσφαλτο κατά το σχετικό ακροβατικό.
Τα φρένα έχουν γίνει μαργαρίτες για αισθητικούς περισσότερο λόγους, όπως και η επιμελώς άτακτη βαφή, που ορίζει τη νέα ταυτότητα της μοτοσυκλέτας. Παραμένει άγνωστο πόσες XJ6 θα μεταμορφωθούν σε μοτοσυκλέτες για Stuntriding, όμως το MotoCage-Six της Yamaha αποδεικνύει έμπρακτα πόσο μακριά από τον αρχικό ύφος μπορεί να φτάσει μία μοτοσυκλέτα με τις κατάλληλες μετατροπές.
Δεν κυκλοφορεί στο δρόμο, προορίζεται αποκλειστικά και μόνο για stuntriding σε κλειστό ελεγχόμενο χώρο, αναγνωρίζοντας ουσιαστικά το νέο αυτό σπορ. Ένα άθλημα, που απαιτεί δεξιότητα και ατελείωτες ώρες προπόνησης, έχει πια το δικό του πρωτάθλημα και φανατικό κοινό.
Αρκετοί είναι οι επαγγελματίες του είδους, που κλέβουν την παράσταση στα Show που συμμετέχουν, με απίστευτα ακροβατικά, ενώ ανάρπαστα γίνονται και τα σχετικά video στο διαδίκτυο και το Youtube.