Με την αγορά της μοτοσυκλέτας να στενάζει στις κατηγορίες των μεγάλων κυβισμών, η Harley-Davidson έχει βρεθεί σε αδιέξοδο καθώς δεν έχει στη γκάμα της μοντέλα που μπορούν να ευδοκιμήσουν σε αγορές όπου κυριαρχούν οι μικρομεσαίου κυβισμού μοτοσυκλέτες.
Με τον ορίζοντα να δείχνει αναλλοίωτος στον τομέα αυτόν για τα επόμενα χρόνια, οι διοικούντες την ιστορική αμερικάνικη μάρκα αποφάσισαν να βάλουν νερό στο κρασί τους. Η εταιρεία του Milwaukee σπάει τα στεγανά της πρότυπα και υποκύπτει στις εξελίξεις της παγκόσμιας οικονομίας…
Πρόσφατα λοιπόν η εταιρεία ανακοίνωσε την παρουσίαση μίας μοτοσυκλέτας στην κατηγορία των 500cc, αρχικά για την αγορά της Ινδίας. Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Matthew Levatich ανέφερε χαρακτηριστικά ότι η Harley-Davidson έχει μία μοτοσυκλέτα στα 500cc σε προχωρημένο στάδιο εξέλιξης.
Με το δεδομένο ότι η μοτοσυκλέτα θα κατασκευάζεται στην Ινδία και θα απευθύνεται στην συγκεκριμένη αγορά, ο Levatich ακόμη επεξεργάζεται την προοπτική για το κατά πόσο είναι σκόπιμο το μοντέλο να ταξιδέψει αργότερα μέχρι την Ευρώπη και τις ΗΠΑ.
Λαμβάνοντας υπόψη την αναμενόμενη αντίδραση από τους πιστούς οπαδούς των «Made in America» Harley-Davidson, ο Levatich και το υπόλοιπο διοικητικό συμβούλιο της εταιρίας αναζητούν παραλλαγές και επιχειρήματα για την προώθηση. Βασιζόμενοι κυρίως και στο παράδειγμα της Apple που προβάλει τον «αμερικάνικο σχεδιασμό», ενώ χρησιμοποιεί χαμηλού κόστους εργατικά χέρια για την κατασκευή στην Κίνα ή αλλού.
Πέρα από τα θέματα του μάρκετινγκ, η μοτοσυκλέτα θα είναι μια γνήσια «Harley» ως προς τον σχεδιασμό και τη λειτουργία της. Σύμφωνα με το Levatich, η Harley-Davidson των 500 cc «κάθεται» χαμηλά στο έδαφος, είναι ελαφριά και έχει καλή απόκριση στο γκάζι, με πλούσια ροπή και καλά φρένα.
Δεν υπάρχουν πληροφορίες αν θα έχει V-2 κινητήρα ή θα συμβιβαστεί με ένα μονοκύλινδρο, που δείχνει πάντως να προκρίνεται στο βωμό της μείωσης του κόστους.
Αναζητώντας αλήθειες πίσω από τις γραμμές, τα πράγματα δείχνουν ότι ο στόχος της διάθεσης της νέας μοτοσυκλέτας μέσα στο 2014 αποτελεί δύσκολη υπόθεση.
Ωστόσο τα σημαντικά νέα είναι ότι η Harley-Davidson έχει αποδεχτεί ότι αν θέλει να παραμείνει στις αγορές της Νότιας Αμερικής (κυρίως στην αναδυόμενη οικονομία της Βραζιλίας) και φυσικά στην Ευρώπη, θα πρέπει να παρουσιάσει μοτοσυκλέτες μικρότερου κυβισμού. Δεν μπορεί πια να αγνοεί ότι η αγορά των 500 cc στις αγορές της Ινδίας, Κίνας και Ν. Αμερικής είναι θηριώδης.
Με τη δυναμική των αγορών να είναι δεδομένη, δεν θα μπορούσε να κατηγορήσει κανείς τη Harley-Davidson ότι παραμερίζει την «εικόνα» που έχει δημιουργήσει μέχρι σήμερα, εντάσσοντας στη γκάμα της μοντέλα με τη σήμανση «Made in India». Και να τα πουλάει και στις ΗΠΑ βέβαια.
Πάντως ένα μοντέλο 500cc θα μπορούσε να κάνει σημαντικά νούμερα και να ενισχύσει τα οικονομικά της μεγέθη που σήμερα συρρικνώνονται επικίνδυνα. Επίσης θα μπορέσει να φέρει νέο αίμα στην εταιρεία, νεότερους σε ηλικία αγοραστές αλλά και γυναίκες, πάνω σε μία Harley-Davidson.
Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, ο Levatich άφησε ανοικτή την προοπτική για το μέλλον η Harley-Davidson να εντάξει ακόμη και ένα ηλεκτροκίνητο μοντέλο στην γκάμα της.
«Με ρωτούν αν θα βγει ποτέ μια ηλεκτρική Harley. Οι περισσότεροι θα περίμεναν να απαντήσω "Όχι, ποτέ’. Αλλά γιατί όχι; Οι τεχνικοί μας είναι ενθουσιασμένοι με την προοπτική για το πώς θα ήταν μια ηλεκτρική Harley.»
«Τι ήχο θα είχε (;) και ποια θα ήταν η αίσθησή της (χωρίς τους απαραίτητους για μια Harley, κραδασμούς). Θα ήταν κι αυτή παιδί μας, θα μπορούσε να παράγει συναίσθημα όπως κάθε Harley, θα ήταν εξίσου πολυτελής. Υπάρχει τρόπος να συμβούν όλα αυτά πιστεύω. Και θα ήταν πολύ συναρπαστικό».