Η Έκθεση-Φεστιβάλ Μοτοσυκλέτας της Μπανγκόκ φιλοξενείται στο απέραντο προαύλιο αλλά και κάποιους από τους αχανείς εσωτερικούς χώρους του CentralWorld, ενός τεράστιου συγκροτήματος πολυτελών καταστημάτων, κήπων, ταρατσών και στοών που σχηματίζουν το τρίτο μεγαλύτερο εμπορικό κέντρο του κόσμου και απλώνεται μέσα στην πρωτεύουσα της Ταϋλάνδης.
Οι εκθέτες στήνουν τα περίπτερά τους στους ελεύθερους χώρους του συγκροτήματος, δημιουργώντας ένα δυναμικό και ασυνήθιστο περιβάλλον. Μεταξύ καφέ και γεύματος σε κάποιο από τα μοδάτα εστιατόρια του κέντρου, οι επισκέπτες έχουν την ευκαιρία να θαυμάσουν τα σύγχρονα δίτροχα, όπως ακριβώς και τα ρούχα που εκτίθενται στις διπλανές πανάκριβες μπουτίκ.
Το εμπορικό κέντρο CentralWorld είναι μεγαλύτερο από κάθε αντίστοιχο σε Ευρώπη ή Ηνωμένες Πολιτείες. Πώς γίνεται και παραχωρεί τους χώρους του σε μια τέτοιαν ΄Εκθεση; Αντίθετα με ό,τι συμβαίνει στις χώρες του δυτικού κόσμου (όπου οι μοτοσυκλέτες θεωρούνται κατά βάση μηχανές αναψυχής) στην Ταϋλάνδη τα δίτροχα αποτελούν το βασικό μέσο μετακίνησης.
Το προαύλιο του CentralWorld απλώνεται σε έκταση 8 στρέματων (8.000τ.μ.). Σε αυτό συγκεντρώνεται ο κόσμος την παραμονή της Πρωτοχρονιάς για να γιορτάσει την αλλαγή της χρονιάς.
Στο Bangkok Motorbike Festival δεν υπάρχει εισιτήριο και οι επισκέπτες μπορούν ελεύθερα να απολαύσουν τα εκθέματα.
Λίγα λόγια για το μοτοσυκλετιστικό γίγνεσθαι της νοτιοανατολικής Ασίας. Ελάχιστοι αμφιβάλλουν πλέον πως ο 21ος αιώνας θα περιστραφεί γύρω από την Ασία με τον τρόπο που ο 20ός περιστράφηκε γύρω από Ευρώπη και ΗΠΑ. Ήδη η Ασία στεγάζει τα 2/3 του παγκόσμιου πληθυσμού και στις ερχόμενες δεκαετίες τα κράτη της θα αναπτυχθούν με ιλιγγιώδεις, για τα δυτικά μέτρα, ρυθμούς.
Η Κίνα έχει 1,35 δισεκατομμύρια κατοίκους, η Ινδία 1,21, η Ινδονησία 240 εκατομμύρια, το Βιετνάμ 90, οι Φιλιππίνες 95 η Μυανμάρ (Βιρμανία) 50 εκατομμύρια, το Μπαγκλαντές 155, η Καμπότζη 15, η Μαλαισία 30... Όλες αυτές οι χώρες πρόκειται να αναπτυχθούν, πλησιάζοντας το κατά κεφαλήν εισόδημα των ήδη αναπτυγμένων Ιαπωνίας, Νότιας Κορέας, Ταϊβάν, Ταϋλάνδης και Σιγκαπούρης.
Μιλάμε για τρία σχεδόν δισεκατομμύρια αγοραστές! Τώρα ξέρετε τι ονειρεύονται όλα τα στελέχη των εταιρειών κατασκευής μοτοσυκλετών σε Ευρώπη, Ιαπωνία και ΗΠΑ.
