Μια σύγχρονη πυραυλοκίνητη μοτοσυκλέτα που εμφανίστηκε πρόσφατα στο eBay, πουλήθηκε τελικά στην Gerd Habermann Racing. Κατασκευασμένη για ταχύτητες άνω των 640 χλμ/ώρα σε αγώνες Ντράγκστερ (400 μέτρων), η μοτοσυκλέτα αποτελεί έργο του Glenn Brittian.
Ο Brittian είναι ένας από τους ελάχιστους αναβάτες με άδεια να οδηγεί πυραυλοκίνητη μοτοσυκλέτα από την National Hot Rod Association των ΗΠΑ. Η αρχική τιμής της στο eBay ήταν 27.000 δολάρια, η τελική τιμή πώλησης όμως παραμένει άγνωστη.
Το μυαλό των περισσότερων, όταν ακούν για επανδρωμένα πυραυλοκίνητα οχήματα, πάει στις διαστημικές πτήσεις. Ωστόσο εδώ και έναν αιώνα είναι πολλοί αυτοί που προσπάθησαν να προσαρμόσουν πυραυλοκινητήρα σε όχημα εδάφους.
Ανάμεσά τους και ο Fritz von Opel, της οικογένειας που ίδρυσε την ομώνυμη αυτοκινητοβιομηχανία. Στα τέλη της δεκαετίας του 1920 ο Opel κατασκεύασε πυραυλοκίνητα αυτοκίνητα, τραίνα, ανεμόπτερα, έλκηθρα --καθώς και την πρώτη, επίσημα καταγεγραμμένη πυραυλοκίνητη μοτοσυκλέτα, η οποία έμεινε γνωστή ως «Das Raketen Motorrad» (RM).
H RM κατασκευάστηκε με βάση το μοντέλο Opel Neander SuperSport. Είχε μονοκύλινδρο αερόψυκτο κινητήρα 500 κυβικών που απέδιδε 22 ίππους, ισχύ εντυπωσιακή για την εποχή.
Ο Opel της πρόσθεσε βάσεις για έξι (και αργότερα 14) ρουκέτες που χρησιμοποιούσαν ως καύσιμο συμπιεσμένο, άκαπνο μπαρούτι. Η τελική της ταχύτητα έφτανε τα 220 χλμ/ώρα. Κατ' εκτίμηση όμως, γιατί από την κυβέρνηση της Βαϊμάρης κρίθηκε επικίνδυνη και δεν της επιτράπηκε ποτέ να οδηγηθεί.
Η μοτοσυκλέτα του Brittian σχεδιάστηκε αποκλειστικά για αγώνες Ντράγκστερ. Δεν μπορεί να στρίψει με τον κινητήρα σε λειτουργία και το καύσιμο που φέρει επαρκεί μόνον για 400 μέτρα λειτουργίας.
Ο κινητήρας της είναι ένας στρόβιλος με δύο ακροφύσια που στα χαρτιά αποδίδει περίπου 3.500 λίβρες ώσης (15,6 kN). Για την απόδοση αυτή καταναλώνει περίπου 14 κιλά καυσίμου κάθε δευτερόλεπτο. Ως καύσιμο χρησιμοποιείται καθαρό (80-98) υπεροξείδιο του υδρογόνου, το οποίο περνά μέσα από έναν καταλύτη.
Εκεί αναλύεται σε νερό και οξυγόνο. Το νερό μετατρέπεται υπό θερμοκρασία 870 Κελσίου σε ατμό, ο οποίος βγαίνει από τα ακροφύσια, δημιουργώντας ώση.
Τα τελευταία χρόνια η αγορά υπεροξειδίου του υδρογόνου έχει γίνει πολύ δύσκολη υπόθεση, μάλιστα στις ΗΠΑ έχει απαγορευτεί από το υπουργείο Ασφαλείας για τους ιδιώτες. Έτσι οι περισσότεροι καταφεύγουν σε διάφορες μεθόδους συμπύκνωσης, που όμως είναι πιο επικίνδυνες ακόμα και από τη χρήση του.
Η μοτοσυκλέτα του Brittian έχει δοκιμαστεί με έναν μικρότερο κινητήρα που αποδίδει τη μισή περίπου ώση. Με αυτόν ξεπέρασε στις δοκιμές τα 354 χλμ/.ώρα, στο 400άρι. Η έκδοση που αγόρασε η Gerd Habermann Racing προβλέπεται να ξεπερνά τα 640 χλμ/ώρα.
Δείτε πώς λειτουργούν κάποιες μοτοσυκλέτες με στροβιλοκινητήρα.