Το αυθεντικό Triumph Speed Twin ήταν ένα μοντέλο της εταιρείας με εν σειρά δικύλινδρο κινητήρα 500 κυβικών, το οποίο κατασκευαζόταν από το 1947 ως το 1966
Το ίντερνετ έχει γεμίσει φήμες ότι η βρετανική Triumph κατωχύρωσε το όνομα «Speed Twin» για να το χρησιμοποιήσει στην γκάμα του 2017.
Λίγη ιστορία: Το αυθεντικό Triumph Speed Twin ήταν ένα μοντέλο της εταιρείας με εν σειρά δικύλινδρο κινητήρα 500 κυβικών, το οποίο κατασκευαζόταν από το 1947 ως το 1966. Ενα δημοφιλέστατο μοντέλο μάλιστα που στήριξε οικονομικά την Triumph στα δύσκολα πρώτα μεταπολεμικά χρόνια.
Τι μορφή θα έχει το νέο Speed Twin είναι άγνωστο. Οι περισσότεροι ειδικοί θεωρούν πως θα είναι μια πιο «αθλητική» έκδοση της Street Twin με τα 900 κ.εκ. που είδαμε πέρσι τον Οκτώβρη στις εκθέσεις και παρουσιάστηκε μόλις πριν δύο μήνες. Ίσως κάποιου είδους μίνι Thruxton.
Υπάρχουν όμως κάποιοι που πιστεύουν ότι ο κώδικας ονοματοδοσίας που χρησιμοποιεί η Triumph για τα μοντέλα της δείχνει κάτι άλλο. Αναφέρουν σαν παράδειγμα τα Street Triple και Speed Triple, δύο μοντέλα με παρόμοιο όνομα αλλά πολύ διαφορετικό κυβισμό κινητήρα. Το Street Triple φορά ένα τρικύλινδρο εν σειρά με 675 κ.εκ. ενώ το Speed Triple έναν με 1.050 κ.εκ.
Αν λοιπόν η Triumph μείνει συνεπής σε αυτήν την πολιτική, τότε βρισκόμαστε μπροστά σε μια μοτοσυκλέτα με πολύ μεγαλύτερο κινητήρα από του Street Twin. Δηλαδή σε μία με το δικύλινδρο 1.200 κ.εκ που φορούν τόσο η νέα Bonneville T120, όσο και η νέα Thruxton.
Υπάρχει όμως και το αλλά.... Η ύπαρξη των δύο αυτών μοντέλων συν τις δύο βαριάντες τους -την Black και την R- δημιουργεί συνωστισμό «παρόμοιων» μοντέλων στα 1.200 κυβικά και αμφιβολίες για τη λογική ενός ακόμη που δεν διαφοροποιείται ριζικά.
Έτσι τελικά επιστρέφουμε στην λογική του υγρόψυκτου κινητήρα των 900 κυβικών του Street Twin. Θεωρείται βέβαιο πως ο κινητήρας αυτός μπορεί να ρυθμιστεί διαφορετικά, ώστε να αποδίδει πολύ περισσότερο από τους 54 ίππους που προσφέρει σε αυτό το μοντέλο.
Το σίγουρο είναι πως όποια και αν είναι η μορφή του Speed Twin, κατεβαίνει να αγωνιστεί σε έναν στίβο όπου γίνεται ήδη το αδιαχώρητο. Θυμίζουμε ότι τελευταίες «κατασκοπικές» φωτογραφίες έχουν επιβεβαιώσει τον ερχομό μιας ακόμη έκδοσης Bonneville με 900 κυβικά και μιας Bonneville Bobber. Bobber από το bob-tail δηλαδή με κομμένη ουρά. Η bobber είναι, θα λέγαμε, μια γυμνή κάστομ.
Θανάσης Χούνδρας