Στις ήδη αναπτυγμένες χώρες η αγορά ζει από την αντικατάσταση των οχημάτων εδώ και δεκαετίες. Δηλαδή οι περισσότεροι από όσους αγοράζουν κάποια μοτοσυκλέτα, το κάνουν για να αντικαταστήσουν την ήδη υπάρχουσα. Στις ασιατικές αυτές χώρες όμως, η ιδιοκτησία οχημάτων βρίσκεται σε πολύ χαμηλά επίπεδα ακόμη.
Η Ταϋλάνδη έχει 70εκατομμύρια κατοίκους, οι οποίοι αγοράζουν 2 εκατομμύρια δίτροχα ετησίως, μικρού κυβισμού στη μεγάλη τους πλειοψηφία. Αυτό σημαίνει ότι στη χώρα πουλιούνται τέσσερις φορές περισσότερα δίτροχα από ό,τι για παράδειγμα στις ΗΠΑ, παρότι αυτές έχουν πολλαπλάσιο πληθυσμό (πάνω από 314 εκατομμύρια!)
Αντίθετα από τις ήδη ώριμες αγορές, όπου πωλούνται κατά πλειοψηφία μοτοσυκλέτες μεγάλου κυβισμού, τους δρόμους της Ασίας πλημμυρίζουν τα μικρά δίτροχα. Έτσι όλα τα σημαντικά νέα μοντέλα των μικρότερων κατηγοριών, παρουσιάζονται πλέον για πρώτη φορά στις δύο μεγάλες εκθέσεις της νοτιοανατολικής Ασίας, δηλαδή στο Bangkok Motorcycle Festival (Ιανουάριο) και το Thai Motor Show (Μάρτιο).
Και οι τέσσερις μεγάλοι κατασκευαστές της Ιαπωνίας κατασκευάζουν πλέον μεγάλο ποσοστό των μικρών μοτοσυκλετών και σκούτερ τους στην Ταϋλάνδη, τα οποία κατόπιν εξάγουν στις υπόλοιπες ασιατικές χώρες.
Εργοστάσια διαθέτουν στη χώρα η Triumph και η Ducati. Η Honda έχει κατασκευάσει εκεί ένα τεράστιο Κέντρο Έρευνας και Εξέλιξης -με αρμοδιότητα όλην την Ασία. Εκεί γεννώνται, κατασκευάζονται και ελέγχονται όλα τα νέα μοντέλα της πολυπληθέστερης ηπείρου.
Ένα τέτοιο μοντέλο ήταν φέτος στην Μπανγκόκ το Honda Zoomer-X, το οποίο είχε κάνει το παγκόσμιο ντεμπούτο του πέρσι στο Thai Motor Show. Όπως πολλά από τα αντικείμενα που έχει δώσει η ιδιαίτερα καταρτισμένη, δραστήρια και δημιουργική σχολή σχεδίασης της Ταϋλάνδης, η οποία τώρα τελεί υπό την αιγίδα και την αρωγή του TCDC (Κέντρο Δημιουργικής Σχεδίασης της Ταϋλάνδης), το Zoomer-X είναι ταυτόχρονα εντυπωσιακό, μοντέρνο αλλά και πολύ πρακτικό.
Πέρα από αυτά όμως, το Zoomer-X χαρακτηρίζεται από μία ιδιαιτερότητα. Δημιουργήθηκε για να διευκολύνει το customising. Δηλαδή για να λειτουργήσει σαν λευκός καμβάς, πάνω στον οποίο μπορούν τώρα, με τις ευχές της Honda, να «υλοποιήσουν» κάθε ιδέα τους οι δεκάδες ιδιοκατασκευαστές της Ταϋλάνδης. Έξυπνο;
Η ίδια η Honda όπως και οι άλλοι μεγάλοι κατασκευαστές εξάλλου, ακολουθώντας τη μόδα στην Ταϋλάνδη, προσφέρουν δεκάδες αξεσουάρ που παροτρύνουν κάθε ιδιοκτήτη να εκφράσει το προσωπικό του γούστο. Απολαύστε μερικές από τις προσωπικές αυτές επιλογές, όπως εκφράζονται στην τρελή ποικιλία Zoomer-Χ που σάς παρουσιάζουμε.